Landrover velgen "Mondial p38" op de Zafira a

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Landrover velgen "Mondial p38" op de Zafira a

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #18301215

    En als het allemaal niet past, niet terug kunnen sturen omdat er te veel tijd overheen ging?
    Ik had alles eerst gepast en evt weer er af gehaald voor mn winter set up. ;)

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18301216

    En pix gemaakt voor mn mede forumgangers… :P

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18301217

    @KRSA2000 wrote:

    En als het allemaal niet past, niet terug kunnen sturen omdat er te veel tijd overheen ging?
    Ik had alles eerst gepast en evt weer er af gehaald voor mn winter set up. ;)

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    die adapters zijn voor topicstarter
    gemaakt
    kunnen dus ongetwijfeld zoiezo niet retour

    dus daarom hoef je t niet perse meteen te passen

    maar persoonlijk had ik ook niet het geduld om te wachten tot t voorjaar
    ik heb nog wel n set range rover wielen die kunnen er z winters wel onder ;) king:

    #18301218

    haha.

    Ja sorry dat het allemaal zo lang duurt.
    Ik had ook het liefst dat ze er al onder zaten.
    Al is het alleen maar om te kijken hoe het staat.

    Enige wat ik eigenlijk nog moet scoren zijn banden.
    Niet dat dat echt een probleem is.
    Maar ben ook bezig met een Z20LeH turbo upgrade en een schroefset.
    kost allemaal een hoop centen en moet even afwegen wat nu prioriteit krijgt.

    Ik ga dit project hoe dan ook afronden. Maar het kan helaas niet allemaal tegelijk :(
    Even geduld svp.

    #18301219

    ok, winter is afgelopen.

    Ben intussen flink met de motor in de weer geweest. oa een Z20LEH turbo
    Maar daar maak ik misschien een nieuw topic voor aan. Of zou ik dat ook hier mogen plaatsen?

    In ieder geval is het tijd om het wielen project weer op te pakken.
    Omdat deze aardig beschadigd waren. Toch maar besloten om ze te spuiten.
    In het verleden heb ik dit altijd professioneel laten doen. Nu besloten om dit (redelijk goedkoop) Ghetto-stijl met spuitbussen te doen.

    Maar nu wil ik graag jullie mening welke kleur het mooist is.
    Leek mij vet om ze in het brons te spuiten. Deze kleur is blijkbaar lastig te vinden in spuitbussen.
    Daarom 2 kleuren genomen die hier veel op leken.

    Welke vinden jullie dus mooier?
    foto 1 of foto 2
    Mocht je het helemaal niks vinden mag je het ook zeggen, maar is irrelevant :)

    ooh, er moet waarschijnlijk nog een laag kleur overheen.
    En nog een laag clearcoat.

    #18301220

    #2 heeft toch wat meer dat rode van koper in zich op de foto, #1 lijkt te veel op goud.

    Zou dan voor #2 gaan, ook al zoek je brons kleur, dat zit er niet ver vandaan.

    En met die turbo, maak hier gewoon je project topic van! :thumb

    #18301221

    Met deze wielen onder de Zaf maakt je al vrij uniek, maar in deze kleur helemaal! Ik houd er wel van.
    Ik zeg kleur #2!

    #18301222

    Ik zeg #1 een beetje bling mag toch wel :)

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18301223

    100% de tweede kleur :thumb

    #18301224

    #2 lijkt meest op brons

    #18301225

    ik zou #1 doen

    #2 lijkt wat bleekjes tov #1

    maar is moeilijk beoordelen vanaf een foto… ;)

    #18301226

    Alle velgen gespoten in kleur #2
    Echte kleur is lastig te zien op de foto’s, ook omdat er een dikke bouwlamp op schijnt.

    #18301227

    Nou rap de banden erop
    En wielen.deronder
    Heb lang genoeg gewacht
    Kom maar op met :kewlpics :jerry :thumb

    #18301228

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #18301229

    Ok, dan maak ik hier wel mijn project topic van. Ik zet zoveel mogelijk prijzen erbij.
    Misschien voor mensen interessant om dit te weten.
    Eigenlijk komen alle spullen via ebay uit engeland en is allemaal excl verzendkosten

    De winter heb ik gebruikt om een verse Z20LEH te installeren.
    via ebay dus €432,75 +fitting kit €94,-

    eerst de oude eruit.

    nieuwe er in.

    heb gelijk een nieuwe oil drainpipe en oil feed restricor bolt gemonteerd

    3″ precat decat €85,90

    80mm MAF €95,-

    Deze heb ik nog niet geinstalleerd.

    Tijdens het testrijden scheurden de turbo watercoolings leidingen.
    Aangezien deze achter op de turbo gemonteerd zitten. Moest alles er weer af.
    Deze leidingen zijn origineel bij de bij de opel dealer erg duur.
    De dealer schrok er zelf van. En vond dat ik eerst maar via internet opzoek moest gaan naar een alternatief.
    Dit heb ik gedaan en heb uiteindelijk maar de gemodificeerde koelslangen pakket gekocht bij
    Mtech opeltuning voor €225,-
    Dit is echt een super mooie oplossing en perfect fit.

    MPPS V13.02 Interface VAG USB Cable voor het zelf flashen van de ECU


    heb via ebay ook een shitload aan maps gekocht.
    Van stage 1 t/m stage 4
    Rijd nu al een tijdje rond met de Cosmo stage 1 highboost map

    Omdat de apk er aanzat te komen. Moest ik nog wat reparaties uitvoeren waar ik jullie niet mee ga vervelen.
    Gelukkig uiteindelijk goedgekeurd en ook nog een steekproef gehad ook.

