Koude start problemen

Forumindex Forums Modellen Manta Koude start problemen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273498

    Beste Manta vrienden,

    Sinds kort is mijn Manta een beetje knorrig als het op koude starts aankomt. Slaat gelijk aan dat wel, maar draait minder dan 500rpm, begint te bokken en valt uit. Met de rechtervoet hou ik hem zelf nu op 1500rpm. Hou dat een klein minuutje aan, laat hem langzaam afzakken en hij draait daarna netjes en stabiel 900rpm. We hebben de “vijfde” injector op het injectiehuis getest en die spuit benzine in alsof zijn leven er vanaf hangt.

    Kleine ergernis dat wel, wel leefbaar en eenmaal warm is het sleutel om en lopen. Wellicht iets kleins, maar heeft iemand suggesties?

    Motor is standaard CIH 2.0E in mijn Manta GSi van 1987.

    #18296012

    stationair LFR-klep vervuild. ff demonteren en goed reinigen.

    #18296013

    lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.

    #18296014

    @motormuis012 wrote:

    lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.

    Water op de zuiger?
    En water is niet samendrukbaar, wat krijg je dan?
    Kromme drijfstang(en).

    Maar alle gekheid op een stokje…
    Dan zou topicstarter wel hebben gezien dat de auto rookte. ;)
    En daar heeft topicstarter het niet over gehad.

    :jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :agent king:

    #18296015

    het hoeft maar een heel klein beetje te zijn ik heb het zelf ooit gehad smorgens slecht lopen voor een paar min toen ik de kop er af haalde bleek ik een scheurtje te hebben tussen het bougie gat en een van de kleppen ik meen de uitlaat klep, dus het kan echt ook ik heb nooit witte rook gezien.

    #18296016

    Spuit de koudstartinjector niet teveel in.

    Dat kan je checken door hem los te koppelen.

    Ik hiermee knap gezeik gehad met een MB 450SLC.
    Ik heb de koudstartinjector afgekoppeld, sindsdien slaat hij gewoon aan, is wel wat bokkering omdat ze wat te weinig brandstof krijgt bij koude motor.

    Het is een suggestie.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18296017

    Net wat Wim-V6 zegt, efkes een M8 bout in de slang en starten.
    Denk dat de temperatuur zender inspuitsysteem de dader is, tis die blauwe op het thermostaathuis. :thumb

    #18296018

    Bedankt voor de tips en pointers! Van het weekend even nalopen. Laat het uiteraard even weten :)

    #18296019

    @jethro wrote:

    @motormuis012 wrote:

    lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.

    Water op de zuiger?
    En water is niet samendrukbaar, wat krijg je dan?
    Kromme drijfstang(en).

    Maar alle gekheid op een stokje…
    Dan zou topicstarter wel hebben gezien dat de auto rookte. ;)
    En daar heeft topicstarter het niet over gehad.

    :jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :agent king:

    Inderdaad geen rook bij starten gelukkig. Staat ook lekker warm/droog binnen. Kan altijd nog vocht bij mss, maar onwaarschijnlijk.

    Checklist,
    -Koude startinjector loskoppelen + testen
    -Stationair LFR klep reinigen
    -Tempsensor thermostaathuis controleren/doormeten/vervangen

    #18296020

    Even een kleine update.

    De boel aan het front is nagekeken, getest, 5 injector los en gereinigd zoals aangegeven. Geen soelaas. Nu mede door een klacht over benzine stank geconstateerd dat de aanvoerslang vanuit de tank naar de benzinepomp lek is(en onlangs heel hard is gaan lekken) moet dit sws worden vervangen.

    Twee vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op hebben.

    -Kan een lek in de aanzuigslang naar de benzinepomp er voor zorgen dat bij een koude start kuren worden vertoond (deze vraag beantwoord zichzelf zodra de slang vervangen is, maar toch ff checken)
    -Op Mantablog staat 12mm binnendiameter voor de aanzuigslang en 8mm binnendiameter voor de “rest” , klopt dit ook voor de GSi?

    Alvast bedankt,

    Grt,

    Gerben.

    #18296021

    ja dit is de maat voor alle type auto’s van Opel met injectiesystemen of het nu een manta/ascona kadett gte Record Monza Senator maakt niet welke zijn alle maal het zelfde

    #18296022

    @motormuis012 wrote:

    ja dit is de maat voor alle type auto’s van Opel met injectiesystemen of het nu een manta/ascona kadett gte Record Monza Senator maakt niet welke zijn alle maal het zelfde

    Super, dan kan ik gaan bestellen :thumbup

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.