Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lampen stellen via lichtschakelaar.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2012 om 12:39 #17248841
Goedemiddag allemaal,
Ik ben Dennis en had een vraag ben vandaag voor de keuring geweest en die man zei dat ik mijn lampen niet meer kon verstellen via de lichtschakelaar..
en dat dit waarschijnlijk hier aan lag en dus een nieuwe module moet hebben.
maar hoe kan ik nou zien of die met een andere module wel werkt en zijn er nog andere mogelijkheden.
ben benieuwd, zit waarschijnlijk helemaal verkeerd qua topic maar toch alvast bedankt en sorry..
13 augustus 2012 om 19:59 #18021673Verplaatst vanuit how-to Astra.
Test eerst je stelmotorstekkertjes maar eens, ff beetje aan trekken en duwen en ze doen het vaak weer.
Je lichtschakelaar begeeft het niet zo maar.Voor een Astra G heb ik trouwens nog wel stelmotoren liggen, pm maar als je ze nodig hebt.
13 augustus 2012 om 20:03 #18021674Vaak gaan de motortjes kapot.
Maar meten is weten.Misschien wel handig om te zeggen welke astra het is.
14 augustus 2012 om 04:17 #18021675Ook ik kamp al enige tijd met hetzelfde probleem: zowel mijn linker- als rechterkoplamp reageert niet als ik bij de lichtschakelaar de hoek van de koplampen wil veranderen. Gezien het gegeven dat mijn auto morgen naar de garage gaat voor een APK-keuring, de volgende vraag: kan hij hierop afgekeurd worden? :(
14 augustus 2012 om 04:28 #18021676@RISL wrote:
Test eerst je stelmotorstekkertjes maar eens, ff beetje aan trekken en duwen en ze doen het vaak weer.
Kan ik deze stekkertjes gewoon achter de koplampunit vinden? Zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf, heb ik dit probleem bij beide koplampen.
14 augustus 2012 om 05:51 #18021677Er zit een soort van kastje aan de koplamp vast.
Dat is je stelmotor. Daar zit dan een stekkertje aan.14 augustus 2012 om 06:03 #18021678als het niet werkt, moet je eigenlijk de lampen op de maximale stand de andere kant op zetten (nu omhoog, dan naar beneden zetten) en even goed aan die kabels zitten, als het dan weer werkt zit het inderdaad in de kastjes / kabels.
Ik heb dit al sinds ik mijn Astra heb en ook al een keer die kastjes vervangen (gaf geen oplossing). Ik meld het gewoon aan de keuringsmeester en die zit er dan zelf even aan te wroeten bij het keuren, zo gaat het ook goed :)
14 augustus 2012 om 07:38 #18021679Heb er net even naar gekeken en jawel hoor! Had de motorkap open, begon wat te wroeten aan de stekkertjes en probeerde de lampen te verstellen. Resultaat: ze deden het weer! Voordat ik ‘m morgen naar de keuring breng ga ik ’t nog even controleren (voor de zekerheid), maar ik hoop dat ze ’t nu weer een tijdje gewoon doen ;).
14 augustus 2012 om 08:27 #18021680@TheViper wrote:
Heb er net even naar gekeken en jawel hoor! Had de motorkap open, begon wat te wroeten aan de stekkertjes en probeerde de lampen te verstellen. Resultaat: ze deden het weer! Voordat ik ‘m morgen naar de keuring breng ga ik ’t nog even controleren (voor de zekerheid), maar ik hoop dat ze ’t nu weer een tijdje gewoon doen ;).
Klopt vaak willen ze het dan weer doen.
Ik kom ook vaak stelmotortjes tegen met een klosje hout er onder.
Als er “druk” op staat doen ze het weer.Jammer genoeg zijn de fabrikanten er ook achter gekomen dat ze het vaak niet doen.
Die motortjes zijn ongelofelijk duur.14 augustus 2012 om 08:44 #18021681ok bedankt ga ik dat ff proberen, ben benieuwd…jullie horen het nog !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.