lampje onderhoud

Forumindex Forums Modellen Astra lampje onderhoud

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

hoi

ik heb een opel astra 2.0 16v dti automaat car bj. 2003 175000 op de teller.
    Sinds een tijdje gaat spontaan onder het rijden het onderhouds lampje branden (mannetje met steeksleutel)

Indien ik de cruise control gebruik gaat ie direct van de cruise control af.
    Max. snelheid bij gemiddelde toeren en gasgeven is dan nog een slordige 100. Wanneer ik het gaspedaal toch verder intrap, is het net of de motor smoort en juist gaat inhouden. Wanneer ik een parkeerterrein opzoek en de motor stop, en toch direct weer start, kan ik zonder problemen doorrijden, zonder dat het lampje brandt en ik merk verder niets. Soms duurt het dagen, soms weken, voordat het euvel opnieuw naar voren komt. Mijn garage weet niet wat het is.

Kan het kwaad, en weet iemand wat het kan zijn?
    Vorige week is met een luide knal (schrik schrik) mijn poelie spontaan afgebroken en inmiddels vervangen door een nieuwe, maar het euvel met het lampje is vanochtend toch weer spontaan terug gekomen. Dit kan toch niets met elkaar van doen hebben? Wie heeft raad?
    En als de computer uitgelezen moet worden, moet ik dan bij het euvel direct naar de garage en de motor aan laten staan? Of blijft de historie in de boordcomputer bewaard?

Dit is niet het lampje van onderhoud, dan verschijnt er ‘INSP’ in de dagteller bij het starten.

Er zit een (elektronische) storing in de auto. het makkelijkste om daar achter te komen is even uitlezen. Aan de hand daarvan weet je in ieder geval waarom het lampje brand en is het aan jou om te kijken of het met het eerdere voorval te maken heeft gehad. Kan ook heel wat anders zijn.

Vaak blijft de storingscodes (DTC’s) in de computer staan enige tijd. Dus ook als het lampje op dat moment niet brand kunnen ze het vaak nog wel herleiden wat het probleem is/was.

inderdaad uitlezen, er is een storing aanwezig.

Willem

Heb je soms led achterlichten geplaatst.

Veel voorkomend probleem met leds is dat je een storing gaat krijgen.
    Cruise control is er daar 1 van, die dan niet meer werkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.