lak verwijderen remus uitlaat eindstukken

Forumindex Forums Modellen Astra lak verwijderen remus uitlaat eindstukken

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255477

    Wie weet hoe ik mijn chroom eindstukken ( dubbel rond ) weer mooi krijgt, had ze een paar keer gespoten met mat zwart maar vind nu toch wel dat chroom mooier staat, heb al thinner geprobeerd maar dat lost de lak niet op van de spuitbus.

    Omdat het er lang op zit ( enkele jaren ) ben ik bang dat het ingebrand is, op sommige stukken zie ik nog wel mooi chroom, zou graag alle lak er af willen hebben maar hoe…….wie weet de juiste tip.

    Hobby brander…?? alhoewel het chroom dan blauwachtig uit kan slaan.

    Ben benieuwd naar tips.

    #18108667

    Ik kwam deze tip tegen op een motorforum…iemand ervaring mee…
    als het spuitbussenlak is : Nagellak remover :)

    #18108668

    Thinner zou je is een stukje mee kunnen proberen en dan daarna met een huishoudmiddeltje brillo sponsjes dit krast namelijk ook niet.
    Bakje met warm water en ff het sponsje erin dompelen en poetsen maar.

    #18108669

    scalpik decapant

    Afbijt zonder spoelen, 750 ml

    Afbijt die snel en efficient zijn werk doet zónder schade aan te brengen aan de ondergrond.

    Deze afbijt hoeft niet nagespoeld te worden en is dan ook de ideale afbijt om verf en dergelijke te verwijderen.

    Deze afbijt is speciaal door ons geselecteerd voor het afbijten van (antieke) meubelen maar deze afbijt is uiteraard ook prima geschikt voor het afbijten van andere voorwerpen van hout en metaal.

    Met deze afbijt verweekt u oude verflagen, waslagen, politoer en dergelijke zonder de ondergrond aan te tasten en dus zonder kans op fineerschade, schade aan (beenderlijm) verbindingen en dergelijke.
    http://www.politoeren.com/contents/nl/d27_Afbijt.html

    #18108670

    @Blue-Dragon wrote:

    Thinner zou je is een stukje mee kunnen proberen en dan daarna met een huishoudmiddeltje brillo sponsjes dit krast namelijk ook niet.
    Bakje met warm water en ff het sponsje erin dompelen en poetsen maar.

    ook brillo krast !!

    wat je kunt proberen is afbijt, daarna belgom chroom gebruiken.

    #18108671

    Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
    Dan zouden die delen nu helemaal onder de krassen moeten zitten. :hmmz
    Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.

    Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.

    #18108672

    Even een quote van InjectTheVenom:

    @InjectTheVenom wrote:

    Deze kant had ik al voor een gedeelte opgepoetst maar er zat nog veel aanslag

    De eindstukken had ik op het werk al gedaan met een metalpolish, nu alleen nog even netjes overdoen

    Zoals de andere kant eerst ook was, helemaal dof van aangekoekt vuil en troep

    Rechtsbovenin alvast een beginnetje gemaakt

    Hier was het echt erg

    Een groot gedeelte is hier al weg

    Nog wat meer

    En helemaal foetsie

    Ahhhhhh wat kijkt dat toch lekker, vers opgeknapt chroom waar geen vuiltje meer op te bekennen is :wub :wub :wub

    Nu jullie nog even de finishing touch geven

    En klaar is Klara…. ehhhh InjectTheVenom :wub

    Als een spiegel zo mooi

    Ingepakt met, hoe kan het ook anders, schilderstape en papier als voorbereiding op het spuitwerk

    Wat hiermee gedaan gaat worden, deze bus is nu helemaal leeg ik moet nog wat oneffenheden netjes weg schuren en er met een nieuwe bus nog een keer overheen.

    Het eindresultaat voor vandaag, de verpakking haal ik er uiteraard pas af als de lak naar mijn zin is

    #18108673

    @Blue-Dragon wrote:

    Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
    Dan zouden die delen nu helemaal onder de krassen moeten zitten. :hmmz
    Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.

    Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.

    op RVS kun je brillo gebruiken, chroom niet, bekijk voor de gein maar eens een stuk chroom wat met brillo behandeld is geweest, allemaal kleine krasjes, brillo is leuk voor op chroom als je het daarna over wil spuiten, de kleine krasjes zorgen er namelijk voor dat vuil er veel beter aan blijft hangen en ook eerder gaat roesten als je het niet constant schoonmaakt.

    Mark

    #18108674

    Aceton ( nagel lak remover ) is dat evt een optie……hoorde ook dat remvloeistof als een verfoplosser werkt wie heeft daar ervaring mee…

    De lak die er nu op zit ( meerdere lagen ) zijn gespoten met Motip hittebestendige lak en nog wat andere mat lakken dus denk niet dat die er zomaar af zullen gaan.

