Lichtopbrengst

Forumindex Forums Modellen Tigra Lichtopbrengst

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Is het waar, dat de originele standaardverlichting (nouja, het glas / zelfde soort lampje) van de Tigra (oud model) in het donker niet erg bijzonder veel lichtopbrengst heeft? Als ik naar mijn ouders’ auto kijk, een Meriva, ik heb het komplampglas eens bekeken en ik zie daarin geen verschil, en daarin zitten ook eenzelfde soort lampjes, maar de lichtopbrengst is véél beter.. Bij mij lijkt ’t ’s avonds niet veel meer dan een fietslamp, en toch claimen ze bij de garage dat de afstelling van het licht wettelijk goed is, en hebben dat op de wettelijke hoogte en reikwijdte gezet..

Grootlicht is trouwens wel prima.. daar kan ik bijna aan weerszijden een compleet deel van een weiland mee verlichten (bij wijze van spreken dan.. met een kern van waarheid). :)

Zijn er mensen die dat herkennen?

Gr. Geeviz ;)

lampen van een A tigra staan ‘lager’ aan de grond dan een gemiddelde auto, dus een ander lichtbeeld heb je zeker.

ik draaide mijn standaard koplampen van mn tigra’s altijd een ‘klein beetje’ omhoog. doordat de lampen laag aan de grond staan heb je een HEEL KLEIN BEETJE speling zonder tegenliggers te verblinden. (Voor je dit doet zet je auto een meter van een muur, en teken het lichtbeeld af op de muur, zo weet je altijd hoe je ze weer terug moet zetten!)

Dat is waar.. maar ik vind het zo laag/weinig dat ik ’s avonds niet durf te rijden.. zelfs met mijn fiets en voorlicht aan krijg ik meer licht.. :)

hmmmm misschien een optie……………..
    angle eye’s er in, met xenon verlichting. (6000 K)
    ik heb ze er ook in, heb een bak licht voor de auto.

Gert

Moet eerst maar even bezig met het maken van de .. koplampverstelling, en dan even verder kijken.. ;) hehe

dit kun je ook in de angle eye’s zetten, want daar zitten ze standaard in bij.
    ik heb zo ook overgezet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.