Lege Accu…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lege Accu…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210240

    Ej luitjes,

    dit is nu al de 2e accu waar ik het mee heb, als ik hem wil starten, start hij gewoon nie :S je hoort hem 1 keer omgooien zeg maar of iig proberen… en dan doet ie gewoon niks meer dan gaan alle lampjes uit en mn km teller(die je kan resetten) gaat dan weer naar de 0.0 km.

    Iemand een idee waar dit aan ligt??? want ik word hier schijtziek van eerlijk gezegd.

    Mn radio staat op volspanning dus niet op schakel omdat die niet meer werkt(denk het kabeltje kapot ergens in mn dashboard… maar dit kan het toch niet zijn? ik zet altijd mijn radio UIT en ik haal het frontje eraf.. ook koppel ik mijn harde schijf uit en controleer ik of er geen gebruikers aan staan als ik uitstap.

    Het gaat om een Vectra B1 uit ’96.

    Plz. help!

    MVG

    #17489522

    misschien word je accu niet goed of helemaal niet meer bijgeladen door de dynamo. Beste kun je ervoor zorgen dat je de accu weer even bij laad en dan naar een automaterialen zaak gaat om te kijken of ze de dynamo ook mee kunnen meten . (kan alleen als zij een nieuwer type test apparaat hebben)

    #17489523

    Hmm dat word dan een duur grapje als de dynamo vervangen moet worden denk ik?

    #17489524

    dynamo kun je zelf ook wel ff meten

    gewoon met n universeel meter op de + en de – van de accu

    met draaiende motor
    moet zo,n 14 v wezen
    dynamo,s hebben ze ook op de sloop

    nieuw origineel rond de 190 eurie:o

    #17489525

    jup heel simpel zelf te meten.

    hoeft tie echt niet voor naar een dealer.

    multimeter van de bouwmarkt van 5 euro is voldoende

    #17489526

    en een nieuw dynamo en 100 amp kost bij auto elektrik huizen maar 115 e splinternieuw

    bert

    #17489527

    hmm ff op onderdelenzoeker.nl een vraag geplaatst voor een dynamo…

    kan er eentje krijgen voor 25 euro + 15 euro verzendkosten. zal deze goed zijn?

    #17489528

    origineel gepost door stefan m.
    hmm ff op onderdelenzoeker.nl een vraag geplaatst voor een dynamo…

    kan er eentje krijgen voor 25 euro + 15 euro verzendkosten. zal deze goed zijn?

    kijk nou eerst eens wat er defect is;)

    ff meten is zo moeilijk niet

    dadelijk ga je domweg vanalles vevangen terwijl het mischien iets anders is

    dus eerst zoeken daarna herstellen

    dat werkt t snelst en goedkoopst;)

    #17489529

    Hmm m’n verlichting werkt nog btw, dus kan niet duiden op een lege accu volgens mij toch?

    Kan het ook niet de startmotor zijn?

    #17489530

    als je hem probeert te starten en je hoort je startmotor wel dan lijkt me dat niet echt waarschijnlijk. Toevallig een aanhanger of iets voor die tijd erachter gehad met lampen aan? Bij mijn pa vloog er toen een zekering uit wegens kortsluiting bij de aanhanger en door die zekering sloeg de auto ook niet meer aan. Meet eerst de accu maar op zoals hun zeggen en post dan het resultaat eens zodat we dingen uit kunnen sluiten ;)

    #17489531

    Aanhangwagen? nope, heb het rijbewijs er niet voor en ik wil niet met zon ding rijden haha :P(weet dat je tot een gezamelijk gewicht tot 3500 kilo ofzo zonder dat rijbewijs mag rijden).

    En zalk morgen is ff doen, vandaag geen zin meer in want we hebben niet zon spanningsmeter in huis.

    #17489532

    jij bent lekker thuis in je verkeersregels ;)
    je mag tot 750 kg achter je auto rijden zonder rijbewijs E.
    Een personen auto combinatie mag überhaupt niet zwaarder wegen dan 3500 kg, daarboven zijn het nl vrachtwagens :P

    nog even ontopig :)

    je verlichting trekt lang niet zoveel stroom als je startmotor.
    Wat je kan doen is diezelfde multimeter op de accupolen zetten . . . auto starten (of iemand laten doen) en kijken of de spanning niet helemaal terug valt. Doettie dat wel is je accu naar de vaantjes.

