Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kun je stoelverwarming testen ???
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 december 2012 om 21:04 #17253616
hallo mensen
ik heb al een tijdje een leer setje liggen boven op mijn zolder king:
inbouwen wil ik snel doen
alleen is mijn vraag kun je de stoelverwarming testen voordat ik het erin bouw ??
stel dat hij kapot is dan wil ik dat graag eerst laten maken voordat ik het erin bouw
hoop niet dat hij kapot is maar je weet maar nooit he king:
hieronder foto’s van de stekkers
kan ik gewoon 12v op de zwart met bruine stekker zetten ??
ps persoon knipt zijn draaden gewoon door zoals je ziet :wtf
waarom ?? kreeg antwoord omdat hij zijn gordelspanner stekker niet los kreeg en knipt zijn hele kastje los
vaag dus haha…bedankt alvast king:
13 december 2012 om 21:26 #18084027je kan toch gewoon even de stoel wisselen om te testen? Het in en uitbouwen van een stoel kost je misschien 15 minuten tot max een half uur. Volgens mij werkt hij ook met verschillende voltages aangezien er een paar standen opzitten.
13 december 2012 om 21:29 #18084028ik weet helaas nog niet precies de stoelen eruit halen
neem aan totaal 4 bouten losdraaien ( per stoel 2 ) ??
2 achterkant en voorkant zit geklikt ofzo heb ik gehoord ??gordelspanner moet ik overzetten maar dat is ook 1 bout volgens mij ??
13 december 2012 om 21:46 #18084029Ik neem eff aan dat het ongeveer hetzelfde is als bij de astra h.
Stoel naar voren en omhoog (dat laatste zorgt ervoor dat je later de stekker van de gordelspanner er makkelijker uit kan halen). achter 2 schroeven los en aan de zijkant de gordel met een bout. Daarna kan je de stoel loshalen door hem naar achter te duwen (gaat heel gemakkelijk).
Wel eff vooraf de accu loshalen als je stoelairbags hebt.
13 december 2012 om 22:08 #18084030Doorgeknipte draad is ook je airbag draad :wtf
Mensen hebben geen geduld meer en er blijkbaar schijt aan als ze het doorverkopen.
Iig: stoel klopt zoals Spacejam zegt. Reken voor het gemak een uurtje, en probeer de bout heel te houden. Torx 45 heb je nodig, rustig loshalen. Wil vaak gebeuren dat de kop verrot gaat. Ook idd aan de zijkant de gordel, zelfde Torx.
Mbt t testen: denk niet dat het kwaad kan, gewoon in de gaten houden en niet te lang aanzetten op vol vermogen :thumb
13 december 2012 om 23:18 #18084031Gordelspanner hoef je niet los te halen. Dat is die groene stekker, dus als je gordelspanner nog op de leren stoel zit. Kun je die stekker gewoon over steken. Voor de rest is het inderdaad 2 bouten achter en voor erin geschoven.
14 december 2012 om 19:03 #18084032heb de stoelen gekocht zonder gordelspanner’s
vaag was het allemaal vanuit zijn kanthij heeft de gordelspanner eraf geknipt zover mogelijk bij de spanner zelf ( zijn mening was ik had de draad nodig voor mij eigen )
mmmmmmm volgens mij heb ik zelf ook gordelspanner’s hor ?? ( dus de draad niet nodig )
en waarom laat je ze er niet gewoon opzitten ?? ( geen antwoord opgehad)
dus haal die van mij er gewoon af en zet hem gewoon net over ( zonder draden door te knippen !!)
zijn kastje van zijn draadboom heeft hij er ook afgeknipt ( zoals jullie zien op de foto )
mijn mening ??? domdomdomdomdomdomdom….
waarom ?? zijn antwoord ja kreeg stekker allemaal niet los
mijn mening geduld loont…
hij kreeg ook 1 achterbout niet los dus heeft hij de slijptol erin gezet
tussen de slee en zijn auto ( ergergergerg dom )
kreeg als antwoord had niet de juiste torx
dus moet mijn slee even over zetten want wil het zelf perfect hebbenmorgen gaan we het erinbouwen
foto’s volgen natuurlijk king:14 december 2012 om 19:21 #18084033:hmmz volgens mij is die slede niet zo over te zetten , gaat dan wel lassen worden.
