laten cleanen/detailen

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing laten cleanen/detailen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242120

    ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is, zo niet, dan spijt dat me.

    Hoi allemaal,

    Ik wil graag mijn auto laten cleanen/detailen. Dit vooral met het doel om de rode kleur weer helemaal fel en diep terug te krijgen.
    Steeds vaker zie ik namelijk dat het rood van het dak en de motorkap mindere fel is dat bijvoorbeeld de bumper.

    Zelf heb ik ook al geprobeerd met cleaner te werken, maar ik wil dit graag goed laten doen.

    Is er iemand, of ken je iemand, die dit zou willen/kunnen doen?

    Mazzel, Floris

    #17926726

    Als het een rode unikleur is zal de kleur maar tijdelijk mooi worden, probleem is namelijk dat de pigment uit de lak verdwenen is en dus unikleuren na verloop van jaren dof worden.

    #17926727

    Dat ben ik niet met je eens.
    Ik heb zo een jaar of 3 geleden een zwaar verweerde gepolijst en daarna goed beschermd met een hoogwaardige sealant.
    Deze prachtig glimminde rode kar is hedentendage nog steeds een plaatje.
    Wel word hij ieder jaar opnieuw in de sealant gezet.
    Zal even kijken of ik nog een foto op kan snorren.

    Dit was voor,

    En dit na en zo ziet hij er nog steeds uit.

    #17926728

    rood…. dat zijn de mooiste klussen…. als je nog even geduld hebt tot begin december, stuur me maar ’n u2u en wie weet kunnen we wat regelen. ik heb onlangs nog ’n andere opel rijder uit zoetermeer hier over de vloer gehad…


    rood… veel eer van je werk en is ook mooi te houden, mits je het goed doet.

    #17926729

    ik kan je evt wel helpen. Dat is geen probleem. Heb hier meer dan genoeg spullen liggen. En ook al meerdere rode wagens gedaan.
    stuur maar een u2u

    #17926730

    Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
    maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

    ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

    #17926731

    @Bartezzz wrote:

    Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
    maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

    ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

    heb een rode corsa b1 gsi gedetaild die aanvoelde als schuurpapier super dof en roze aan het worden
    wat ik er voor gebruik? Curaltex van Prochemco is verkrijgbaar bij de schoonmaakgroothandel
    is een licht agressief polijstmiddel wat meestal word gebruikt op (doffe) kunststof kozijnen
    doeken worden wel rood/roze, maar de auto weer als nieuw
    scheelde het vrouwtje 500eu aan inruilwaarde bij de dealer! (zelf 100 gerekend)
    en in plaats van dat ie op de plaats terrecht kwam mocht hij blinken in de showroom :wors

    #17926725

    no offence trashmetal,

    iedereen zijn eigen werkmethode, en op een auto van 1000,- is een detail beurt misschien een overkill.
    maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
    dan zitten er misschien wel hologrammen in.

    waarom denk je anders dat detailers 1 speciale polijstmachine (soms 2) en 5 verschillende pads icm 3 verschillende polijst pasta’s hebben?

    nogmaals ieder zijn ding, maar vraag niet van mij te geloven dat jij het zelfde hebt bereikt als een detailer het zou kunnen. :thumb

    #17926732

    +1 bart…

    #17926733

    denken jullie dat ik het puur alleen daar mee gedaan heb?
    was maar net een tip om ZWAAR verweerde lakken die hopeloos lijken toch op te knappen
    omdat iedereen zijn eigen stappenplan heeft heb ik alleen deze tip gegeven
    de rest kan je er wel zelf bij verzinnen of niet?
    maruh, no offence
    je hebt er in je post toch een gemaakt……
    maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
    dan zitten er misschien wel hologrammen in.

    en een detailer heeft ook 2 handen toch?……………………. :swear
    laat maar zal wel geen tips meer geven :puke bah

    #17926734

    Ik denk dat het een misverstand is, je hebt in jouw post ook niet staan dat je andere middelen gebruikt hebt.
    En als je alleen met dat middel zou hebben gedaan wat grof is zou je wel hologrammen kunnen zien denk ik.

    #17926735

    +1 basgsi

    trashmetal,

    niet zo bedoeld.
    alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
    het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

    excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.

    over dat 2handen gebeuren.
    wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
    daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

    Edit://
    dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb

    #17926736

    ik zelf ben de laatste keer bij een zwaar verweerde rode lak op een opel agila begonnen met de volgende combinatie

    Pro900 (rotary) icm de gele pad en monello mezzo
    pro900 icm witte pad en monello mezzo
    Dap500 icm groene pad en monello finale
    hierna als voeding de chemical guys Black light
    en afgewerkt met de collinite 845 insulator wax.

    Ben hier toen om 9 uur ’s ochtends mee begonnen en was om 7 uur ’s avonds klaar

    #17926737

    @Bartezzz wrote:

    Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
    maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

    ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

    THNX :D

    #17926738

    @Bartezzz wrote:

    +1 basgsi

    trashmetal,

    niet zo bedoeld.
    alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
    het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

    excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.

    over dat 2handen gebeuren.
    wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
    daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

    Edit://
    dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb

    :thumbup
    laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel ’n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt
    maar kreeg alleen maar nieuwe auto’s voorgeschoteld :???:
    dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit
    en de volgende, niets voor mij
    wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst
    zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur
    het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs
    zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde “rode” corsa gsi uit 94 geloof ik
    het b1 model waar alles mee is gespoten
    het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten
    eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim
    daarna met valma wash and shine ingesopt
    weer afgespoten
    laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie
    paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz
    eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug
    vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex
    weer drogen weer sjekkie
    vervolgens gepoetst met rode turtle wax
    daarna met king’s crown, wax/sealant
    totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:S

    ik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet
    wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen
    als het met de hand al goed werkt ;)
    bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgen

    Groeten Mario

    #17926739

    Ik weet ook niet of er verschil zit in de lak warvan het bouwjaar van de auto is.

    De auto waar ik het over had was een mazda uit 1988

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.