Koppeling Z16LER?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Koppeling Z16LER?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269735

    Mijn originele koppeling is versleten, en na het chippen merk ik het best erg. Heb nu 227 pk en dik 320 nm koppel.

    Nu zit ik te denken om een verstevigde koppeling te gaan bestellen als het prijsverschil niet te groot is tov de originele.

    Nu is er 1 te koop bij M-tech: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=400006&hid=&lhid=&lvid=&mid=185″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    En 1 bij Courtenay sport: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/uprated-clutch-corsa-vxr-215mm-sachs-cover-and-oe-rigid-disc/prod_982.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik vind het verschil in prijs wel erg veel. Zit tussen deze twee een verschil? Ik weet dat je bij de M-tech de drukgroep + koppelingsplaten geleverd krijgt.

    Lijkt mij dat bij Courtenay sport dat ook zo is?

    Ik weet nog niet hoeveel een originele nieuwe koppeling + drukgroep bij Opel zelf kost.

    Wat raden jullie mij aan?

    #18266409

    Die bij M-tech is een sport koppeling en Sachs drukgroep.
    Die bij Courney is een orginele koppeling en Sachs drukgroep.

    #18266410

    Ik zou als jou was een mailtje sturen naar courtney… Ik heb met courtney hele goede ervaringen en prijstechnisch liggen ze altijd goed in de markt… Dat kan ik van m-tech niet zeggen, die zijn echt rete duur voor dezelfde onderdelen…

    En anders is rond kijken op e-bay..

    Let trouwens wel goed op je motorkoeling anders krijg je het probleem van een gesmolten 4e cilinder, daarom is het chippen van een corsa erg tricky.. Kijk maar eens rond op vrx-online.. (Engels opc forum erg informatief..)

    Gr Martijn..

    #18266411

    Gesmolten zuigers heeft niet echt met motorkoeling temaken, maar foutief chippen.
    Dan loopt de motor op bepaalde momenten veel te arm.

    #18266412

    Originele koppelingsplaat = € 217.00 exc BTW
    Originele drukgroep = € 217.00 exc BTW
    Echter wordt bij het vervangen van de koppeling ook vaak het druklager vervangen.
    Prijs van het druklager = € 245.00 exc BTW

    Afgezien van het druklager is de Sachs bij M-tech een dikke 100 euro duurder dan het origineel.

    Courtenay sport is momenteel niet te bereiken, dus daar moet ik nog even mee wachten.

    Als die van Courtenay alleen de drukgroep is dan is die ook best duur. Alleen staat er wel bij: ”Comprises Uprated Sachs Clutch Cover and OE Disc ”

    ”OE disc” zijn toch de platen die dan ook ”uprated” zijn?

    Wat ook nog wel kan is deze set inclusief koppelingsplaten icm licht vliegwiel: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/uprated-clutch-corsa-vxr-228mm-uprated-cover-and-uprated-sprung-disc/prod_984.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier het vliegwiel: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/steel-billet-flywheels/lightweight-flywheel-228mm-corsa-meriva-vxr-1-6-turbo-lel/let/ler/prod_987.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar dan zit je ook al aardig aan de prijs…

    Al met al zou de originele koppeling dit vermogen wel moeten kunnen hebben toch?

    Wat cilinder 4 betreft, dit kan ook gebeuren met een standaard Corsa OPC. Mijn OPC is gechipt bij Klasen Motors in Oberhausen. Dus dat zit wel goed.

    Zal denk ik de injector zijn die vervuild raakt oid. Gewoon zorgen dat je de juiste brandstof tankt, dan verklein je de kans.

    Mocht het wel gebeuren dan vervang ik de zuigers voor de versterkte variant.

    #18266413

    heb goede ervaring met courtenay, heb een sportkoppeling van hun. voor €300- voor de z20let
    Koppeling heeft nog geen enkele keer gefaald , en krijg toch aardig op zijn broek met 293pk en 460nm

    #18266414

    Set met oe disc heeft denk ik gewoon een standaard koppelingsplaat, en alleen een verzwaarde drukgroep…

    Daarom zou ik afwachten tot ze open zijn, kan je per mail overleggen met ze.. Zorg wel dat je een set krijg wat het koppel aankan. Wat betreft het druklager bij de mijne heb ik hem laatst laten zitten bij de versnellingsbak revisie… Hij heeft er nu 90000 ingezeten, als hij gaat lekken of geluid gaat maken is het vroeg genoeg.. (Het werk is het nou ook weer niet om de bak uit en in tebouwen.)

    Gr martijn

    #18266415

    Dank voor je info.

    Zal als ze open zijn ga overleggen met ze.

    De drukgroep zou tot 290 pk aan moeten kunnen volgens hun site, dus daar zit ik niet over in.

    Dan laat ik mijn druklager ook lekker zitten als er niks mis mee is. Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een sterkere drukgroep met de originele nieuwe koppelingsplaten. De originele platen zouden het makkelijk moeten kunnen hebben.

    #18266416

    Uiteindelijk deze koppeling besteld.

    Kan 30% meer vermogen aan dan standaard…

    http://www.clutch-specialists.co.uk/cg-motorsport-stage-2-clutch-kit_p31002740.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18266417

    Koppelingset is binnen! :thumb


    Merk is Sachs.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.