Kwaaltjes Vectra c 2004 2.2 Dtr

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kwaaltjes Vectra c 2004 2.2 Dtr

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228933

    Ey,
    wil me b vectra inruilen tegen een c vectra 2.2 dtr,
    alleen waar moet ik op letten? wat zijn de kwaaltjes van deze wagens.?

    #17765069

    Zie op marktplaats namelijk veel staan met nieuwe versnellingsbakken, Kapotte turbo’s enz..

    Komt dit vaker voor?

    #17765070

    Ik heb ook een 2.2 DTR en inmiddels 250000 km op de klok en tot nu toe geen schokkkende problemen gehad. De enige grote uitgave was een nieuwe EGR klep

    #17765071

    de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr’s

    maar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub
    dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors

    #17765072

    Ja oke. Dat is bekend.. maar deze kun je ook wel leuk chippen naar bijna 160 pk
    maar turbo slang? Ik dacht verder geen slechte auto’s zo! maar als ik dat allemaal lees op marktplaats..
    voordat ik een kat in de zak koop!

    Groeten

    #17765073

    ja een van die luchtslangen die van de turbo naar de intercooler en naar je inlaat gaan.

    #17765074

    origineel gepost door sw_reijnders
    …en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors

    :thumbup:thumbup

    #17765075

    Ik weet niet wat je budget is maaruh:o

    http://link.marktplaats.nl/385564619

    Jan

    #17765076

    Ik wil me oude vectra er op inruilen.. vandaar dat het dan een bedrijf wordt!

    #17765077

    origineel gepost door Bannie
    Ik wil me oude vectra er op inruilen.. vandaar dat het dan een bedrijf wordt!

    Ik wil ook een andere auto kopen en zit hetzelfde als jij, maar als je wil inruilen is de auto die je koopt weer duurder en je eigen auto minder waard. (meestal)

    Als ik mijn auto niet kan verkopen koop ik nog geen andere denk ik want :hmmz het is verschrikkelijk wat sommige als inruil terug geven en een enkeling die in de buurt komt.

    Jan

    #17765078

    inruil 5 a 6 schat ik zo…

    #17765079

    als je dat al krijgt mag je blij zijn denk ik!
    ligt er ook aan wat je weer koopt denk ik..!

    #17765080

    origineel gepost door Edvries
    inruil 5 a 6 schat ik zo…

    Haha nee mafkees 7-8:P
    maar dat is ook te weinig

    Jan

    #17765081

    origineel gepost door sw_reijnders
    de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr’s

    maar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub
    dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors

    Ik heb een CDti maar die zal ik niet iedereen aanbevelen.

    ikzelf heb op 60 dkm de volgende zaken gehad

    instrumenten paneel (kan bij elke vectra)
    wervelkleppen en inlaatspruitstuk
    EGR

    Toch wel veel kosten >2500 euro.

    Omdat ik nog een leuke km vergoeding heb kan ik het betalen.
    volgens mij bij ALLE 150 pk diesel tot 2008 komt een keer het inlaatspruitstuk. Ikzelf heb een automaat dus nog geen last van vliegwiel en koppeling.

    Motorisch zijn het inderdaad zeer fijne machines, alleen hebben ze wel hun nukken. Maar ik heb het idee dat de 2.2DTI over het algemeen onverwoestbare machines zijn. Niet dat de CDTI slecht zijn, alleen wel duur in onderhoud.

    #17765082

    die wervelkleppen en egr klep daar is het een een gevolg van het ander.

    als je de z19dth chipt, schakel je EN je EGR uit, waardoor er ook niet zoveel roet en prut meer op je wervelkleppen komt en dus ook je wervelkleppen langer heel blijven

    #17765083

    Ik heb zelf een 2,2dtr,

    Heb zelf probleem gehad met de turbo slang maar toen die eenmaal vervangen was heb ik nergens meer problemen mee gehad, daarna heb ik nog problemen gehad met de EGR klep maar nadat die schoongemaakt was heb ik geen last meer gehad, verder hoor je de stabilisator rubbers elek 1,5 jaar (kost je €30 als je het zelf maakt)

    Verder een top auto als je het mij vraagt

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.