    Ik kan nu weer verder:

    #18301230

    intercooler kit €254

    ik ben bezig met de aansluiting ervan.Ik moet zeggen. Er is echt een tekort aan ruimte
    door die aircocooler fan.
    Heb een stuk uit de bumperbalk moeten halen.
    heb hier gelijk een 8mm plaat ingelast voor de ophanging van de intercooler

    zoiets gaat het worden

    PFR6T-G bougies en een HH Advanced ELM327 Torque Android Bluetooth Car OBD2 Auto Fault Code Tester
    Die bougies zijn echt niet normaal. Wat een verschil met die kut bougies van de automarialen zaak
    Motor draaid echt super rustig en smooth en doet het echt goed op de stage 1 map.
    Weet nog niet wat er gebeurd wanneer ik naar een andere stage ga


    dit is ook een lekkere upgrade. Dik aanzuig geluid Dikke turboflutter

    Er zit ook een custom 2.5” rvs tophat intake pipe op met dv aansluiting
    met een 33mm collins blowoff valve.
    die dv aanlsuiting was blijkbaar 1 inch. Dus eigenlijk te klein voor de collins.
    Misschien verklaard dat de turboflutter. Maar ik vind het best zo. klinkt echt vet
    en snoeihard. Heb alleen deze foto.

    dit was het tot nu toe.

    Ben aan het kijken voor een Tig Lasapparaat.
    Wil een custom downpipe maken met actuator gestuurde cutout pipe.
    Dus onder (vol) boost gaat er een klep open die alle uitlaatgassen eruit gooit via een pijp die uit de zijkant bumper moet komen.
    Voor het voorwiel. 3 “” uiteraard.
    Soort screamerpipe. Geen idee of dit werkt en of er misschien storing optreed ivm 2e lambda.
    Maar daar wil ik dus achterkomen. De gehele 3” uitlaat wil ik ook zelf maken.

    Verder ben ik ook redelijk goed met Carbonfibre ( Heb zelf een bedrijfje wat voornamelijk Carbonfibre Foamcore Longboard decks maakt voor longdistance en downhill)
    Wil nog iets vets doen met de achterspoiler en nog een soort van carbonfibre tussenschot bij de luchtfilter zodat er geen motorwarmte bij komt.

    Uiteindelijk werk ik naar stage 3.5 chiptuning en hoop rond de 300pk te komen.

    Zal morgen de banden bestellen en wil het geheel nog verlagen met een schroefset.

    to be continued…..

    #18301231

    Respect voor dit geweldige project!

    #18301232

    Wat je allemaal kunt doen met een Opel en twee rechterhanden, super ! Dat idee van die uitlaat is echt mooi.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18301233

    ok…hier dan eindelijk een teaser van de velgen.

    Heb alleen een probleem met de adapters.
    Ze passen goed op de naaf. Maar de standaard wielbouten waarmee deze bevestigd zijn, steken boven de adapters uit. De kop is te hoog zeg maar

    Dus ik moet, of deze op maat afdraaien ( waar ik eigenlijk geen zin in heb)
    Of opzoek gaan naar andere bouten. Met een lagere kop?
    geen idee of dit bestaat.
    weet iemand dit?

    #18301234

    andere bouten kopen en die afslijpen en de originele apart houden….

    #18301235

    Bij die adapters krijg je meestal van die mooi verzonken inbusbouten….
    Maar als gewone wielbouten mooi gecentreerd in de naaf vallen zou ik gewoon 20 stuks afdraaien. Even het kopje afsteken….

    #18301236

    Deze adapters heb ik custom laten maken.
    Heb er geen bouten bij gekregen. Ook niet aan gedacht eigenlijk
    Had het idee dat de standaard bouten wel zouden voldoen.

    Heb net een setje bouten besteld. Deze ga ik maar afdraaien dan.
    Ik moet toch nog wachten op mijn schroefset voordat ik de wielen monteer.
    Schroefset was trouwens lastig te vinden. Veel merken hebben de zafira a niet meer in hun programma.
    Waarschijnlijk zijn er te weinig mensen die hier schroefsets voor kopen :)
    Ik wilde niet zo’n chinees imitatie merk, maar ik wilde ook niet al te veel ervoor neerleggen
    Ben uiteindelijk gekomen op een schroefset van ST ( voorheen weitec) voor €775,-
    Besteld bij Stroevemotorsports

    #18301237

    Nieuwe wielbouten gekocht.
    Deze wilde ik afdraaien, maar dit duurde me veels te lang.
    Dus uiteindelijk maar gewoon afgeschuurd op de schuurband.

    Adapters passen nu perfect. (helaas een beetje een crappy foto)

    St Schroefset is ook binnen
    heb er helaas niet echt foto’s van gemaakt

    Al met al heeft het een tijdje geduurd.
    Maar dan zit alles er toch op.
    Moet nog wel uitgelijnd worden.Dit gaat maandag gebeuren.
    Naafkapjes moet ik nog scoren. En wil de bouten nog polijsten

    And now, finally the pics :D

    Als alles uitgelijnd is, zal ik wel even mooiere foto’s plaatsen.

    Daarna weer verder met de intercooler en de rest

    #18301238

    one of a kind… dat is een ding dat zeker is… :thumb :thumb

    #18301239

    superrrrrrrrrrrrrrr dik. :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.