Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen

Forumindex Forums Techniek Cih Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247163

    Hallo mensen,

    Ik heb zojuist mijn blok weer uit elkaar getrokken omdat deze een ratelend geluid maakte,
    Als ik nu mijn krukas en drijfstanglagers bekijk, zie ik behoorlijke slijtageplekken, zie foto. Zijn deze acceptabel en zo nee, zou dat een oorzaak kunnen zijn van de ratel?


    Mijn cilinderkop heb ik al helemaal nagekeken, hier zie ik geen rare opvallende dingen.
    Het enigste waar ik nog mijn twijfels bij heb is dan de distributieketting. Kan deze als hij te ver is opgerekt ook een ratelend geluid veroorzaken?

    Groeten,

    Ben

    #18000744

    vervang bij terug monteren tevens je bouten. WEet niet hoelang deze lagers erin zitten en het lijkt erop dat je krukas lichte beschadegingen heeft en deze dus groefjes veroorzaakt in je lagers. Maar is geen ernstige schade.

    #18000745

    Hoi,

    Ik heb deze lagers er nieuw in gezet. en er een blokje om mee gereden en merkte toen dat mijn oliedruk veels te laag was. Toen ik vervolgens de auto op mijn oprit zette, begon het ratelen.
    Kan ik deze lagers er nu gewoon inzetten, of kan ik beter nieuwe bestellen?

    groeten
    Ben

    #18000746

    ik zou zoiezo nu je m toch uit elkaar heb liggen zoveel mogelijk vervangen,als je het niet zeker weet even langs een bedrijf gaan die motoren reviseerd.. maar zou,als ie echt versleten is.. ook even de oorzaak zoeken waardoor hij zo versleten is.. misschien olie te kort ofzo..

    #18000747

    Ketting spanner die niet op druk is?

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #18000748

    De kettingspanner die er op zat had was al enigszins gewijzigd, want er was een prop op gelast. Ik heb inmiddels een nieuwe distributie set en als ik de oude langs de nieuwe ketting hou zie ik toch al gauw een halve centimeter verschil in lengte.
    Kan hier ook de oorzaak in liggen?

    #18000749

    je zegt dat de olie druk te laag was,ik zou het even daar zoeken,je hebt m uit elkaar liggen, kijk alles goed na op verstopingen enzo, oliepomp??…

    #18000750

    Ik denk dat het inderdaad in de oliepomp ligt, als ik in het deksel kijk, in de opening waar normaal de veer ligt met het kunststof drukstuk, of in mijn geval stalen kogel, zie ik allemaal kleine putjes in de zetel waar op hij normaal moet afsluiten.
    op de tandwielen van de pomp zit 0,3mm speling.

    #18000751

    wat de preciese waardes zijn weet ik niet dat zou je even na moeten gaan ergens, misschien een werkplaats boek ofzo..

    #18000752

    volgens het werkplaats handboek tussen de 0,1 en 0,20mm. Dus dit is ook niet helemaal goed…

    #18000753

    Is je pompdeksel niet ook uitgesleten?

    #18000754

    Mijn pompdeksel vertoont wel wat slijtageplekken, maar niet noemenswaardig. Ik denk dat t euvel toch bij de kettingspanner en distributieketting lag te meer omdat de ketting behoorlijk opgerekt was.
    Gr
    Ben

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.