koppelingsplaten versleten ?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen koppelingsplaten versleten ?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262531

    ik heb sinds vorige week ongeveer een beetje gek gevoel over de koppelingsplaten
    gaat om een zafira a opc ZLET uit 2003 .

    Als ik wil optrekken doet die dit gewoon goed zonder rare geluiden of iets maar als ik bij 2500toeren vol gas geef dan zie je de toeren snel oplopen (lijkt op slippend koppeling) en de auto die trek ook wel op met de snelheid maar heel anders, na 3500 toeren is dit weg en trekt die gewoon op zoals het moet ?

    als ik van 3 de versnelling naar 2 schakel op rollend snelheid van 50 en dan weer gas erop geef dan merk je er weer niks van.

    iemand advies/tips ?

    #18198517

    Heb toevallig vandaag precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Corsa OPC… Zal je topic in de gaten houden of iemand een idee heeft.

    Dacht zelf ook aan versleten koppelingsplaten of de drukgroep(lagers).

    :angel :hmmz

    #18198518

    Klinkt als een versleten koppeling.

    Probeer is in de hoogste versnelling 80km/h te rijden en dan vol gas geven schieten de toeren dan omhoog en blijft de snelheid gelijk is het de koppeling.

    #18198519

    Zou je dan ook de drukgroep moeten vervangen?
    Of alleen de kopelingsplaten? :hmmz

    Groeten Jurgen,

    #18198520

    Koppeling versleten. In hogere versnelling heb je meer last van het koppel. Compleet vervangen inc.drukgroep

    #18198521

    Ik heb het inderdaad in de hoogste versnelling bij 80-90 km/u. Word komend jaar weer een leuke rekening dus…

    Geloof dat deze shit rond de €1100 moet gaan kosten incl +- 4 uren arbeid.

    #18198522

    Het zojuist ook geleerd dat het wel eens aan de remvloeistof zou kunnen liggen. Schijnt dat de remleidingen ook aan je koppeling ”gekoppeld” zijn.

    #18198523

    Remleidingen zitten niet aan je ”koppeling” hoor ;)

    Maar je remvloeistof dient tevens als ”koppelingsvloeistof” zodra jij je koppelingspedaal in trapt bedien jij d.m.v de remvloeistof de druk cilinder in de bak en die aan je pedaal vast zit.

    Dat is de overeenkomst tussen de koppeling en remvloeistof, zou namelijk niet best zijn als er remvloeistof aan je koppelingsplaat zit, of je remleiding aan je drukcilinder ;)

    #18198524

    @Opeltje17 wrote:

    Remleidingen zitten niet aan je ”koppeling” hoor ;)

    Maar je remvloeistof dient tevens als ”koppelingsvloeistof” zodra jij je koppelingspedaal in trapt bedien jij d.m.v de remvloeistof de druk cilinder in de bak en die aan je pedaal vast zit.

    Dat is de overeenkomst tussen de koppeling en remvloeistof, zou namelijk niet best zijn als er remvloeistof aan je koppelingsplaat zit, of je remleiding aan je drukcilinder ;)

    Heb het verkeerd gezegd zie ik. :jerry

    Maar het is dus wel zo dat je remvloeistof voor twee doeleinden gebruikt word. Dus misschien voordat je de hele boel gaat vervangen, eerst je remvloeistof eens gaan vernieuwen. Als dat werkt, dan is het relatief goedkoop opgelost.

    #18198525

    Ja wordt voor twee doeleinden gebruikt, maar je remvloeistof verversen gaat dit probleem niet oplossen dit zit hem gewoon in de koppelingsplaat die het koppel gewoon niet meer kan overbrengen(te veel versleten)

    Je remvloeistof bediend alleen de drukcilinders, en die worden weer alleen bediend als jij je pedaal intrapt, dus als jij 80 rijdt in z’n 5 en vol gas geeft bedien je niet je koppeling neem ik aan dus zal het zeker niet aan je remvloeistof liggen.

    #18198526

    Hmm oke. Dan gaat het toch een duur grapje worden denk ik? Ergens rond 1000 euro?

    #18198527

    Tja ligt eraan waar je het laat doen, dealer zal de hoofdprijs vragen, misschien een universele of een vakgarage op zoeken?

    #18198528

    Liefst wel bij de dealer, zal natuurlijk wel het verschil in prijs uitzoeken tussen een vakgarage en dealer.

    Maar is rond €1000,- gemiddeld een beetje correcte indicatie? Of is dat veel te duur gerekend?

    #18198529

    Bij me g opc was ik 1250 kwijt met multiriem erbij

    #18198530

    Denk dat €1000,- wel reëel is, de corsa is verder niet gechipt?? anders zou je eens kunnen kijken voor een sport koppeling maar dan ga je het zekers niet redden met €1000,-

    #18198531

    Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…

    #18198532

    Dat lijkt me dan wel handig idd, anders zit je met de tijd weer met een versleten koppeling.

    #18198533

    @herrflick wrote:

    Nee hij is nog niet gechipt. Zit er stiekem wel aan te denken en dan meteen een Sachs drukgroep kopen en monteren…

    Wat heeft ie gelopen nu? De mijne heeft 125.000 gelopen en bij 120.000 heb ik de bak laten reviseren en toen waren de koppelingsplaten nog heel goed. Wel vroeg als ie rond een ton zit??

    #18198534

    @herrflick wrote:

    Liefst wel bij de dealer, zal natuurlijk wel het verschil in prijs uitzoeken tussen een vakgarage en dealer.

    Maar is rond €1000,- gemiddeld een beetje correcte indicatie? Of is dat veel te duur gerekend?

    Waarom het liefst bij een dealer ?

    #18198535

    @Ron: Ja is inderdaad ook vroeg. Heb nu 91500 km op de klok staan en gekocht met 46000 km. Kan misschien aan mijn rijstijl liggen, ik doe namelijk veel op de motor afremmen en dus veel terugschakelen…


    @Vannos
    : Kun je bij de verkoop zeggen dat ie altijd dealer onderhouden is zonder te liegen. :-)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.