lawaai achteras

Forumindex Forums Modellen Manta lawaai achteras

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225716

    Had mijn Manta gepotst en startklaar staan voor naar Budel maakt de achteras een naar geluid :swear

    De steekassen er vanavond uit gehaald maaar die zien er
    een stuk zwaarder uit als normaal, wie heeft dat eerder
    zien in een Manta A de lagers zijn versleten en er ook een
    zwaardere masieve krimpring op :hmmz

    Ik hoop dat de Manta klaar is voor zondag….

    #17726478

    :o

    heb ik verduld waar nog nooit eerder gezien zo :D

    maar krijg je m nie klaar.. dan ga je toch met wat anders…?

    die blauw/ grijze.. of die zwarte

    :jerry

    #17726479

    Ik heb op het moment alle Manta’s in de lappenmand behalve mijn dagelijkse
    bolide :agent

    Kan altijd nog een paar Opel emblemen op mijn Suzuki plakken :D

    #17726480

    :o was dat nou dan ???

    en wat betreft die schade a.. hoest daarmee dan… das toch de daily one ???

    #17726481

    die is nu met uitgedeukte rijdende schade , het is de bedoeling om die te schorsen
    als de GMC Suburban klaar is om dan een opknapbeurt te geven en daarna er weer dagelijks mee te rijden

    #17726482

    ach so :D

    maar daarmee is je huidige daily nog niet klaar….

    ook geen achterasje meer op de plank liggen?

    #17726483

    wel een paar assen liggen met slechte veerschotels en één super
    gave achteras maar die is weer van een B….

    dus wel een bulte spul maar niets dat uitkomt :P

    #17726484

    dat is in derdaad een beste as johan

    heb ik ook nog niet eerder gezien

    hopelijk kun je hem optijd weer rijklaar hebben

    #17726485

    das weer mooi klote moet ook mijn TE nog testen heb d,r dit jaar nog niet mee gereden zal wel los lopen denk ik t,is de bedoeling om met de TE en de IRMSCHER naar duitsland af te reizen en dan die week erop de magic voor het kenteken :P

    maar succes hoop sowieso dat ie voor duitsland weer klaar is :wors:wors:wors

    #17726486

    Steekassen van een a manta zijn inderdaad dikker, de b manta assen zijn langer en dunner.

    Als je zin hebt haal er morgen maar een paar op, heb er zat liggen.

    #17726487

    inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.

    zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn

    Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent

    #17726488

    :o dus t spulletje toch mooi weer trechte..

    #17726489

    ja, gaat weer de goede kant op:D en heb mijn gerichte en gepolijste velgen
    gister ook opgehaald uut banthum :D

    #17726490

    :o :thumbup:thumbup

    maar ze zien er weer gelikt uit hoor.

    dat kunnen ze daar bij weiden wel :D

    #17726491

    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    #17726492

    mooi johan dat de turbo weer klaar is en de wielen zien er ook erg mooi uit
    dus je bent klaar voor vertrek
    zie je morgen

    #17726493

    de turbo staat startklaar, alles weer net op tijd klaar :agent

    zie je morgen om 6:30 uur

    #17726494

    origineel gepost door mantallica
    inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.

    zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn

    Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent

    Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen?

    Ik geloof dat als je 1 lager wilt vervangen je een setje moet halen van lager, afdichtring en krimpring, toch?

    In mijn handboek lees ik ook iets over opvulringen die achter het lager moeten worden geplaats bij vervangen van lagers, zodat de afstand tot aan het diff gelijk blijft.. ?

    Moet er bij het diff nog een borgring o.i.d. worden losgetrokken? Of kun je gewoon die 4 bouten achter de ankerplaat losdraaien en zo de steekas eruit trekken?

    Ik moet het ook aan beide kanten doen, maar het is de eerste keer. Elke vorm van info wordt gewaardeerd!

    #17726495

    4 bouten los en dan zwaffel je em er zo uit :o

    #17726496

    ja, dat geloof ik ;-)

    Maar moet ik nog ergens op letten of extra voorzichtig mee zijn?

    #17726497

    Ander vraagje: Hoe vaak komt het voor dat buiten de wiellagers, andere lagers uit de achteras, of aandrijfas versleten zijn?

    Mijn ascona heeft nu zo’n 90k gelopen, en bij de 80km/h en bij 115 k/mh is er een laagtonig gehuil (woep woep woep woep) hoorbaar dat verdwijnt als ik iets harder ga rijden. Ik weet dat links achter het wiellager ook slecht is, maar dat is volgens mij een heel ander geluid, dat altijd aanwezig is, bij bij een bocht naar rechts harder klinkt.

    let op, dit was wel met een kale binnenkant, zonder demping ;-)

    #17726498

    Afgelopen weekend de steekassen eruit getrokken, en ik heb dezelfde dikte als op de foto aan het begin van dit topic.

    Beetje aan het rondshoppen geweest voor lagers, en ik kwam toch bij autopartsonline uit, in Ermelo.

    Nu schrijven ze voor de achteras van een 1.9N 2 verschillende soorten lagers voor:

    http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_sel&frm=art&mrk=OPEL&mdloms=MANTA%20B%20(58_,%2059_)%20(75-88)&mdl=MANTA%20B%20(58_,%2059_)&typ=1.9%20N&blk=25935&cat=w

    Bij de één staat voor automaat, bij de ander voor handbak.

    Kijk ik nu bij een Manta 2.0S, 2.0E of 2.4E, dan staan hetzelfde lager dat bij de 1.9N alleen voor Automaat staat voorgeschreven..

    http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_sel&frm=art&mrk=OPEL&mdloms=MANTA%20B%20(58_,%2059_)%20(75-88)&mdl=MANTA%20B%20(58_,%2059_)&typ=2.0%20E&blk=25939&cat=w

    Zit er toch verschil in de as tussen een 1.9n en een 2.0E? Welke moet ik nu bestellen? Ik wil op den duur een zwaardere motor. Maakt dat uit wat voor lagers ik er dan in zet? :wtf

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.