koppeling en stuurbekrachtiging corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa koppeling en stuurbekrachtiging corsa b

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

hallo,

vandaag de corsa b 1.2 16v gekocht uit 99.
    alles is heel erg netjes, loopt allemaal prima. maar toch 2 tal vraagjes:

-stuurbekrachtiging, linksom sturen gaat een stuk lichter dan rechtsom. is dit een serieus probleem?
    had dit in mijn vorige corsa b ook, en heb in meerdere proefgereden die het zelfde hebben. maar vraag het mij nog steeds af:)

-koppeling. deze pakt redelijk vlot op. wel redelijk in het midden (koppeling heeft geen lange slag) koppeling heb ik getest maar hij is wel goed. tevens gaat deze zeer soepel en licht.

verder heerlijke stille en vooral nette auto.

Sturen: Calibreren van het EPS stuurhuis wil dit wel oplossen of verminderen, dit kan echter alleen met een Tech-II

Koppeling: Asl ie licht gaat, zal er weinig mis mee zijn, afstelling ervan, kan je zelf aanpassen naar eigen wens.

Willem

Nu nog iemand vinden met tech 2
    Hoe versteld.ik de koppeling?

Je kan alles gaan verstellen, maar neem eerst ff tijd om deze Corsa te leren kennen. Iedere auto voelt anders…

Over de stuurbekrachtiging/eps,

Als hij naar rechts duidelijk zwaarder stuurt, en soms KNAKT in de bochten naar rechts(stuurbekrachtiging valt uit), is kans de kans groot dat calibreren geen nut heeft en je eps defect is, hiervoor zijn wel reparatiekitjes te koop voor een paar euro en je moet kunnen solderen en een 45 min tijd hebben…eps vervangen bij dealer loopt al snel tegen de 800/900 euro aan…. Probleem is bekend bij deze auto’s met eps…

en over de koppeling, die van mij gaat ook heel licht, was echt wennen tegenover de andere corsa! licht is geen probleem:)

dan is die defect denk ik. hij knakt ook af en toe. af en toe stuurt hij weer goed.
    kan ik er nog wel 1 weekje mee rond rijden?

voorderest heb ik alles goed bekeken, en er mankeert verder helemaal niets aan.

Ja kun je weekje mee rondrijden, k heb er een maand mee gereden voordat ik erachter was, heb me op ebay een setje besteld voor 23 euro en dat was ene kabeltje solderen en nog iets en nu werkt die weer perfect:) soms is dat wel irritant dat knakken ik vond het zelfs gevaarlijk, maak je flauwe bocht naar rechts en voel je dat die zwaar gaat en dan “knakt” die en trekt auto ff naar rechts en dan doet die t weer!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.