koppeling astra H

Forumindex Forums Modellen Astra koppeling astra H

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Ik vraag me af hoe stevig de koppeling is van een astra H, op vakantie moesten we een stukje achteruit omhoog vanaf een parkeerplaats dus iets de koppeling laten slippen, meteen rook ik een brandlucht, dat is iets wat ik bij de astra G nooit voor elkaar heb gekregen.

Is de koppeling een zwak punt bij de astra H 1.4 16V stationwagon ? er staat nog geen 60.000 op de teller.

Mark

Heb ik ook al vlot hoor met de X16XE als ik even iets te gretig ben met wegtrekken met bijvoorbeeld een auto op sleeptouw.

kan in princiepe niet heel veel kwaad.

Willem

Ja maar ben ik dan niet mijn koppeling aan het verbranden ?
    Wij wonen hoer vrij vlak maar als je vele hellingproef met doen dan vrees ik het ergste ?

Mark

ja dat wel, te veel toeren bij weg rijden is veel slip is ook gelijk vermogen weggooien in de vorm van warmte.

maar dit ene keertje is van geenszins op invloed op het verdere leven van deze koppeling

Willem

ok, gerust gesteld, die enkele keer maakt dan niet uit.

Enkel eens nakijken hoe ik de nokkenassen van dit motorblokje na moet trekken want die vertrouw ik ook niet.

Mark

met een moment sleutel die 8Nm op de lijst heeft anders max 10Nm aantrekken

Willem

Ja enkel moet ik nog uitvinden hoe ik het kleppendeksel e.d. eraf krijg, nieuwe pakking enz.
    om bij de bougies te komen moet ik vaag iet svan wegschuiven ofzo, ik heb dat bij een astra H nog nooit gedaan.

Mark

ecotec kapje na de stekker van de bobine los genomen te hebben naar rechts schuiven kan je m eraf tillen, nu kan de bobine eraf geschroefd worden, en dan kan je het kleppendeksel los halen.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.