lekkage voorruit

Forumindex Forums Modellen Manta lekkage voorruit

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227540

    Ik zag laatst een paar druppels links onder. Wat is hier aan te doen?

    #17747571

    je raam opnieuw in gaan kitten.

    #17747572

    ik voel weer een ‘ wel-kit vs geen-kit’ discussie opkomen… :jerry

    #17747573

    pot vet doet ook wonderen …:cool:

    #17747574

    Opnieuw afkitten met raamrubberkit, of de ruit helemaal eruit halen, raamrubber goed schoonmaken, raamsponning insmeren met tectyl.
    Zo doe ik het al meer dan 20 jaar, geen lekkage meer en roestwerend.

    #17747575

    Geen kit gebruiken.

    Hij lekt niet voor niks. Sponning lek of rubber slecht.

    #17747576

    raam eruit halen, raamsponning controleren, als deze goed is, rubber goed schoonmaken, en terug plaatsen (eventueel met wat extra kit in de sponning)

    #17747577

    vanuit opel werd org. geen kit gebruikt.

    dus inderdaad tectyl/was eronder maar geen kit !.

    Hoop voor je dat er geen roest onder zit.

    #17747578

    En was dat dan smeer-tectyl uit zo’n blik? Spuiten, dat wordt een zooitje lijkt me….

    #17747579

    origineel gepost door koen-opel
    Ik zag laatst een paar druppels links onder. Wat is hier aan te doen?

    Lieve Mona

    K zou zeggen ga is zelf op onderzoek uit,dan kom je er mogelijk sneller achter als dat wij hier maar een beetje gaan lopen gissen,wat te doen en hoe op te lossen.

    Zelf besteed je ook maar 2 half zinnetjes aan jou,paar druppels

    #17747580

    origineel gepost door paulgijssen
    vanuit opel werd org. geen kit gebruikt.

    dus inderdaad tectyl/was eronder maar geen kit !.

    Hoop voor je dat er geen roest onder zit.

    leuk verhaal,maar met een oud raamrubber gaat dit natuurlijk niet op,dat sluit nooit meer lekker af.
    wel vreemd ik heb al zoveel manta’s gesloopt en overalzat kit in:hmmz:hmmz:hmmz

    #17747581

    Wat voor kit zou daar zoal voor gebruikt moeten worden? Ik wil graag merk+type weten waarbij goede resultaten geboekt zijn.

    Mijn achterruit had volledig opgedroogde gekorrelde kit, dus die fabriekszooi is niet echt duurzaam. Als het weer 15 -20 jaar blijft zitten, ben ik tevreden :thumbup

    Vooruit was er al een keer eerder uit geweest (+/- 10 jaar geleden) en daar was de kit kauwgomachtig.. ook niet echt fleximbel meer.
    Beide ruiten lekte niet overigens, en maar een paar kleine gaatjes roest…

    #17747582

    In GEEN geval kit gebruiken.

    Mits je lekkage wil dan natuurlijk wel inkitten.

    Maar je kan beter de schuur induiken dan op het forum te neuzen, want zo komt het niet af heh :wors

    #17747583

    Ja sorry ik ben aan het spijbelen. Morgenavond weer :)

    #17747584

    koen-opel,Geeft niet thuis.

    #17747585

    ik gebruik terostaat ruitenkit geen probleem! ik denk dat bijna iedere manta onderaan de voorruit, in de hoek algen en bagger onder de rubber heeft zitten! daardoor lekt het door je a stijl naar binnen.
    wat ook kan is dat er door de montage van de sierstukjes of de pees in de hoek door de rubber geprikt is.
    ik kit dan ook zowel de onderste sier stukjes in, als tussen carrosserie en rubber met terostaat(merk) ruiten kit.
    op deze wijze loopt nl. ook water naar je krik steun naar binnen;)

    #17747593

    zo.. dit topic maar eens ophemelen :P

    heb namelijk ook lekkage bij mijn manta.. :swear
    het advies, van geen kit gebruiken, is maar in de wind geslagen hier, want het water liep mooi naar binnen toe.

    ben er ook achter waar, en hoe. maar hoe in de vrede lossen jullie dat op zonder kit…???

    betreft hier de achterruit.
    ben heel benieuwd

    #17747594

    en je hebt geen gaatjes in de sponning zitten?

    Advies dat ik 2x gehoord heb van verschillende ‘ervarings deskundingen’ (plaatwerker en schadehersteller die vroeger 10-tallen opeltjes opgeknapt hebben):

    geen kit gebruiken, maar op de onderkant van de sponning (waar normaal het water blijft liggen): ff met een kwast uit een blik ML een laagje ML opsmeren, daarna ruit monteren.

    Misschien heb je er wat aan.

    #17747595

    mhoa… t ruitje zit er al in haha

    nee, heb uiteraard geen gaatjes in de sponning zitten .

    wat mijn inziens het euvel is, is eingelijk zo logisch als wat.
    het water komt vanaf het dak tegen het raamrubber aan, kruipt eronder, en ipv tegen het rubbr afgevoerd te
    worden naar onderen kruipt het tussen het rubber door, tot op de sponning, glijd langs de zijkant naar benden, komt beneden op de sponning uit, en zoekt dan de makkelijkste weg, en dat is onder het rubber door naar binnen toe.

    heb het spulletje uiteraard keurig ingekit, liever kit als water moet je maar denken.
    helaas toch nog een klein drupje wat er nog lekt… dus moeten nog keertje met de spuit in de weer.

    #17747592

    Maar zou het serieus door de rubbers heen lopen? Mijn sponningen zijn 100% nieuw en glad gespoten en de rubbers liggen er goed in. Moet ik dan toch terug voor kit? Want er lekt nog wel iets ergens.

    #17747591

    denk dat je aan nieuwe rubbers zit, beetje vreemd dat ik dit niet eerder hoor lijkt me na 20 jaar toch niet echt vreemd.

    #17747589

    gewoon tectyl in een spuitbus halen met z’n lang slangetje d’r aan vandaag inspuiten tussen raam en rubber en body en rubber ,dit de volgende dag nog een keer doen en dicht is ie [ahum helpt hier tenminste wel lekkage is weg]

    #17747586

    het klinkt enigszins aannemelijk. Tectiel blijft in tegenstelling tot kit veel langer een bepaalde plakkerigheid houden, en kan bij het verplaatsen van ruit+rubber (rijwind, etc) de afdichting in standhouden.

    #17747590

    ruitenkit blijft nogweer langer plakken als tectiel :agent


    @stender
    ; niet door het rubber heen, maar het water kruipt over de sponning heen, onder het rubber.
    als de aanbod van water hoger is als wat eronder het rubber weg kan lopen gebeurt dat.

    #17747588

    Ken geen enkel ruiten zetter die er geen kit bij gebruikt.ok bij nieuwe rubbers.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.