Lampje airbag blijft branden. Hoe op te lossen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lampje airbag blijft branden. Hoe op te lossen?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

Mijn schoonvader rijdt een Vectra B Station met Y2.2dti uit 2001

Sinds enige weken brand het klapzak-lampje op het dashboard.

Kan iemand mij vertellen hoe dit lampje uit te krijgen, en wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn waarom dit lampje gaat branden.

Uitlezen en resetten.

Oorzaken kunnen zijn: stuurlint defect, of slechte verbinding in de gordelspanner-stekker.
    Misschien een keertje de stoel te ruig naar voren en achter gezet terwijl er iets onder de stoel lag.

Maar met uitlezen weet je het gelijk !!

was bij mij het stuurlint, claxon werkte ook niet meer

[rquote=1907491&tid=145828&author=Oenatje]was bij mij het stuurlint, claxon werkte ook niet meer

[/rquote]

Nu je het zegt, heb ik inderdaad mijn schoonvader ook horen klagen dat de claxon het soms niet doet.

Bij deze zijn vaak de sleepring/lint de veroorzaker van de storing..

is die gemakkelijk te vervangen, en zijn ze duur?

ja die zijn prijzig,
    ik heb er 1 van een sloper gehaald. als je dat doet moet je hem demonteren als de wielen rechtstaan, dan vast tapen dat het lint in die positie blijft. daarna monteren op je auto en de code laten wissen, code kun je niet wissen door de accu los te halen.
    foutcode blijft.

ok bedankt. ik ga het hem doorgeven:thumbup

Als je nou eerst ff uitleest…dan weet je precies waar de storing zich voordoet.

Kabels onder de stoelen willen ook nog wel eens problemen geven, maar dat zie je allemaal als je hem uitleest.

[rquote=1907508&tid=145828&author=Oenatje]ja die zijn prijzig,
    ik heb er 1 van een sloper gehaald. als je dat doet moet je hem demonteren als de wielen rechtstaan, dan vast tapen dat het lint in die positie blijft. daarna monteren op je auto en de code laten wissen, code kun je niet wissen door de accu los te halen.
    foutcode blijft.[/rquote]

Stuurlint vast tapen:hmmz:hmmz
    Als je hem er af haalt kan hij nergens meer heen draaien want er zit een borg pen die los laat zodra je je stuur er weer op zet.:D
    Wielen heb je gelijk in dat die recht moeten staan of de stuur.:sleeping
    Maar mag ik eens vragen wat je op de sloop kwijt was voor z’n lintje???:vertag

Dirkjan

ik heb zo’n lintje nog nooit gezien, laat staan verwisseld. heeft iemand hier mischien een afbeelding of een exploded view van?

http://www.opelvectra.info/home/stuurvecb.html

met dank aan Paashaas ;)
    let wel op … er zijn 2 verschillende soorten stuurlinten … met en zonder radio bediening

[rquote=1907861&tid=145828&author=D.J.R.][rquote=1907508&tid=145828&author=Oenatje]ja die zijn prijzig,
    foutcode blijft.[/rquote]

Stuurlint vast tapen:hmmz:hmmz
    Als je hem er af haalt kan hij nergens meer heen draaien want er zit een borg pen die los laat zodra je je stuur er weer op zet.:D
    Wielen heb je gelijk in dat die recht moeten staan of de stuur.:sleeping
    Maar mag ik eens vragen wat je op de sloop kwijt was voor z’n lintje???:vertag

Dirkjan[/rquote]

bij mij kon ie wel draaien dus voor de zekerheid vast getaped, was wel van vectra a

oude die eraf kwam kon ook helemaal rond draaien

10 tje was ik kwijt

[rquote=1907903&tid=145828&author=sjouke]http://www.opelvectra.info/home/stuurvecb.html

met dank aan Paashaas ;)
    let wel op … er zijn 2 verschillende soorten stuurlinten … met en zonder radio bediening [/rquote]

Super en heel netjes toegelicht. Alleen zie ik nog steeds geen lint zitten, of kijk ik niet goed?

laatste foto … zwarte rondje in het midden

(weet niet of dit een voor een Vectra B is … maar zoiets moet het zijn)

ok, zocht naar iets koperkleurigs, zoiets als een sleepring. Maar het is toch even anders dan ik dacht.

dat zal er vast in zitten … maar ja … modern he … dus alles in plastic verpakt :D:P

[rquote=1907964&tid=145828&author=Senatorman]ok, zocht naar iets koperkleurigs, zoiets als een sleepring. Maar het is toch even anders dan ik dacht. [/rquote]

Het is echt een lint. Dat lint wint je op en af bij het sturen, om het maar zo te zeggen.
    Als je hem los haalt komt er een lint uit van een meter of 3.

Denk erom dat het dus GEEN sleepring is!

Het is een stuurlint.
    Dat is een opgerolde flatcable.
    Zorg dus dat je hem uit en inbouwt in de middenpositie en hem met een plakbandje ofzo even borgt mocht hij dat niet uit zichzelf doen.
    Weet je de stand niet waarin het lint staat dan staat erop hoe je hem weer in de middenpositie kan krijgen.
    Als je hem bv een omwenteling fout monteert dan knapt het lint bij het draaien aan het stuur

Het suutlint wat ik vervangen had in mijn b-tje was toen 15Pond van ebay.co.uk
    Dus dat valt wel mee !

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.