    Is de laadstroom van de dynamo niet tussen de 13,5 en 14 volt dan is je dynamo naar de vaantjes (met draaiende motor)

    Je startmotor gaat rond, dus die zal niet kapot zijn denk.
    Als startmotoren kapot gaan, doen ze over het algemeen helemaal niks meer (vast).

    #17489533

    wat voor accu zit erin (merk, en amperage) en hoelang zit die er nu ongeveer in?

    #17489534

    Merk durf ik zo niet te zeggen maar het is een iig volgens de bon van kwikfit Accu 44 AH (weet zo niet wat het is).

    #17489535

    Mss spanningsverlies,Iser iets bijgebouwd op de wagen?

    #17489536

    nope, alleen mn radio aangesloten op volspanning(dus constant spanning) omdat de schakespanning niet meer werkt(HELAAS).
    anders weet ik het niet eerlijk gezegd, heb iig niets bijgebouwd.

    #17489537

    origineel gepost door sw_reijnders
    jij bent lekker thuis in je verkeersregels ;)
    je mag tot 750 kg achter je auto rijden zonder rijbewijs E.
    Een personen auto combinatie mag überhaupt niet zwaarder wegen dan 3500 kg, daarboven zijn het nl vrachtwagens :P

    Knip

    Nop je mag veel meer gewicht trekken met allen een b rijbewijs.

    even een voorbeeld.
    mijn auto weegt ledig 1233Kg ik mag met mijn b rijbewijs een aanhanger trekken met een totaal gewicht van 1232 kg.

    Het zit namelijk zo met een b rijbewijs mag de aanhanger met lading, niet meer wegen dan het ledig gewicht van de auto. plus het gewicht samen mag niet meer dan 3500 kg zijn.

    Heel veel mensen weten dit niet.
    ZELFS VEEL POLITIE AGENTEN !!!!!!!.

    Mijn collega werdt namelijk gek van al die aanhoudingen.
    terwijl hij dus gewoon er mee mag rijden.

    Bron: http://www.rijbewijs.nl

    #17489538

    even je voorbeeld corrigeren Arjon . . . heb het idd even gechecked :)

    mijn auto weegt ledig 1233Kg ik mag met mijn b rijbewijs een aanhanger trekken met een MAXIMUM totaal gewicht van 1232 kg

    En aanhanger die maximaal 2000 kg mag wegen en leeg is, mag jij (en ik) ook niet trekken.

    #17489539

    op hbase geeft hij er een aan voor 44ah aan en een van 55ah… mocht de accu overleden zijn misschien verstandig eentje te halen met 55ah?

    #17489540

    origineel gepost door sw_reijnders
    even je voorbeeld corrigeren Arjon . . . heb het idd even gechecked :)

    mijn auto weegt ledig 1233Kg ik mag met mijn b rijbewijs een aanhanger trekken met een MAXIMUM totaal gewicht van 1232 kg

    En aanhanger die maximaal 2000 kg mag wegen en leeg is, mag jij (en ik) ook niet trekken.

    inderdaad als dit niet zo zou zijn zou n e rijbewijs bijna overbodig worden;)

    en ja ik heb die wel
    lekker makkelijk

    je mag met b e zelfs meer dan 3500kg wegen combinatie;)

    #17489541

    Jupz onze BE combinatie mag 8 ton wegen.

    maar als je boven de 7500kg weegt moet je wel weer een chauffeurs diploma hebben.

    Willem

    #17489542

    origineel gepost door stefan m.
    Merk durf ik zo niet te zeggen maar het is een iig volgens de bon van kwikfit Accu 44 AH (weet zo niet wat het is).

    er kan als je wil zelfs een 74ah accu in.

    die zit bij mijn in de vectra…

    dus de plaats is er.

    Dynamo zou je ook kunnen vervangen voor een zwaardere. bijvoorbeeld 100A of 120A

    zou eerst eens kijken of de auto wel vodoende bijlaad.

    met alle verbruikers aan moet hij boven de 13volt blijven

    of stroom verbruik meten wanneer alles uit staat.

    zo kan je lekspanning opsporen.

    Willem

    #17489543

    Bedankt willem :) je blijft de opel guru! zal het morgen is eventjes allemaal doormeten dan :) en hoe komik achter lekspanning?

    #17489544

    door alles maar ook alles uit te zetten…

    + accu pool los te. tussen de accu pool en accu klem een Ampere meter te zetten.

    dan kan je de stroom die op dat moment loopt meten.

    dan plaats je dat hierzo.

    dan weten wij ook wat en kunnen we je verder helpen.

    Willem

    #17489545

    mn dynamo lampje knipperd nu. teken?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.