    Mooiste is een fanatieke verf/lak oplosser rust – oleum hard hat hoor ik ook al noemen en dan smeerbaar ipv spuitbus.

    Ga zodra de temperatuur wat hoger is het zeker uitproberen.

    #18108675

    @opel-mark wrote:

    @Blue-Dragon wrote:

    Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
    Dan zouden die delen nu helemaal onder de krassen moeten zitten. :hmmz
    Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.

    Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.

    op RVS kun je brillo gebruiken, chroom niet, bekijk voor de gein maar eens een stuk chroom wat met brillo behandeld is geweest, allemaal kleine krasjes, brillo is leuk voor op chroom als je het daarna over wil spuiten, de kleine krasjes zorgen er namelijk voor dat vuil er veel beter aan blijft hangen en ook eerder gaat roesten als je het niet constant schoonmaakt.

    Mark

    brilosponjes met 0 of zelfs beter 000 krassen niet.. Voorheen altijd met Cilit bang en 000 gepoetst, waarna met polijst met de hand opgepoetst. resultaat als boven.

    #18108676

    Ik denk dat je zelfs moet gaan denken aan schuren/polijsten.
    Als ik je berichten zo lees zijn er aardig wat lagen overheen gegaan en is het chroom/RVS flink bedekt.

    Ohja, mocht je een onderdeel nét dat beetje extra willen geven, dan is Belgom zeker je vriend :thumbup

    #18108677

    @opel-mark wrote:

    @Blue-Dragon wrote:

    Ik gebruik dat al meer dan 10 jaar voor de chroom delen van me Remus uitlaat.
    Dan zouden die delen nu helemaal onder de krassen moeten zitten. :hmmz
    Maar die zitten er dus niet op, als je het op de lak zou gebruiken krijg wel krassen.

    Krijg er ook vaak genoeg vragen over, hoe ik die chroom delen zo mooi en glanzend blijf houden.

    op RVS kun je brillo gebruiken, chroom niet, bekijk voor de gein maar eens een stuk chroom wat met brillo behandeld is geweest, allemaal kleine krasjes, brillo is leuk voor op chroom als je het daarna over wil spuiten, de kleine krasjes zorgen er namelijk voor dat vuil er veel beter aan blijft hangen en ook eerder gaat roesten als je het niet constant schoonmaakt.

    Mark

    Ik heb het over de (chroom delen van de uitlaat) deze zijn altijd van rvs dat is nogal logisch.
    Je snapt toch ook best wel dat er geen uitlaten van chroom zijn.

    Op chroom gebruik ik geen brillo dan pak ik me potje Belgom wel.

    #18108678

    Aangezien je het over chroom hebt en niet rvs raad ik geen brillo aan, op rvs kun je wel brillo gebruiken.
    En ja verchroomde uitlaten zijn er zeer zeker, ik had er een die enkel chrome pijpjes had achter en de rest was zwart, dat was echt geen rvs, dat viel er vanzelf verroest onderuit.

    #18108679

    Heb zojuist buiten de gok gewaagd kon niet langer wachten en de hobbybrander er op gezet.
    Zie het als je verf moet schrappen met de verfstripper.
    Voorzichtig eerst richting de onder zijkant uitgeprobeerd, brander is er 1 met zo’n blauw vulbusje denk aan camping voor koken, dus het wordt wel warm maar niet zoals met autogeen.
    De verf bladderde er zo af nadat ik het verhit had, had een 3 hoek schrapper er bij en voorzichtig schuivend over de pijp kon ik de verf lagen er zo af schrappen.

    Daarna met een door thinner gedrenkte lap er over heen om de restanten weg te vegen
    Toen met een chroom polish pasta de buizen opgepoetst en klaar is kees.
    Heb er denk iets meer als een half uur aan gewerkt, als ik het eerder had geweten had ik het veel eerder gedaan.

    Zie foto’s voor het eind resultaat, tot slot..deze Remus einddemper is gemonteerd onder mijn Astra toen ik hem net had aangeschaft en dat was in 2003.
    Met andere woorden…hij zit er al 10 jaar onder en is nog geheel in takt.

    Ook gelijk foto van de nieuwe Carrello koplampen gemaakt

    #18108680

    Het eindresultaat is weer netjes

    Mark

    #18108681

    En daarom koop ik dus voor iedere auto een remus pijp :wub

    #18108682

    :thumb kwaliteit beloond zich zelf inderdaad, mooie sound, mooie look en gaat veel langer mee als een standaard demper :thumbup

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.