Koppakking? Of toch wat anders……

Forumindex Forums Modellen Astra Koppakking? Of toch wat anders……

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een opel astra GTC uit 2005 (verder minimaal verstand van auto’s)
    Heb een keuring laten doen bij de aankoop en daar kwamen de voorremmen uit en de pakkingen bij de turbo die vervangen moesten worden.
    Bij t wegrijden bij de garage kwam er een wit pluimpje uit de uitlaat. Na vragen of het de koppakking was, zei garagehouder dat dit niet het geval was.

Na een uur rijden komt de witte rook terug, soms met pluimpjes en soms heel veel.
    De koelvloeistof blijft op hetzelfde niveau. Er zit geen smurrie bij de dop of bij de oliepijl..
    Stationair loopt hij perfect en geen vermogenverlies. Wel ineens het motormanagemant lampje wat vandaag ging branden.

Wat denken jullie wat het is? Koppakking is een duur geintje. Dus hoop wat anders

als hij de pakking bij de turbo vervangen heeft… misschien kijken of er een olie lekje langs de olie leiding van de turbo sijpelt.. en die verbrand door de hitte van de turbo.. krijg je ook witte rook.. alleen niet uit je uitlaat dan komt de rook onder de kap vandaan… en anders je bougies eruit halen en kijken wat voor kleur ze hebben.. want wat door je uitlaat naar buiten gaat zal ook door de cylinders heen komen ( komt bij de bougies uit ) zo ook wat er van je turbo aangevoerd wordt…
    weet zo niet waar je op moet letten bij de bougies… misschien dat iemand mij hierop aan kan vullen

van de koppakking hoef je niet meteen uit te gaan.. dat is worst case scenario en daarmee wil ik niet te hoog van de toen roepen…

er kan wel eens witte rook uit een uitlaat komen door condens in een uitlaat, daar heb je meestal meer last van bij koud/nat weer en, auto’s die heel lang hebben stil gestaan maar, als er echt witte pluimen uit komen is dat niet goed.
    hou je temperatuurmeter en, vloeistoffen maar in de gaten de komende tijd.

zou ook nog een lek bij de turbo kunnen zijn, heb ooit is een auto gezien met een olie lek in de turbo en, de rook die uit de uitlaat kwam was meer wit dan blauw

@bart-gsi wrote:

als hij de pakking bij de turbo vervangen heeft… misschien kijken of er een olie lekje langs de olie leiding van de turbo sijpelt.. en die verbrand door de hitte van de turbo.. krijg je ook witte rook.. alleen niet uit je uitlaat dan komt de rook onder de kap vandaan… en anders je bougies eruit halen en kijken wat voor kleur ze hebben.. want wat door je uitlaat naar buiten gaat zal ook door de cylinders heen komen ( komt bij de bougies uit ) zo ook wat er van je turbo aangevoerd wordt…
    weet zo niet waar je op moet letten bij de bougies… misschien dat iemand mij hierop aan kan vullen

van de koppakking hoef je niet meteen uit te gaan.. dat is worst case scenario en daarmee wil ik niet te hoog van de toen roepen…

weer eens een onzin post van bartje :puke …………….
    wat door de uitlaat komt komt door de cilinders???????????

het kan net zo goed een probleempje zijn na de verbrandingskamer en voor / in de turbo…

verder is het heel moeilijk met deze gegevens een juiste diagnose te geven

dus zeggen kijk eens naar je bougie,s
    en meteen daarna maar ik weet niet waar je op moet letten???
    ja dat is advies waar men wat aan heeft……

bij bougie,s let je vooral op de kleur en vervuiling staan plaatjes zat van op google ;)

Okee thanks guys! Ik ga er op letten..

Breng m sowieso wel naar de garage na dat lampje. Kijken wat die ervan kunnen maken!

@louwe 16 klepper wrote:

@bart-gsi wrote:

weer eens een onzin post van bartje :puke …………….
    wat door de uitlaat komt komt door de cilinders???????????

het kan net zo goed een probleempje zijn na de verbrandingskamer en voor / in de turbo…

verder is het heel moeilijk met deze gegevens een juiste diagnose te geven

dus zeggen kijk eens naar je bougie,s
    en meteen daarna maar ik weet niet waar je op moet letten???
    ja dat is advies waar men wat aan heeft……

bij bougie,s let je vooral op de kleur en vervuiling staan plaatjes zat van op google ;)

nouja wat fijn dat je er aanvulling op geeft op die bougies.. daar vroeg ik juist om dus dat had je ook op een andere manier kunnen zeggen, agentje
    en waar denk je dat de uitlaat op aangesloten zit?? toch op de verbrandingskamer.. in de cilinders van de motor lijkt mij.. en als je een turbo hebt zal je uitlaat gas eerst nog door het slakkenhuis van de uitlaatgassen gaan van de turbo om je turbo aan te drijven…

Witte rook zal bij de turbo motor wel olie zijn, komt helaas vaak voor.

Kan zowel Turbo of Kleprubbers of zuigerveren zijn.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.