Lekkage koelsysteem

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekkage koelsysteem

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262031

    Ik verlies behoorlijk koelvloeistof. Rijden of stilstaan maakt niet zo’n verschil. Na bijvullen 4 dgn later geeft mijn verwarming al koude lucht. Waterpomp, distributieriem en thermostaat zijn vervangen. Systeem is daarna onder druk gezet. De garage kan niks vinden. Wat zou het kunnen zijn?

    #18194165

    Welk model gaat het om (en motor)?

    Kan het de temperatuursensor zijn die in de radiator zit?

    #18194166

    Het is een Strada 1.4i. Ik weet het niet van die sensor. Verdwijnt de vloeistof daarvan?

    #18194167

    Kookt hij ook over in het reservoir? Kan wezen dat hij daar kvs verliest..

    #18194168

    Ik heb geen idee of het overkookt. Hoe kom ik daar achter. Dat gebeurt onder het rijden mag ik aannemen. Is dat dan meer dan een liter?

    #18194169

    @Kleine-Paul wrote:

    Welk model gaat het om (en motor)?

    Kan het de temperatuursensor zijn die in de radiator zit?

    Het kan van alles zijn, maar dat is niet heel waarschijnlijk als ze het systeem al een keer onder druk hebben gezet.

    Maar over het algemeen is koelvloeistoflekkage wel makkelijk te traceren, dat laat altijd witte sporen achter.

    #18194170

    Van bovenaf kan ik niks wits traceren.

    #18194171

    Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.

    #18194172

    @lotusforyou wrote:

    Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.

    Foto? :wtf

    #18194173

    Geen idee hoe ik een foto moet toevoegen

    #18194174

    Ik heb iets gevonden na het rijden. Ik zag witte rook en hoorde gesis. Ik zag druppels vallen onder de motor aan de linkerkant. Het drupte op een dikke zwarte pijp/buis en daarlangs viel t op de grond. Ik heb t opgevangen in een schaal. Het was koelvloeistof.

    #18194175

    Foto plaatsen kan je erg makkelijk met : Tinypic ;)

    Dan is het wel makkelijker voor de forumleden om eventueel een diagnose te helpen stellen!

    #18194176

    dan hebben ze je systeem niet goed afgeperst,
    er zit ergens een lek

    #18194177

    A: wat is tinypic?

    B: gister weer onder druk gezet en niks. Die avond ervoor kwam de witte stoom er keihard vanaf en net weer. Misschien moet ik maar even naar Opel. Ik ga nu steeds naar een plaatselijke garage. Elke twee dagen gooi ik een liter vloeistof erin. Ondertussen wordt dit een kostbare zaak.

    #18194178

    a) Via Tinypic kan je zeer eenvoudig foto’s op een forum plaatsen.

    zie foto:

    ;)

    b) Wordt inderdaad een kostbaar grapje :(

    #18194179

    #18194180

    #18194181

    De monteur zei dat get witte oxidatie van het metaal was. Hij zei letterlijk nee dat is niet van de kvs. Zijn jullie het eens?

    #18194182

    Mee eens, het witte dat op de foto te zien is, is inderdaad oxidatie en geen aanslag van koelvloeistof.
    Het vettige is een olie lekkage van het kleppendeksel (kan geen kwaad).

    #18194183

    Dankjewel Freek maar het lekt nog als een gek :(

    #18194184

    Persen ze m met warm of koud blok af?… Ik had zelf het probleem uitsluitend met warme motor, koppakking lek.
    Daarnaast, als je hele blok droog maakt, en een stuk ga rijden, auto op de brug en dan overal kijkt, moet er ergens lekkage zichtbaar zijn, zeker als jij zegt dat er gesis en rook onder de kap vandaan komt. Vaak langs thermostaathuis/distri

    #18194185

    Oei koppakking. daar vrees ik heel de tijd, maar de monteur zegt steeds nee nee dat denk ik niet. Ze persen koud, want ik bracht m en ze gingen niet meteen kijken. Ik heb een afspraak gemaakt bij een opel dealer 12 dec, maar voor die tijd probeer ik nog ergens anders, want wil ik niet op wachten eigenlijk.

    #18194186

    a)Indien U geen “uitwendige” lekkage” (verlies van KVS) kan vaststellen, wat ook vreemd is aangezien U spreekt van “gesis en witte rook-annex stoom.
    b)Kan het niet anders dat -oftewel je koppakking stuk is – of in het ergste geval er een scheur(tje) in je blok is waardoor KVS in je cilinder(s) terecht komt en mee verbrand wordt….

    Beide (a & b ) zijn voor een garage toch met redelijk weinig middelen vast te stellen( afpersen van het koelsysteem). indien er geen uitwendige lekkage te vinden is….tja dan zou er bij de heren van de Garage toch een “lampje” moet gaan branden normaal gezien :swear

    Toch een wat raar verhaal geen diagnose kan stellen hierin?

    Ik las dat op een uurtje of 8, je KVS peil danig zakt( 2cm), zonder dat je gereden had…..er moet dus ergens een deftig uitwendig lek zijn! Radiatordarmen(verduurt en of klemmen niet vast?) is het eerste wat bij me opkomt en dan de radiator zelf(steentje etc…), zelfs de kachelradiator en darmpjes kunnen de schuldige zijn!
    Stel dat je (in het ergste geval) een inwendige lekkage hebt, zal bij dit soort KVS verlies er toch wel sprake zijn van een eerder slecht starten gedrag, door dat er KVS in je cilinder staat.
    Succes met de opsporing van je probleem (en we zijn benieuwd wat de oorzaak nu eigenlijk is!!!!)

    #18194187

    Het lampje van elektronicastoring ging net ineens branden onder het rijden. Het gebeurde nadat ik de ventilatie op 4 had gezet. De auto stopte. Sleutel omgedraaid en even gewacht. Daarna kon ik weer starten en verder rijden. Moet niet gekker worden.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.