LED verlichting dashboard/kachel/knoppen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum LED verlichting dashboard/kachel/knoppen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur

http://www.incardesign.nl/contents/nl/d75_02.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kijken bij LED blauwe tellerverlichtingsset (links in beeld) komplete set

http://www.crawzleds.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false; Daar heb ik de mijne vandaan en geloof me, ze zijn hun geld meer dan waard ! :thumb Deze zijn tenminste SMD-type wat een helder evenwichtig verspreid lichtbeeld geeft en geen puntlichtje zoals gewone LED’s. Je kan ook gewoon je wagen kiezen daar (NB Daar rijden ze met Vauxhall ipv Opel ;))

Waarom zou rood geen goede verlichting zijn? Het enige wat ik kan bedenken is omdat rood volgens verkeerspsychologie een haatdragende/agressieve kleur is. Veel mensen nemen daarom ook blauw of wit.

Grtz Seth

Rood is meer stressgevend aan je ogen dan groen of blauw. Waarbij groen de meest rustige kleur is voor je ogen.
    Uiteraard is dit geen tot geen enkel probleem tenzij het felle lichten zijn en je alleen maar ’s nachts rijdt.

http://www.crazyleds.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;

sorry, had een typfout ;)

> Voor de kachelknoppen:
    – Ik had zo’n felexibele ledstrip voor de kachelknoppen in het draaiknoppenhuis gelegd voor een goede licht verdeling.

> Teller:
    – Gebruik van die led’s met 5 SMD’s erop

> TID – MID en KMteller:
    – gebruik leds met een holle kop of 2-3SMD’s voor een goede lichtverdeling

Willem

Wie ik??

ik heb gewoon de ledjes erin geprakt, en gaan haha..

Mijn huidige blijft gewoon lampjes trouwens

Willem

Als je al met SMD LED’s gaat werken ipv gewone, heb je al een immense stap vooruit! Deze geven perfect licht weer zonder vlekken en/of donkere plekken. en bij je kachelunit moet ik er wel bijzeggen, zie dat je voor je standvolume (de eerste knop) wit neemt als kleur anders geeft deze totaal geen kleur :)

Ik had alles wit, Blauw is voor petjes… die geen Golf 4 kunnen veroorloven… :jerry :jerry :jerry

Willem

Precies vw :puke :jerry

M’n ouders hadden en hebben een Audi en daar zit standaard rode tellerverlichting in. Dat werkt alles behalve agressief, opfokkend of wat dan ook. Niks mis mee. Je moet er alleen van houden. Vind zelf groene tellerverlichting wel prettiger en mooier dan het gloeipeergeel van nu maar ik begin er bij mijn Vectra niet aan omdat ik dan veel en veel teveel zooi moet ombouwen. Teller, TID en schakelaars is één, maar dan moet meteen ook de ECC, radio en stuurwielbediening mee. Als ’t verandert van kleur dan ook alles. Niet dat ik in zo’n kermis rond moet rijden. Teveel gedoe dus, geen zin in. ;)

@wim-v6 wrote:

Ik had alles wit, Blauw is voor petjes… die geen Golf 4 kunnen veroorloven… :jerry :jerry :jerry

Willem

Heb dazelde type wagen als jij hoor willem king:

Een petje is nog altijd het karakter achter het stuur, niet de modificatie errond…

@wim-v6 wrote:

Willem

Heb dezelfde type wagen als jij hoor wim king:

Een petje is nog altijd het karakter achter het stuur, niet de modificatie errond…

Weet iemand misschien Hoeveel LED lampjes ik nodig heb?

Voor de Vectra B1 1998?

Het gaat om :

-DASHBOARD
    -TID
    -KNOPPEN RONDOM RADIO ( airco etc )
    -KACHELUNIT

Dat was em denk ik ?
    Of kan ik nog andere lampjes vervangen in de auto?

Heb deze site gevonden waar ik ze per stuk voor 0.95 cent kan bestellen!

2x T10 voor de teller
    3x t5 steek voor de hanbediende kachel of dacht 6x t5 osramfitting voor ECC
    ledjes in de schakelaars is afhankelijk van de uitvoering en opties.. bij mij zit het rijtje Compleet vol, en de ander heeft dan alleen achterruitvrwarming, alarm knipper en recirculatie

Willem

Per knop 1 LED voor het tekeningetje en voor knoppen zoals recirculatie, ECO/airco, stoelverwarming en achteruit-verwarming nog 1 LED voor de inschakelingskleur (aan/uit) wat standaard oranje is.

Hier heb je de how-to’s ervan:

kachelunit

bedieningsknoppen

stuurwielbediening

raamschakelaar

lichtschakelaar

dashboard

Grtz Seth

@JaymieZij wrote:

Heb je trouwens een foto van je ouders audi met het rode led gebeuren aan?

Dat ziet er zo uit:

Foto ff van internet geplukt. Je moet er natuurlijk van houden, dat wel. :)

heej een DKW tellerke uit de oertijd haha…

van een DKW 80 90 coupe 100 etc etc.

Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.