LED mistlampen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum LED mistlampen

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur

Als je bedoelt dat je je mistlamp verwijdert en op die plek achter het glaasje in de bumper een dagrijlicht unit inbouwt, dan is dat geen probleem. Zomaar ergens een LEDpit wegduwen zonder bijbehorend armatuur kan dan weer niet: heeft geen E keur. :)

in het glas van de lamp of op de behuizing (vast op de behuizing, dus geen sticker) moet dan RL en een E-keur staan..
    dat staat niet op de Mistlampen van de Opel Vectra
    Willem

Ok, helder.
    Aangezien ik de mistlampen toch nooit gebruik, dacht ik; schroef er een LED lampje in op de originele fitting/glas/behuizing, schakel hem zoals DRL hoort, en klaar….

aangezien de pliesie er toch happig op is, op verkeerde verlichting, doe ik het dus toch maar niet.
    Aftermarket led strips/dingetjes plakken is niet zo mijn ding.

Er zijn ook mooie platte dagrijlampen te koop met 4 leds. Kun je vrij onopvallend wegwerken in de bumper of gril.
    Voorbeeld:

Ik ben nog altijd op zoek naar led lampjes die minimaal zo veel licht geven als halogeen en zo als vervanging voor h3 lampen vallen te plaatsen.
    Heeft iemand die al eens gezien :shock: ?

Die zijn er eigenlijk niet. De H3 LED ‘vervangingslampjes’ die op internet staan zijn veelal te zwak qua lichtopbrengst ten opzichte van echte halogeenperen. Overigens zijn vervangingsperen ook niet je-van-het omdat de lichtbron totaal anders is opgebouwd. Daar zitten meestal meerdere lampjes op een staafje / oppervlak terwijl een gloeipeer eigenlijk een puntbron is (nouja, een paar mm gloeidraad). Voor een achterlicht vervangpeer is dat meestal niet zo’n heel groot probleem aangezien dat licht niet heel nodig in een heel specifieke richting geprojecteerd hoeft te worden. Zolang het eindbeeld maar genoeg licht geeft, is het goed. Met echt felle verlichting waarbij de vorm en richting van de lichtbundel wèl van belang is, werkt dat dus niet. :)

De reflector is dan ook ontwikkeld rondom het gebruik van een puntbron. Een LED vervanging met allerlei lichtpuntjes heeft dus weinig meerwaarde doordat de lichtpunten simpelweg op de verkeerde plek zitten en in totaliteit dus al zwakker zijn dan de halogeen peer. Enige fatsoenlijke oplossing is een hele LED unit kopen. Die zijn helaas niet goedkoop.

@vectrabelg wrote:

De foto’s komen eraan vanaf het moment dat ze erin zitten, het is echt wel een gaaf zicht! :thumb
    Het is inderdaad als dagrijlichten dat ik ze ga gebruiken.
    Ze flikkeren niet, want ik heb een constante schakeling (stroom) afgetakt van mijn koplamp, na veel zoeken en meten hebben we dat gevonden. En totaal geen foutmeldingen van het canbussysteem. :thumb :thumb :thumb

En?? We want pica’s!! :jerry

De 16e mei komen ze er definitief in, ik ben al zeer tevreden met de ontwerpen!
    Nog even geduld en dan :kewlpics

Duurt lang, duurt lang…. :jerry

Omdat we in dit Belgenlandje de laatste 3 weken mogen genieten van regen, regen en nog is regen, steken ze er nog niet in!
    we wachten op zonneschijn en een droge dag!
    MAAR ze komen eraan! :thumb

Zo meteen even een eigen topic openen over de led lampen, ze steken er in! king:

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.