Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppeling Astra J 1.7 Ecoflex 110 pk
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2013 om 10:39 #17259465
Ik ben vorige week bij het terug naar huis komen vanuit zuid frankrijk gestrand tussen de 2 tunnels in Lyon met rook uit de motorkap. De depaneur die is van de snelweg heeft geplukt zij dadelijk dat het de koppeling was die warm was gelopen. De stank en rook was vrij intens, ik ben wel gelijk begonnen met water af te koelen zodra de motorkap open was.
Hij vertelde ons dat als we 2 uur wachten we onze weg konden verderzetten en als we file zagen aan de kant moesten. We zijn hierna ook veilig thuis geraakt zonder verdere problemen.
Vandaag ben ik met de wagen naar de garage gereden voor een nazicht omdat deze nog maar 1.5 jaar oud is. De garage heeft hem op de brug gezet en kwam 30 min later met de melding dat er niets aan de auto is en er geen problemen zijn.
Nu stel ik mij de vraag of men bij een astra J de koppelingsplaten/vliegwel/druklager kunnen bekijken binnen 30 min via een eventueel inspectiegat of kan dit niet? En kan het dat als de koppeling heeft gerookt er geen permanente schade is opgelopen, wel zijn we de moment we een geur hebben waargenomen aan de kant gaan staan maar toen kwam de rook er al uit. De rook kwam als je voor de auto staat rechts onder de motor uit langs een zwart pijpje.
24 juli 2013 om 10:50 #18161744Je koppeling zal verbrand ruiken, maar echt een grote hoeveelheid rook gaat deze niet geven dus ik twijfel of deze het zal zijn.
Maak eens een foto van het pijpje. Oja er is helaas geen inspektieluikje dan moet je blok en bak van elkaar worden gescheiden en dat is veel werk.24 juli 2013 om 13:47 #18161745Ik zal vanavond even een foto nemen.
24 juli 2013 om 15:27 #18161746https://lh3.googleusercontent.com/-2mV5KXSU1bk/Ue_yfUGRbtI/AAAAAAAAABA/1Eb4DYqIf7c/w1121-h841-no/IMG_5053.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is langs het “stekkertje in het center van de foto dat de rook langs kwam.
24 juli 2013 om 17:23 #18161747Nog even ter info
Heb er 2 pijlen opgezet. De onderste pijl is waar de rook zichtbaar uit kwam. De bovenste verwijl ik even naar een soort ventieltje dat hierachter zit en schijnbaar los is? Wat doet dit stekkertje?
https://lh3.googleusercontent.com/-mg4Bvk5eEzk/UfANmGEFpkI/AAAAAAAAABo/Jew1CRX2UT4/w1121-h841-no/IMG_5053.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juli 2013 om 07:10 #18161748Jup Dat is de koppeling geweest…
Die word alleen te heet bij verkeerd gebruik (flink laten slippen), of als ie zo versleten is dat ie slipt bij vollast,
en ja, dat kan KNAP!!!! roken..Nippeltje (ventieltje) is de ontluchtings nippel van de koppelings cilinder.
je hebt trouwens mazzel dat deze niet verbrand is, dan had je die kunnen laten vervangen, en dat kost serieus knaken..
> Menig Caravanner gaat deze zomer hun koppeling weer omzeep helpen in de heuvelen van europa.
– heb dingen meegemaakt op Campings, waarvan je denkt die komen nooit meer thuis.
– was een keer in Duitsland, een Belg, met sleurhut (ja ze bestaan), een bult omhoog, denk 4 of 5000 toeren, slippende koppeling, en niet harder als 10 a 15km/u, rook uit de motorruimte, niet normaal haha…Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.