L-jetronic, ECU? Motor verzuipt bij elke startpoging

Forumindex Forums Techniek Cih L-jetronic, ECU? Motor verzuipt bij elke startpoging

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik probeer al lange tijd mijn 2.0E motor met L-jetronic aan het lopen te krijgen, maar op de eeen of andere manier verzuipt hij steeds weer.
    Volgende delen heb ik al eens uitgewisseld:
    Luchtmassameter
    Drukregelaar
    temp. sensor
    Zusatzluftschieber (weet de nederlandse term niet)
    ECU

Wat ik ook doe, hij verzuipt bij elke startpoging. Om gek van te worden!! :fy1

Nu viel mij het volgende op toen ik de stekkers van de kabelboom naliep.
    De stekker heeft op pin 20 een aansluiting maar de ECU niet, zie onderstaande afbeeldingen.

[

Ik heb het idee dat hier geen pepernoot van klopt. wie heeft er op het forum nog meer een L-jetronic en wil eens gaan kijken voor mij?
    De ECU heeft volgende nummer bosch 0 0280 000 159
    en GM 90 076 024

Groeten
    Ben

klik

misschien kun je hier wat mee

Volgens mij is dit het schema van een LE-jetronic, terwijl ik een L-jetronic heb.
    Ik ben er inmiddels behoorlijk ziek van, ik was altijd van mening dat opel zo makkelijk sleutelen was maar dit valt me toch wel erg tegen.

Heb ik ook gehad (en nog véél meer, is nog steeds niet goed), bij mij was dit specifieke probleem het benzinepomp relais. Bij mij bleven de injectoren open staan, en na vervanging van het relais was dat weg.
    Ik vond het wel vreemd, want wat heeft het relais met de injectoren te maken, maar het hielp wel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.