Hallo,
Ik kreeg in mijn Astra Edition A 16XER aut. van jan.2011 (29163km) een melding, oplichting van steeksleutelsymbool en ESP.
Naar garage. Gaan we uitzoeken. Na 4 uur proberen: “helaas lukt niet om diagnose te stellen. Onze monteur die meer thuis is in de elektronica is met vakantie. We gaan Opel vragen om hulp”.
Auto mee genomen, deze reed prima geen veranderingen te merken. Maar ja, toch onzeker en repareren zinvol.
Mijn garage vroeg de auto voor langere tijd om te onderzoeken. Auto 5 dagen bij garage geweest. “Het is de sensor van de stuurbekrachtiging” was de diagnose.
We gaan die vervangen”. Na de reparatie de auto opgehaald. Garage melde dat het een ingewikkelde klus was. Toen de rekening binnen kwam schrokken wij ons een hoedje.
1074.36 euro bedroeg de nota. Ik belde de Garage om mijn teleurstelling uit te spreken. “Helaas mijnheer, we hebben nog 5 uur minder in rekening gebracht om U enigszins tegemoet te komen.
Op de rekening stonden de volgende posten:
-Arbeid 10 uur a 68.50 685.00
-Sensor 1 104.50
-Unit stuurkolom 1 98.40
BTW 186.46
1074.36
In de toelichting stond ook nog:
Defectcode uitgelezen. Bedrading doorgemeten en diverse tests uitgevoerd.
Dashboard en middenconsole gedemonteerd
Stuurhoeksensor vervagen + programmeren
Unit stuurkolom vervangen
ABS unit vervangen opnieuw van software voorzien
Bedrading hersteld middenconsole
Wat is de mening van het forum over deze nota ?? Daarbij rekening gehouden dat de auto 3.8 jaar oud/jong is.
Is bij de forumleden bekend of er meer gevallen met dezelfde klacht/situatie zijn ??
Bvd, Rien