Live Navigatie werkt niet meer (TomTom)

Forumindex Forums Modellen Grandland X Live Navigatie werkt niet meer (TomTom)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18414790

    Goedemorgen GLX-rijders,

    ik gebruik Live Navigatie. Via tethering bluetooth op mijn telefoon. In de navigatievenster verschijnt dan linksonderaan TomTom. Helaas werkt het niet meer. Lijkt te komen door laatste update naar 20.0. Ik heb het met 2 telefoons (tethering bluetooth) geprobeerd. In het venster van “Verbinding data en services” staat dat er is verbonden met de telefoon; helaas staat bij “internet services” dat het “niet beschikbaar” is. Ik heb dit wel aangevinkt.

    Hebben meer mensen dit probleem? Is er iets in de instellingen van de auto of telefoon?

    :help: :help:

    IMG_20210330_110742

     

    #18414804

    Vorige week software en kaartupdate gedaan maar bij mij werkt tomtom gewoon samsung s9

    #18414877

    Hoi Rob, heb je wel de 3 vinkjes in de BT instellingen? 20210331_174419

    #18414882

    Ja Harry, alles is aangevinkt.

    #18415976

    is de auto misschien ouder dan 3 jaar en de gratis periode hiervan verlopen?? Tomtom live is 3 jaar gratis, je zou dit bv kunnen verlengen met veiligheidswaarschuwingen, heb dit onlangs gedaan en toen is mijn eind datum van tomtom traffic gelijk getrokken met einddatum veiligheidswaarschuwingen.

    #18416022

    Bedankt voor je reactie Grandsteef. Volgens mijn app Myopel is het onderhoudsabonnement tot 12-1-2023. Verder heeft Opel mij gemeld dat e.e.a. goed zou moeten werken.

    Deze app communiceert overigens wel goed met de auto.

     

     

    #18416036

    heb je in je GSM de optie MOBIELE HOTSPOT EN TETHERING/ BLUETOOTH-TETHERING aan staan

     

    #18416058

    Bedankt voor het meedenken FS.

    Bluetooth-tethering staat aan.

    Zoals je in mijn eerste post kunt zien, is er een wereldbolletje en is mijn telefoon aangesloten via bluetooth.

    Alleen internetdienst is niet beschikbaar.

    Het heeft wel allemaal gewerkt, maar ineens niet meer.

    #18416501

    Hoi Rob

    Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat bij de laatste update de one plus niet meer ondersteund word omdat deze draait op oxygen en niet op android kan je het proberen met een ander merk telefoon om dit uit te sluiten

     

    #18417289

    Allen bedankt voor de tips. Werkt nog steeds niet terwijl ik weet dat alle instellingen zowel op mijn telefoon als in de auto juist zijn. Het heeft immers gewerkt! Ik geef het op. Wacht op de volgende update. Voor een goede navigatie maak ik gebruik van android waarop meerdere mogelijkheden zijn (Flitsmeister, Google maps en Waze). :dank-u: :dank-u: :dank-u:

    #18417313

    [quote quote=18417289]Allen bedankt voor de tips. Werkt nog steeds niet terwijl ik weet dat alle instellingen zowel op mijn telefoon als in de auto juist zijn. Het heeft immers gewerkt! Ik geef het op. Wacht op de volgende update. Voor een goede navigatie maak ik gebruik van android waarop meerdere mogelijkheden zijn (Flitsmeister, Google maps en Waze). :dank-u: :dank-u: :dank-u:[/quote]

     

    Heb jij FM via android auto?

    Zo ja hoe doe je dat?

    #18417341
    #18417348

    :toppie:

    #18434883

    Hey Rob, ik heb sinds maart 2021 de nieuwe crossland 2021 en ondervind net hetzelfde, Live nav geactiveerd, alle instellingen correct, maar ook heb ik de melding dat de internetdiensten niet beschikbaar zijn. is het probleem ondertussen opgelost bij U? alvast bedankt voor een eventuele reaktie.

