Lekstroom corsa B 1995 AUT

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekstroom corsa B 1995 AUT

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Nu heb ik al een paar keer gehad dat ik na 1 a 2 dagen mijn auto wou starten en me accu leeg was, vandaag even alles nagemeten en er blijkt een lekstroom te zitten van 0,3a in me alarmlichten.
    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Mvg Dennis

Vermoedelijk defect knipperlichtrelais.

Relais eruit trekken en opnieuw meten
    Dan weet je of je lek spanning weg is

@david verburg wrote:

Relais eruit trekken en opnieuw meten
    Dan weet je of je lek spanning weg is

Ik heb de zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald en hij bleef staan op 0,3a toen ik de zekering van de alarmlichten eruit haalde.
    Nu heb ik het idee dat er ergens vanaf me alarmlichten wat extra draadjes weggaan maar heeft iemand hier ervaring mee bij Corsa? Dat er meer op die zekering zit als aangegeven.

Mvg

Fabriek af alarm kan er op aangesloten zitten je klakson en je intereur lichten zitten op zekering 1 Bovenste regel dan van je zekeringen
    Mischien een kabel bloot die ergens op contact maakt?

Knipperlichtrelais zit op 2 zekeringen.
    Op die van het alarmlicht en die van de knipperlichten…

Als je de 2 schroeven van de zekeringenkast eruit haalt, kan je het hele gebeuren er zo uithalen.
    Dan kan je bij je relais. Als je die eruit trekt en het is over, dan weet je waar het zit.

Ik zal van de week even een blik werpen op de relais en laat jullie weten wat het probleem nou was.
    Dankjullie voor de reacties!

Wel een zeer late reactie maar ik post het toch. Ik had ook regelmatig een lege accu. Oorzaak bleek een defecte lichtverklikker (die piepte al een tijdje niet meer als het moest maar ik heb dat ding gewoon laten zitten) De lekstroom van 0.3 A die je meet is misschien niet echt een lekstroom. Ik mat die waarde (0,29A) nadat ik de boosdoener had verwijderd. Die 0,29 A zakt echter na een minuut of 2 vanzelf naar 0,01A. Ik weet eigenlijk niks van auto’s maar wellicht komt die stroom van 0,29A door het “opstarten” van het motormanagement of zo.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.