Koppakking x12xe en kop revisie advies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppakking x12xe en kop revisie advies gevraagd

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272235

    Hey allemaal, gisteren tot de conclusie gekomen dat mijn koppakking lek is
    met horten en stoten kwam ik tot de 110kmpu
    koelvloeistof is vies en stinkt water uit uitlaat en bougie nr 1 zit/zat vol witte aangekoekte meuk :swear

    Wordt voor mij eerste keer dat ik dit bij een x12xe ga doen
    dus waar moet ik op letten?
    wat is de beste koppakking? Elring, febi, victor reinz of ander merk?
    aanhaalmomenten kopbouten 25nm 3×60 graden als 8v?

    Iemand ervaring met Bossche Motoren Revisie Bv of ander bedrijf omgeving Den Bosch Eindhoven of Tilburg?
    wil de kop iigv laten vlakken en afpersen

    Alvast bedankt voor de info :thumb

    #18286700

    Heb t altijd bij broos revisie bv in breda laten doen ! 2 x , niet te duur ,leveren vakwerk af en klantvriendelijk!

    #18286701

    Breda vind ik eigenlijk te ver rijden, maar zal het onthouden
    denk dat hier in de omgeving toch ook wel een goed revisiebedrijf te vinden is

    #18286702

    Bij Reinz zit er altijd een blaadje bij met in welke volgorde en met welke newtonmeters het vast moet. bv 125nm en dan 90 90 90 45.

    De rest heb ik geen ervaring mee.
    Ps sommige koppakingen hebben een boven en onderkant.

    #18286703

    Zorgen dat je het gereedschap hebt om de ketting af te stellen, en dan vooral het afstelboogje voor de nokkenas sensor ring.

    Ketting zou ik ook meteen mee vervangen met tandwielen.

    #18286704

    Ketting zit er volgens mij nog niet zo heel lang op
    wil eerst de staat er van zien eer dat ik daar een nieuwe voor bestel
    dus het is niet alleen markeringen aanhouden en ketting op juiste spanning en gaan?

    #18286705

    Markeringen staan niet op de tandwielen of ketting, nokkenassen blokkeer je d.m.v een plaat en de krukas d.m.v een pen.

    Dus wat betreft op tijd zetten van de ketting moet het wel lukken als je het goed merkt.

    Alleen is er ook speciaal gereedschap om de nokkenas sensor ring op tijd te zetten, deze zit op je inlaat nokkenas tussen het tandwiel en de bout.

    In principe als je deze bout vast laat(dus tandwiel aan de nokkenas houdt) kan die niet verdraaien dus kan het zonder gereedschap.

    Ga je toch de tandwielen met ketting vervangen, heb je hem wel nodig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.