krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247220

    Wie heeft er nog een paar goede tips

    Ik heb de lambda al vervangen nu is de co2 wel beter geworden maar de co nog niet
    Lmm hebben we al verschillende opgehad maar hij loopt niet mooi stationair

    Als we het kleine dunne slangetje van het gasklephuis naar het kleine potje afhalen loopt hij al een stuk beter

    Maar dat hoort normaal niet zo te zijn

    Wie kan mij verder helpen

    Denk zelf een vacuumprobleem maar waar kan ik nog meer gaan zoeken

    Alvast bedankt

    #18001493

    temperatuursensor defect misschien?
    zal wel te veel benzine krijgen denk ik zo

    #18001492

    Is al nieuw

    #18001464

    staat je distributieriem wel goed?

    #18001463

    Wat voor uitlaat heb je eronder dan?

    #18001462

    Orgineel met kat

    #18001453

    heb je hem al wel eens uitgelezen?
    gasklepschakelaar gecontroleerd?

    #18001452

    Zal donderdag even naar folkert sjoerd die zou er naar kijken en dan misschien gelijk naar de rdw als we dat klaar krijgen

    Maar die moet tikken toch bij het gasgeven

    #18001451

    ah oke dan moet het wel goed komen, anders mocht je hier ook nog wel ff langs komen.

    tikken klopt enigzins wel maar wil niet zeggen dat hij daad werkelijk zegt tegen de ecu dat de gasklep gesloten is..

    #18001447

    Ooh oke

    We hebben donderdag afgesproken eerst als ik vrij kan krijgen maar denk ik wel

    Hoop dat folkert mij verder kan helpen want ik wil aan het verbouwen maar moet eerst op kenteken

    #18001445

    Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

    #18001482

    @Vinci wrote:

    Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

    Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk…Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren…(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )….en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..

    #18001465

    carterontluchting zal je co niet van omhoog gaan hoor

    #18001461

    @Dr.Ed wrote:

    @Vinci wrote:

    Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

    Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk…Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren…(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )….en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..

    En jij bent de TS niet, dus snap even de relatie nu niet helemaal… :???: In je avatar en onderschrift zie ik ook een heel andere motor staan…

    En zoals gezegd doet de carterventilatie er hier niet toe…

    #18001460

    check dan gelijk de distributieriem of die goed staat :thumb

    #18001459

    Zoals gezegd heb ik ff onder de kap gekeken en mijn bevindingen gepost. En idd carteventilatie zal niet veel aan de co veranderen. Geeft alleen een indicatie dat er iets fout/verstopt zit.

    #18001455

    zal er morgen even een andere gasklepregelaar opzetten

    ik zou donderdag naar folkie maar die heeft zijn arm in het gips nu dus dat gaat niet door

    Alle hulp is welkom

    motor loopt niet mooi stationair
    pendelt op en neer
    als ik dan het slangetje uit de bezinedrukregelaar trek loopt hij stukken beter

    en ik ben zaterdag al even bij ed geweest dus vandaar dat die ook regageert

    Maar mijn co is nog steed te hoog

    morgen gasklepregelaar even een andere op testen kijken wat dat doet
    want die voel ik niet tikken bij het gasgeven
    :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

    #18001454

    Niet iedere auto waar ik “onder de kap hang” is van mij :jerry ….

    #18001480

    Voel je die gasklepregelaar echt goed tikken als je gas geeft

    want ik had nu even 1 te leen maar voel nu nog niks tikken

    iemand hier ervaring meer

    Als hij nu koud is loopt hij heel mooi stationair

    Zodra hij op temperatuur is en de vin slaat aan gaat hij gelijk weer pendellen in de toeren

    En houd dan ook niet weer op als de vin uit gaat dan blijft hij weer pendellen in de toeren

    dus zou zeggen dat de temperatuur sensor niet deugt maar zit al nieuwe in

    hoe kan ik die als beste testen

    HELP

    #18001472

    :( niemand hier een idee meer

    #18001471

    Ik heb zelf ook uitgebreidde CO perikelen achter de rug. Liep niet lekker, en bij de apk had ie een C0 van rond de 8(!). Na een berg geëmmer kwam ik er achter dat de (dis) bobine stuk was. Deze vervangen en daarna zat de c20xe ver onder de grens. Het lijkt me sterk in jouw geval, maar je weet het nooit.

    Lambda sensor misschien ook niet goed?

    #18001470

    Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..

    #18001467

    lambda heb ik al vervangen toen was de co2 gelijk o want die was ook veel te hoog
    dus ik zou zeggen dat de lambda nu wel goed is

    Het probleem is dat hij niet lekker stationair loopt

    Als ik heb start dan loopt hij mooi 900 toeren
    Zodra hij warm is en de vin slaat aan begint hij te pendellen
    En houd daar ook niet meer mee op

    Als ik dan een vacuum slangetje van de bezinedrukregelaar afhaal loopt hij weer mooi 900 toeren

    Dus wat zou het probleem dan kunnen zijn

    Hier haal ik het slangetje uit en dan koopt hij weer normaal

    Zie link http://db.tt/Pk7YsqyB” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18001466

    Vin is zeer hoge belasting, ik zeg massa rot. Even spanning meten tussen chassis en alle bruine draden, bij voorkeur (moet onder belasting!) onder belasting, moet allemaal netjes nul zijn. 0,5 volt is al een probleem! Even verschil checken nog met de vin aan, zal de spanning stijgen op blok/chassis of accu minpool/blok of massa’s achterop benzine rail dan is er stront aan de knikker! Wel goed contakt maken met de meet pinnen, niet op roest zitten meten, dan even goed schoon krabben/schuren eerst!

    Bij twijfel over een massa, even starkabel er overheen zetten en dan moet het netjes nul volt worden en verdwijnt het probleem wellicht als sneeuw voor de zon!

    #18001458

    @Looney wrote:

    Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..

    Hij heeft mijn halve C20XE daar al liggen 3 dorpen verderop :-P .

    Ben toch bang dat je het in je kabelboom moet gaan zoeken dietrich , want dat blok van mij is goedlopend en met goede co uit die calibra gehaald . ( co hadden ze goed voor nederlandse keuring , maar koets bleek verrot te zijn ) .

    lijkt mij dus vreemd dat al mijn onderdelen die je nu getest hebt niet goed zouden zijn :mrgreen:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.