Leds knipperlichten

Forumindex Forums Modellen Kadett Leds knipperlichten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Beste mensen,

Ik wil morgen eindelijk de led knipperlichten gaan maken. Alleen had ik nog wel even een vraagje.
    Ik heb even de draden opgezocht die achter het relais zitten. Achter dit relais wil ik dan 2 weerstanden zetten, zodat de knipperlichten niet zo snel gaan knipperen alsof er 1 kapot is.

Je ziet hier de bruine fasedraad, blauwe nul draad en 2x groene draden. Ik ga er dan vanuit dat deze 2 draden voor de knipperlichten zijn.
    Als ik deze 2 groene draden doorknip, en daar de 2 weerstanden bijzet, doe ik het dan goed? Ik denk het eigenlijk wel, maar vraag het nog even voor de zekerheid voordat ik ga knippen ;)

Groeten,
    Kevin

Even voor de goede orde, bruin is massa. Is geen huisinstallatie he ;) wat betreft die weerstanden weet ik het niet.

Gewoon eventjes een andere knipperlicht relais kopen die geschikt is voor led-verlichting of weerstanden met genoeg vermogen bij de ledverlichting plaatsen.

@*Jurgen* wrote:

Even voor de goede orde, bruin is massa. Is geen huisinstallatie he ;) wat betreft die weerstanden weet ik het niet.

Ow haha! Ja zo heb ik het altijd geleerd.. Aangezien er een bruine en een nuldraad zaten haha ;p

Ledknipperlicht relais had ik al eens geprobeerd te vinden, maar erg lastig te vinden… Dus ik ga het nu idd met weerstanden proberen…
    Dus ik heb nu weerstanden met genoeg vermogen om voor en achter knippers (aan 1 kant) aan te kunnen… Die wil ik dus achter het relais plaatsen zodat de lampjes langzamer knipperen met hetzelfde relais..

Ik ga het morgen wel gewoon proberen.
    Groeten,
    Kevin

Als in de weerstanden bij de ledverlichting zet, gaat ie veel sneller knipperen, dan zonder… Beetje vreemd.. Wat doe ik verkeerd…??

Yeeeeeh! Het is me gelukt! Ik had nog een Led knipperlicht van een motor liggen. Deze had ik al is een keer geprobeerd, maar toen gebeurde er niks… Dus deze had ik al snel afgeschreven. Echter heb ik hem er vandaag toch maar is even bijgepakt en er nogmaals naar gekeken. Toen merkte ik ineens op dat de + en – omgekeerd zaten… Dus deze omgedraaid, en vervolgens het relais erin gezet, en taaaddaaaa..!! Het werkt! Ledjes knipperen perfect!

(Ook ben ik nog is opzoek geweest naar auto led relais, maar deze verkoopt geen enkele auto-materialen zaak.. Erg vreemd.. )

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.