14 december 2012 om 19:26 #18084034ik heb er al een slede vanaf gehaald
het gaat om de rechterkant als je erop zit
dus alsware de doelose slede…
je hebt namelijk ook de slede met een kabel eraan ( die zijn gewoon goed)14 december 2012 om 19:26 #18084035Tja…hoop dan wel voor em dat ie zn auto weg doet :hmmz
Slee is makkelijk over te zetten, zitten 2 bouten (jawel Torx 45) aan beide kanten. Moet je wel de bekleding overzetten omdat de rails vastgelast zit aan je zitvlak.
Heb t ook moeten doen met mijn zetels. Heb een Vec B1 en de bout van de gordel die aan t frame vast zit is bij een B2 (mijn setje leder) is dikker dan de B1. Aangezien ik dan mn gordels moest vervangen (das lastig!) Ben ik maar voor t zitvlak gegaan :thumb
14 december 2012 om 19:30 #18084036ik hoef alleen de onderste slede over te zetten ( die aan de auto komt )
deze is los te halen door een soort clipje eruit te trekken
slede omhoog duwen en er komen 4 stripjes met lagers eruit ( 2x zwarte ) ( 2x witte )
slede van de bodem terug erop zetten en klaar14 december 2012 om 19:31 #18084037Oh? Dat is simpel…dat het zo veilig is! Dat lipje zou je niet van zeggen dat t zo stevig is :sleeping
Maar houd je toppic in de gaten, wacht je foto’s af. Veel succes morgen :thumb
14 december 2012 om 19:34 #18084038zal duidelijke foto’ maken van hoe het eruit moet
misschien dat er meer mensen wat aan hebben hoe het eruit moet14 december 2012 om 19:39 #18084039Zo is het. Zet em dan gelijk bij de How-Tos’s
14 december 2012 om 23:33 #18084040Die gozer heeft lekker lopen kloten dan.. Je kan de draden ook met smelt AMP tjes aan elkaar maken als het echt moet.
En die stekkers zijn inderdaad lastig los te halen.15 december 2012 om 07:01 #18084041Nee geen AMP’s, geven te veel weerstand af, je airbag lampje gaat dan branden. Solderen en een krimpkousje er overheen.
15 december 2012 om 08:49 #18084042Bij mij geeft het geen problemen. Ik heb het ook zo gedaan. Maar als je je gordelspanner overzet is het natuurlijk beter.
15 december 2012 om 09:49 #18084043Hoeft ook idd niet per se. Kreeg zelf deze tip van mn oom (Opel dealer Apeldoorn) omdat het toch voor meer Ohms kan zorgen waardoor de comp er een storing in gaat zien. Denk ook aan vocht bv wat er toch weer tussen kan gaan zitten (en om eerlijk te zijn: ben mn Vec weer aan t opbouwen en alle kabels dmv een nieuwe kabelboom aan t vervangen juist omdat ik er in de vorige boom zoveel geAMPt heb…staat ook weer wat netter, solderen en krimpkous) :angel
15 december 2012 om 19:12 #18084044Dat is zeker waar. Niets is beter dan complete kabels.
16 december 2012 om 09:24 #18084045uiteindelijk heb ik het zo gedaan :
accus los gehaald ( je werkt met de gordelspanner )
stoelen eruit gehaald ( 4 torx bouten )
stekkers onder de stoelen losgehaald
grodelspanners overgezet op de lere interieur ( torx bouten )
draden zoals het hoort vast gemaakt aan de stoel
stoelen er weer in ( torx vervangen voor inbus )
helaas zijn deze bouten erg zwak en slecht
stekkers aangesloten ( gordelspanners en de verwarming van de stoelen )
accupolen er weer op en het werkt king:helaas geen foto’s kunnen maken
16 december 2012 om 10:51 #18084046Prima toch!
Alleen jammer dat je oude stoelen een beetje incompleet zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.