laatste keer genoten van de corsa..

Forumindex Forums Modellen Corsa laatste keer genoten van de corsa..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Rij ik vanmorgen met me zoontje even een klein toerritje, aangezien de corsa vandaag opgehaald zou worden..

Rij ik in kolham (groningen) hoor ik me motor ineens brommen, en nog geen sec later POEF 1 dikke witte rook achter me,

ja kopppaking ligt eruit..

Mijn vraag is nu, wat het kost gemiddeld een koppakking vervangen?

en wou zou de corsa van 98 met alleeen een roestplekje op de motorkap nog waard zijn?

149dkm gelopen.

Wat voor motor is het?

Een auto met werk is altijd minder waard he. Dus mischien dat je hem beter kan maken bij iemand die goed sleutelen kan.

x16xe corsa b gsi

@Gsifreak wrote:

x16xe corsa b gsi

dat is wel een kutblok om een koppakking te vervangen

oke,…

heb nu op 3 goeie motoren gereageerd, alleen ja wie zegt dat die motoren ook goed, dus zat ik ermisschien aan te denken de auto maar te schorsen, en een 2.0 16V er in lepelen, aangezien me broers ook met minimaal c20xe en let in een corsa rijden.

Tja,

Altijd jammer, maar als het blok verder goed is/was zou ik het liever (laten) maken dan met een ander zijn ellende aan de slag te gaan.

daar heb je wel weer een punt, want de motor reed verder prima tikte en rabbelde niet.
    trok ook goed.. dus, maar me schoonvader heeft een vriend die het wel voor 350 euro wil doen..

Dat is toch niet al te duur. Verbruikte die al veel olie?

Nee geen olie verbruik, want die was gewoon op peil..

Lekker voor 350 eurie dat ding laten maken, en als de kop er toch afgaat de klepseals ook ff meenemen. Weet je zeker dat je weer met een knap blokkie over de weg gaat. Als de distributie eraan zit te komen is dit ook een goed moment om die ook mee te nemen (haalde vorige week een setje op voor de c16xe, kwam op nog geen 50 eurie). Timing zal toch weer moeten worden afgesteld, en het monteren van (span)rol(len) kost je de kop ook niet. Heb je dan nog geld over, zorg dan ook voor een nieuwe waterpomp (30 eurie ofzo). Maar dan is ie ook weer goed voor 60.000km…

Ja daar ben ik het ook wel mee eens. Als ie goed liep zou ik daar voor die 350 euro wel verder mee gaan. Een c20xe inbouwn is ook niet gratis ;) en kan ook voor een hoop onaangename verassingn zorgen ;)

Als je de koppakking vervangt hele distributie vervangen.. plus waterpomp. dat gel*l van pomp hoeft niet enzo.. als die vast loopt of wat heb je een groter probleem..

@Peter_89 wrote:

Als je de koppakking vervangt hele distributie vervangen.. plus waterpomp. dat gel*l van pomp hoeft niet enzo.. als die vast loopt of wat heb je een groter probleem..

Ben ik wel met je eens, vervang vorige week een waterpomp van de c16xe blijkt dat ding gemaakt te zijn in 1999… Blijkt dan toch maar weer dat ze ook nog wel duurzaam zijn….Maar afdichten doen ze w.s. niet meer na een distributiewissel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.