koppeling astra f x1.6xel

Forumindex Forums Modellen Astra koppeling astra f x1.6xel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

hallo..

aangezien mijn koppeling bijna op is en een nieuwe vrij duur is (269 euro) zat ik te denken of er alternatieven hiervoor zijn…

ik heb een x1.6xel maar past een koppelingsplaat/drukgroep uit bv en x1.6xe ook of moet ik echt een hebben van een xel

want als t goed is zijn ze voor een XE goedkoper dan voor een XEL

graag de reacties!!

alvast bedankt.

mvg benno

Koppeling is afhankelelijk van je versnellingsbak en vliegwiel.
    Volgensmij zijn de bakken standaard op de X16XE en X16XEL gelijk.

Tweedehands automatenbak erop kan ook natuurijk…

ja k weet nie wat voor bak eronder zit.. is gewoon origineel allemaal.. dus als iemand mij dat kan vertellen ben k alweer stukje dichterbij..

misschien ook iemand die nog een setje heb liggen die nog redelijk tot goed is.. voor in ieder geval minder als de brezan prijs…

maar k wil geen automaat… dat is voor luie mensen :P:P :jerry :jerry

HEY! :swear

Brezan rekent hierzo Bruto prijzen voor particulieren.

Kijk is op winparts of carpartsdirect.nl, veel goedkoper.

Bij laatst genoemde is een koppeling 191 euro…

nee ik krijg korting bij brezan… mn oom heeft eigen autobedrijf en k had t op zijn naam aangevraagt..

maar 191 is al veeeeeeeeell goedkoper… k ga ook eens zoeken daarzoo

thnxx voor de infoo..

en winparts veel goedkoper… 160 de goedkoopste.

op carpartsdirect staat : tot motornummer: 20B96110
    en vanaf :20B96111

maar welk nummer heb ik.. waar kan ik dit vinden ??

en op winparts staan 3 verschillende met 3 verschillende prijzen.. welke moet ik daarvan hebben of zijn die t zelfde ?? k snap dr allemaal niks van

Mail winparts ff met je kenteken die zoeken t dan uit.

oke super.. ga k gelijk ffies doen.. thnx voor je hulp(anderen ook hoor :D)

heb contact gehad met winparts,

deze vertelde mij dat ik even langs de opel dealer moest gaan en daar mn motornummer moest opvragen..

ik net naar de opeldealer die konden mij vertellen dat het bouwjaar niet 1995(zoals op kenteken staat als eerste loelating)maar 1996 is:S
    nu is het een import maargoed..

verder vertelde ze mij dat ik motorcode 21M
    x16xel
    serienummer 20418698 zou moeten hebben…

maar als ik dan inlog met mijn kenteken op winparts kom ik nog nie veel verder.. misschien iemand die dit wel snapt?

kenteken is 86-NL-TD

k hoop dat iemand dit snapt en hier voor mij uit kan komen..

alvast bedankt voor de moeite

gr benno

Heb je geen onderhoudsboekje in je dashboardkastje? Zo’n klein boekje is dat.
    Daarin staat helemaal van achter de gegevens van de 1e eigenaar en alle nummers en codes, en daar moet je motornummer ook in staan.

heb gekeken en dat boekje heb ik en daar staat alles op inscannen v an t plaatje lukt niet :S maar hierbij alles wat erop staat…

modell/model: sitz?? 507662
    fz.identnr/vin: astra caravan
    motor-nr/engine-no: X16XEL 20418698
    getriebe/transmission: …
    farbe/color: casablanca weis
    polster/upholstery: stoff
    datum aflevering: 4-9-95 (hoe opeldealer aan 3-96 komt weet k ook nie)

dit is exact wat er op dat kaartje in t boekje staat.. alleen weet ik dat eerste woordje niet :O en staat geen baknr op..

wie komt hier iets verder mee?? ik niet..

Benno, Volgensmij maakt het niet uit bij winparts. Bij alledrie heeft het naafgat 14 tanden en is 200mm groot.
    Ik denk dat het verschil hem enkel in merk koppeling zit. Of mischien zit er bij de ene wel een drukgroep bij en de ander niet.

ow okee.. maar waarom staat er dan bij : Tot motor: 20B96110
    en: Vanaf motor: 20B96111

die snap ik niet als het niet veel uit maakt.. :S want zie idd nu dat alle specs t zelfde zijn

Met het X16XEL 20418698 kunnen ze het toch wel vinden?

ik heb straks al een mail gestuurd naar winparts met alle gegevens die de opeldealer mij kon vertellen..

ik heb hier nog niks op terug maar dat verwacht ik morgen ochtend.. aangezien ik nog een week heb voor k mn loon heb.. heb ik dus nog even om alles goed uit te zoeken… maar zoals ron(haasje) al zei zijn t vrijwel dezelfde.. specs zijn iig wel t zelfde dus zal wel verschil zijn in merk ofzo …

op http://www.partsbase.nl word echter 1 koppelings set opgegeven voor de astra-F X16XEL

dat is tevens dezelfde als die voor de Corsa-B en Tigra 1.6 16V.

(voor de Corsa-B / Tigra 1.6 16V worden wel 2 sets geleverd.)

deze kost 280 bruto ex, 50% korting is 140 euro, en dan de BTW erbij..

Willem

hoe kan ik daar bestellen?? en krijg ik ook die korting???

want die staat mij wel aan.. (ook de prijs) en is nog beetje merk ook.. sachs

in ieder geval bedankt voor de moeite om te zoeken voor me!!!! :wors :wors :wors :wors

Ik krijg deze Korting via mijn onderdelen leverancier omdat ik daar veel afneem

en ik krijg dan in dat geval een Luk Koppelings set (net als origineel)

je kan ook eens goed kijken bij verschillende leveranciers op internet, die hebben ook vaak mooie prijzen..

ik zie op Hbase weer wel 2 sets opgegeven staan voor de Astra-F:

http://www.mijngrossier.nl/geen-kenteken.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Willem

neem is contact op met A&C autoparts in Almelo 06 590365886

deze vraagt voor een koppelings set voor een 1,8 16v 94€ ex verzenden voor een 17 dti 114€ dus bel deze is ?????

let wel dit is plaat en drukgroep .geen druklager

ben je de gelukkige met een hydrolisch druklager reken er 200€ bij

mijn set voor de x16xel vectra koste 441€ bruto dus plaat drukgroep en hydrolager mer LUK en ik ook de korting van de garage en dan weer de btw er bij zie http://www.hbase.be be omdat je hier nog makkelijk bij de onderdelen en prijs komt als particulier .

Bert

bert

moet een druklager nou ook altijd vervangen worden of is dit niet noodzakelijk..(ben niet heel bekend met motorsche dingen)

en k denk toch dat ik de “duurdere” van de 2 varianten nodig heb.. als ik een beetje uit de nummers kan komen…. maar voor de rest zijn de specificaties overal hetzelfde bij de “goedkopere” en de “duurdere” dus lijkt niet dat het verschil maakt…

maar zoals k het bekijk heb k de duurdere variant nodig dus die ga ik maar halen..

maar SUPER BEDANKT VOOR DE MOEITE EN DE REACTIES!!!!!!!!!!

als je een hydrolisch druklager heb ,of een gewoon ik zou het vervangen je wilt als je de hyro versie hebt en hem niet ontlucht krijgt mag je de bak er weer achter weg halen ,en dat doe je niet voor de lol .

bert

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.