    #18434890

    Hoi Luc, dat het mij niet werkte kwam door een vinkje in bijgevoegd scherm. Deze moeten alle 3 aangevinkt zijn.

    nav -> menu -> instellingen -> kaartD18C0DE1-E02B-4BAE-9092-027593D85E91

    #18434977

    Hey Rob, wel bedankt voor deze info, ik ga het zeker nakijken, en laat weten of het is gelukt

    nog een fijne dag en weekend toegewenst.

    #18435102

    Hey Rob, nogmaals bedankt voor de nuttige info, het werkt inderdaad na het aanvinken in de NAV instellingen. :dank-u:

    heb ik mij gedurende 6 maand lastig gemaakt omdat het niet werkte (gelukkig zijn de eerste 3 jaar gratis), en de oplossing is zo simpel. B-)

    de dealer weet dit ook niet, want had dit reeds gemeld, maar kon mij ook niet verder helpen.

    nog een fijn weekend en tot genoegen. :good-job:

     

     

    #18462491

    Bij mij komt het regelmatig voor dat de internetverbinding niet meer aanstaat, het vinkje op het scherm in de auto is dan weg en ook mijn telefoon moet ik opnieuw Bluetooth tethering aanzetten.

    Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het aan blijft staan?

     

    #18462722

    @MVi

    Bluetooth tethering gaat uit als je de telefoon herstart. Dat zal best wel eens gebeuren. Ik zet hem daarna altijd gelijk weer aan met de hand en dan komt de verbinding gewoon weer tot stand.

    #18469568

    Rob van der Voort :applause01: bedankt voor de tip. Ik kreeg het ook niet voor elkaar met mijn nieuwe iPone13. 2 kleine tips uit ervaring:

    1) zorg dat Bluetooth niet met een ander apparaat is verbonden. Bluetooth kan maar met 1 apparaat tegelijk communiceren

    2) het is of Bluetooth of kabel, niet beide tegelijk

    Ik ben er verder blij mee :dank-u: :good-job:

    #18480250

    Pfff hele weg naar huis 1000 km nadat we bij aanvang vakantie ook al problemen hadden. Mijn ervaring is altijd weer met de vakantie dat het uitvalt. Alles reset en opnieuw verbonden werkte de heenreis. Terugreis lukte het maar niet. Dankzij de tip hier in forum ook bij instellingen NAV gekeken en ja hoor derde vinkje was uit. Nu nog 120 km en het werkt nu eindelijk. 🤪

    #18480376

    Hallo, ik heb ondertussen ook live navigatie aan de praat gekregen. Op het scherm is echter nergens de werkelijke gps snelheid te bespeuren. Indien dit echt niet zichtbaar is is het weer een gemiste kans van opel om iets degelijks te maken

    #18514229

    Beste Opel rijders,

    Vorige week een nieuwe Grandland gekregen (nou ja gekocht).

    Nieuwste model met alle toeters en bellen erop, zei de dealer.

    Helaas: TOMTOM trafiic was niet beschikbaar.

    Na veel gezoek heb ik eenverbinding via mijn telefoon tethering (hotspot) de  verbinding tot stand kunnen brengen,

    maar alles gaat en blijft gaan via mijn telefoon.

    Ik heb kontakt gezocht met de servicedesk van Opel Nederland en wat bleek:  dit model is uitgeleverd zopnder de BTA optie omdat de onderdelen niet voorradig bleken te zijn.

    Kan gebeuren, maar dan is dit typisch een gevalletje van een snelle terugroepactie door Opel.

    Echter de servicedesk kan mij niet garanderen dat dit euvel alsnog wordt opgelost.

    Hoe klantonvriendelijk kan je zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Heeft iemand ook al zo’n ervarin g met opel gehad?  Graag jullie reactie en intussen veel plezier met jullie Opel.

     

    #18514237

    Beste Opelrijder,

    Waarschijnlijk is bij U de BTA optie ook niet meegeleverd.

    Dealer moet dit weten!!!!

    #18514244

    @Ionis41 : op de vraag die jij stelde heb ik nog geen antwoord, maar ik ben ietwat verbaasd dat jij in een ander topic de aan jou gestelde vraag  niet beantwoordt. Die vraag was welke uitvoering jij precies hebt. Dit in samenhang met jouw opmerking over het ontbreken van een bepaalde aansluiting.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.