lampje boven de achterdeur maken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum lampje boven de achterdeur maken

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Mijn Vectra heeft zowel voor als achter handgreepjes met een lampje erin.

Gisteren had ik dat eigenlijk even nodig maar werkte niet een van de lampjes.

Nu heb ik de lampen units eruit gehaald maar er zitten geen draden ri. de lampjes.

Heeft iemand een how to do, of ik die draden weg kan halen bij de lamp voorin bij de binnenspiegel. En hoe je dat monteerd?

Daar zit wel zo goedkoop ding in die ik met de schakelaar vast moet zetten, niet zo als bij een Omega dat er een klikker op zit, kan ik dan alle 4 de lampjes wel laten branden als ik instap en als ik de schakelaar dan omzet dat ze vast blijven branden?

Huh, je hebt wel de leeslampjes achterin zitten in de handgrepen maar er loopt geen kabelboompje naar toe?
    Vorige eigenaar halverwege een modificatie gestopt? Kan zijn dat er ergens bij de stijl (meen linker B stijl) al een stekkertje ligt vanwaar je een kabelboompje naar de beide lampjes kunt aansluiten.
    Makkelijkst is op de sloop even een origineel kabelboompje halen, dan kun je ook gelijk goed zien hoe het zit.

Hoi, jij bedoel achter die ovale kappen boven je gordel punt?

Loop het v.a 1 stekker rond naar ook de rechterkant van de auto? Is er nog een poefje om de dakhemel iets te lichten zodat ik makkelijker met de draad weg kan?

Ga me vaste sloop zo even bellen of er nog een Vectra staat met leeslampjes achter, kan je evt. als ze er zitten op de sloop voor ook leeslampjes maken?

De ovale kappen boven de gordel zijn voor eventuele alarmsensoren in het interieur. De leeslampjes voorin zitten bij de duurdere modellen in het binnenverlichtingslampje bij de binnensspiegel.
    Het leeslampje rechtsachter wordt ook vanaf de linkerzijde gevoerdt, dit kabeltje kun je vrij makkelijk over het plafond trekken met bijvoorbeeld een stuk koperen installatiedraad.

thanks voor de info, ga zo eens kijken of ik boven in me b stijl een stekkertje voelt liggen.

Kan je bijvoorbeeld wel het binnenverlichtingslampje van een Vectra CD of bijvoorbeeld een Omega gebruiken om niet meer afhankelijk te zijn van die knop aan de zeikant van je dashboard? Of moet ik dan heel veel ombouwen?

De binnenverlichting bij de binnenspiegel is van alle Opels uit die jaren (Kadett E, Astra F en G, Corsa B, Omega A en B, Vectra A en B, Zafira A, Calibra enz.) uitwisselbaar.
    Op het plafond bij de binnenverlichting ligt normaal gesproken al een stekker voor ondermeer leeslampjes. Er zijn een aantal verschillende types (zelfs met geintegreerde alarmsensoren) die allen passen en dan kun je de leeslampjes gewoon op het lampje zelf aan en uit schakelen.

Helaas heb ik geen stekker links boven de b stijl zitten, ook even de voor handgrepen los gehaald en daar is ook niks te vinden.

Betekend dit dat ik van de sloop een gehele kabelboom moet hebben v.a de lamp bij de binnenspiegel?

Kabel loopt vanaf de linker a stijl via dak naar leeslampje links achter, leeslampjes/binnenverlichting midden bij het voorraam en dan door naar de achterzijde naar de rechter leeslamp. Is niet standaard, dus of zelf klussen door vanaf leeslampje/binnenverlichting door te trekken maar dan kan je deze niet “stand-alone” aanzetten. Origineel CD(X) lopen er meerdere kabels vanaf zekering kast naar de lampjes.

Greetz Emiel

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.