Leeslampjes achterin de handgrepen Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Leeslampjes achterin de handgrepen Zafira

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist twee handgrepen voor achterin m’n Zaffie gescoord, maar weet iemand of dat voorbereid is? Ik lees op het forum dat er onder aan de b-stijl een voorbereiding ligt, maar ja, dat is bij de Astra, en een Astra is geen Zafira. Misschien dat iemand het al eens gedaan heeft (handgreepjes met leeslampjes plaatsen dus ;)), ik zou graag van jullie ervaring profiteren.

In m.n b vectra zaten ze ook
    Zou me niet verbazen als de za4a ook voorbereid is….

Heb inmiddels het hele kabelboompje bemachtigt, dus van de week maar eens de hele boel installeren!

Het kan zijn dat je gordijn airbags in de weg zitten. Was destijds ook bij mijn Astra SW. Was ook geen plek voor leeslampjes bij de deuren. Vermoed dat daarom alleen een lampje in het midden zit.
    Weet niet of het bij de Zafira ook is, maar dat kun je zien als je de handgreep loshaal en de dakhemel iets lostrek.

Nee, dat gaat wel t-yo ik heb er ruimte voor, mijn airbags zitten in de a stijl, heb ze ook uit een zafira gehaald

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oké gaat goed komen dan.

Airbags in de A stijl??? Rare Zafira! De gordijnbags of inflatable curtains zijn alleen geleverd in Zafira’s A van na de facelift, duidelijk te herkennen aan de dikkere randen en de opschriften Airbag in ondermeer de A stijl, waar alleen de bevestiging zit en niet de airbag op zich.

Mijn Zafira-A heeft ook gordijn airbags en is van 2001 dus voor de facelift.

@PVB wrote:

Mijn Zafira-A heeft ook gordijn airbags en is van 2001 dus voor de facelift.

Foto!

Ga ik maken.

Mijn Zafira A bouwjaar Mei 2002 heeft geen airbags in de a-stijl. Volgens mij zijn die pas na de face lift van half 2003 gekomen. Waarbij ook de gordel op de achterbank is bijgekomen i.p.v. heupgordel, handgrepen van deuren in kleur mee gespoten, side airbags inderdaad.

De mijne is van 2001 en heeft ze wel.
    Foto’s komen er aan.
    Zie avatar voor de auto.

Bij deze de foto’s

Zeer apart. Nog nooit gezien. Is deze Zafira toevallig geïmporteerd?

Zie informatie bij uitrusting:
    http://www.autoweek.nl/auto/21533/opel-zafira-22i-16v-elegance” onclick=”window.open(this.href);return false;

VEILIGHEID:

ABS
    remkrachtverdeling
    remassistent
    noodremassistentie
    infoprecrash remsysteem
    infostabiliteitsregeling € 600
    infotractiecontrole
    infosperdifferentieel
    airbag bestuurder
    airbag passagier
    zij-airbags: (vanaf 8/2002)(voor)
    hoofd/gordijnairbags: (vanaf 8/2002)(voor)

Nee is een originele Nederlandse auto.
    Eerste toelating kenteken is 21 september 2001 en is geleverd door Hartgerink Hengevelde.
    Ik gebruik de my opel service app op mijn telefoon en daarin wordt bij de auto gegevens onder veiligheid:
    Actieve hoofdsteunen voor, Airbag bestuurder, Airbag voorpassagier, Hoofdairbags, Zij-airbag links, Zij-airbag rechts

Heren,
    Ik heb het ook even nagekeken, maar ik heb echt de side airbags; de auto is geproduceerd in Bochum en is 11-6-1999 van de band gerold…

Side airbags heb ik ook, zitten in de stoelen, dit is gordijnbag en heb ik nog nooit gezien in prefacelift, de bevestiging van het bagagenet is bij deze auto’s bijvoorbeeld ook anders.

Dolby, derde rolgordel achterin heeft mijn prefacelift ook hoor, was wel een karweitje… ;)

Bagage net heb ik ook, zit er standaard bij.
    De middelste gordel op de achterbank is een heup gordel.
    Wat wel apart is dat in de handleiding het zekering overzicht de normale steekzekeringen beschrijft terwijl in de auto de mini steekzekeringen zitten.

Heb net de handleidingen die ik heb (1 van februari 2001 die bij de auto is geleverd en 1 van maart 2002) nagekeken ivm de airbags.
    In die van 2001 worden de airbags in het stuur, dasboard en de voorstoelen besproken terwijl in de handleiding van 2002 ook de gordijn airbags besproken worden.

Zekeringen ligt aan het merk zekeringkast, mijn 1.8 uit 2000 had de grote zekeringen en de 2.2 uit 2001 heeft de kleine zekeringen.

@midnight black wrote:

Zekeringen ligt aan het merk zekeringkast, mijn 1.8 uit 2000 had de grote zekeringen en de 2.2 uit 2001 heeft de kleine zekeringen.

Dat zal best kunnen.

@midnight black, dan heb je zelf de achterbank verwisseld. dat zou eigenlijk ook nog wel eens willen doen om op de achterbank 3 3-punts gordels te hebben. :thumb

@midnight black wrote:

Dolby, derde rolgordel achterin heeft mijn prefacelift ook hoor, was wel een karweitje… ;)

Mijn Z2.2SE uit mei 2002 heeft ook mini zekeringen. :thumb

@PVB wrote:

@midnight black wrote:

Dat zal best kunnen.

@PVB wrote:

Bij deze de foto’s

Ik heb deze airbags precies hetzelfde.Ik heb een Zafira A MAXX uitvoering

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.