Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kraken, bonken en neuriën
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 13:19 #17223367
Zoooo…. da`s weer effe geleden, maar heb weer eens een onverklaarbaar probleempje (zie onderwerp haha…), voor mij althans.:wtf
Heb al een tijd last van allerlei bijgeluiden vanuit achter vandaan! In eerste instantie dacht ik aan de schokbrekers, vanwege het kraken.
Door dit toch wel hinderlijke geluid, de auto maar naar de plaatselijke garagehouder gebracht, die heeft hem op de brug gezet en heeft de draagarmrubbers doorgeprikt en daar e.o.a siliconespray ingespoten.Het gekraak leek te verdwijnen, maar het gebonk bleef. Weer op de brug…… en toen vertelde hij mij dat er speling op de rubbers van de stabilisator stang zit, hij kon deze stang in de rubbers heen en weer bewegen.
Nu komt het….wanneer de temperaturen hoger worden of indien het geregent heeft, hoor ik helemaal niets meer aan bijgeluiden. Dat van dat “gekraak” kan ik dan wel verklaren, maar dat “gebonk”, alsof er iets hards op een ander stuk materiaal gedrukt wordt , kan ik in deze omstandigheden niet verklaren. Dat zou ondanks de hogere temperaturen toch ook te horen moeten zijn:hmmz?
Ik hoop dat een van jullie daar een logische verklaring voor heeft! In ieder geval alvast bedankt voor enig reactie
Mvg, gregory
11 juli 2010 om 13:32 #17697792Rubbers van de stabilisator niet vervangen dan?
Dat was bij mij de oorzaak van het gebonk.
Na vervanging een heerlijk geruisloze achterkant.11 juli 2010 om 13:42 #17697793origineel gepost door Henk042
Rubbers van de stabilisator niet vervangen dan?
Dat was bij mij de oorzaak van het gebonk.
Na vervanging een heerlijk geruisloze achterkant.Nog niet…., maar hoe verklaar je dan dat het bij nat en heel erg droog weer er geen “gebonk” te horen is?
En bedoel jij de rubbers die zo`n 0,5 meter van uit de banden geplaatst zijn?
11 juli 2010 om 13:55 #17697794Yep, de 2 rubbers die de stabilisatiestang op zijn plek houden.
Ik had ook geen gebonk als de boel nat was. Uiteindelijk blijft het
bonken hoor, als ze maar ver genoeg slijten. Zijn je draagarmbussen
niet versleten? Dat maakt namelijk ook dat vervelende geluid.
Heb ze onlangs laten vervangen, zat ruimte op. Kon mijn achter-
wielen een halve centimeter optillen als hij op een krik stond.11 juli 2010 om 14:06 #17697795origineel gepost door Henk042
Yep, de 2 rubbers die de stabilisatiestang op zijn plek houden.
Ik had ook geen gebonk als de boel nat was. Uiteindelijk blijft het
bonken hoor, als ze maar ver genoeg slijten. Zijn je draagarmbussen
niet versleten? Dat maakt namelijk ook dat vervelende geluid.
Heb ze onlangs laten vervangen, zat ruimte op. Kon mijn achter-
wielen een halve centimeter optillen als hij op een krik stond.Draagarmbussen hebben ze doorgeprikt om daar war smeersel in te spuiten, maar lijkt mij dat dit tijdelijk is? Denk dat ik ze beide voor alle zekerheid maar laat vervangen, heb jij enig idee wat ze hier voor rekenen?
11 juli 2010 om 14:11 #17697796draagarmbussen is een redelijk karweitje.
Wat het precies kost weet ik niet, heb ze laten vervangen
toen ik mijn schroefset heb laten monteren.
Kostte in totaal incl. nieuwe bussen 300 euro.
Uiteraard is dat ex de schroefset.
stabilisatiestang rubbers kosten een paar euries,
en is heel eenvoudig zelf te doen als je een brug hebt.
Is mij ook gelukt, en ik ben een volslagen leek op auto gebied.11 juli 2010 om 14:36 #17697797origineel gepost door Henk042
draagarmbussen is een redelijk karweitje.
Wat het precies kost weet ik niet, heb ze laten vervangen
toen ik mijn schroefset heb laten monteren.
Kostte in totaal incl. nieuwe bussen 300 euro.
Uiteraard is dat ex de schroefset.
stabilisatiestang rubbers kosten een paar euries,
en is heel eenvoudig zelf te doen als je een brug hebt.
Is mij ook gelukt, en ik ben een volslagen leek op auto gebied.Oké hier kan ik wat mee…., thanks
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.