Koppakking lek? vectra a 1993 c1.6nz

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koppakking lek? vectra a 1993 c1.6nz

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18123348

    laat de kop wel vlakken dit moet eigenlijk altijd want je wil nu niet een hoop geld er in stoppen en dan na 1000 km opnieuw beginnen omdat hij er weer uit ligt.

    en vervang de olie en koelvloeistof ook (dus niet op vangen en terug stoppen)

    gr matijn

    #18123349

    Vandaag heb ik alles weer gemonteerd. Allee aangesloten enz enz. Nu wil ik hem starten gaat ie heel moelijk aan. Paar keer proberen en daar ging ie. Ff paar keer zachtjes gas. Maar hij liep een beetje rauwig. Ik kijken als ie goed op tijd staat en ja dat stond het netjes. Ik weer starten en hij ging aan ik een paar keer weer zachtjes gas en ineens een klap bij mijn inlaat stuk en auto uit. Ik mijn verdelekap controleren en zag dat ik verkeerd had aangesloten. 1,2,4,3 stom
    Van me. Ik dus goed aansluiten 1,3,4,2 en daarna deed ie niks meer. En duwd ie het lucht via me inlaat naar buiten en zuigt via mijn uitlaat. Lijkt wel als me motor verkeerd om draaid. Hij start met de klok mee.

    #18123350

    @Sexy-lexy10 wrote:

    Vandaag heb ik alles weer gemonteerd. Allee aangesloten enz enz. Nu wil ik hem starten gaat ie heel moelijk aan. Paar keer proberen en daar ging ie. Ff paar keer zachtjes gas. Maar hij liep een beetje rauwig. Ik kijken als ie goed op tijd staat en ja dat stond het netjes. Ik weer starten en hij ging aan ik een paar keer weer zachtjes gas en ineens een klap bij mijn inlaat stuk en auto uit. Ik mijn verdelekap controleren en zag dat ik verkeerd had aangesloten. 1,2,4,3 stom
    Van me. Ik dus goed aansluiten 1,3,4,2 en daarna deed ie niks meer. En duwd ie het lucht via me inlaat naar buiten en zuigt via mijn uitlaat. Lijkt wel als me motor verkeerd om draaid. Hij start met de klok mee.

    als die blaas uit de inlaat kan het niet anders zijn dan dat de dis riem nier goed op tijd staat. waarschijnlijk de verkeerde merk tekens gehanteerd

    #18123351

    Ik heb maar 2 merktekens eentje boven bij mijn nokken as en beneden bij de krukas. Allebei op het streepje gezet en riem erom. Kan het zijn dat mijn nokkenas een slag over heeft geslagen omdat ontsteking verkeerd stond

    #18123352

    @Sexy-lexy10 wrote:

    Ik heb maar 2 merktekens eentje boven bij mijn nokken as en beneden bij de krukas. Allebei op het streepje gezet en riem erom. Kan het zijn dat mijn nokkenas een slag over heeft geslagen omdat ontsteking verkeerd stond

    het zou kunnen zijn dat hij door de verkeert afgestelde ontsteking de dis riem heeft laten verspringen of (maar lijkt me sterk) tanden van de riem hebben geslagen.

    maar voor de duiderlijkheid:

    de nokkenas: zit een merk teken op het tank wiel en die moet gelijk staan met de in keping in de dis kap (recht naar boven)
    krukas: zit een puntje op het tandwiel en die moet ook weer naar de inkeping in de dis kap (recht om laag)

    let wel op dat als je de dis riem er om heen legt dat de riem strak loopt van de nokkenas naar de krukas (dus niet aan de kant van de waterpomp)

    als je dit hebt aan gehouden moet de dis riem goed staan volgens mij.

    #18123353

    Hij loopt strak van de nokkenas naar de krukas. En langs de spanner naar de waterpomp en weer naar boven. Tekens staan goed. Heb net alles weer goed gezet en probleem blijft. Er zijn ook geen tanden uit de riem geslagen

    #18123354

    hoe heb je nu je ontstekings volgorde op je verdelerkap? cilindere aan de dis kant is nummer 1

    #18123355

    1,3,4,2 en dan als je verdelerkap aankijk rechts bovenin heb ik 1 en dan zo tegen de klok omlaag

    #18123356

    oke vreemd want dan klopt alles.

    maar dan kan hij niet gaan blazen uit de inlaat.

    heb je het nokkenas tandwiel los gehad? en zo ja heb je de spie er goed terug in gestoken? dat het tandwiel niet verdraait zit op de as?

    anders weet ik het nu ook even niet meer.

    #18123357

    Alles zit goed vast. Want eerst met verkeerde ontsteking volgorde starte die gewoon en liep wel heel slecht. En na die klap was het ineens over en zuigt ie licht via de uitlaat en blaast ie via de inlaat.

    Kan een nokkenas inwendig een keer overslaan? Dat ie daarom helemaal verkeerd loopt?

    #18123358

    dat kan alleen als de spie tussen de nokkenas en het tandwiel niet goed zit of er niet in zit. want dan ligt de dis riem wel goed maar staat de nokkenas toch verkeert.

    dus zou toch even je nokkenas tandwiel los hallen en kijken of dat dat allemaal wel goed zit.

    #18123359

    Zou de spie gebroken kunnen zijn? Omdat ie een tik heb gehad? Maar ik had de kleppendeksel eraf gehaald en mijn nokkenas draaide wel gewoon.

    #18123360

    @Sexy-lexy10 wrote:

    Zou de spie gebroken kunnen zijn? Omdat ie een tik heb gehad? Maar ik had de kleppendeksel eraf gehaald en mijn nokkenas draaide wel gewoon.

    ja dat kan en ja de nokkenas draait dan wel mee maar hij staat niet meer op tijd.

    #18123361

    Ok dan ga ik dat morgen controleren kan je zo een spie vervangen? Of heb ik dikke pech en moet ik een nieuw nokkenas monteren ?

    #18123362

    Als het de spie is kan die vervangen worden

    #18123363

    Lijkt er echt op dat de nokkenas een hele slag (360°) verkeerd staat. Vandaar dat hij toch even (slecht!) liep toen de ontstekingsvolgorde verkeerd stond.

    #18123364

    Ik ga straks kijken als spie gebroken is. Maar alles streepjes staat goed en toch zuigt ie lucht via de uitlaat. Hoe moet ik het nou op gaan lossen ?

    #18123365

    Je hebt toch de krukaspoelie eraf gehad? Staat die niet verkeerd? -_-

    #18123366

    Krukas stel je toch op tijd zonder poelie? En de poelie kan er ook maar op een manier op.

    #18123367

    Spie is ook nog heel. Dus daar lig het ook niet aan. Dus wat kan ik nu doen? De nokkenas gaat zeg maar in vier slagen rond zal ik hem elke keer een kwartslag verzetten en dan proberen?

    #18123368

    Ik heb de euvel gevonden. De tandwiel die aan de krukas zit die was losgelopen en daardoor ging ie slippen. Bedank voor alle hulp weer :)

    #18123369

    king:

    #18123370

    Nadat ik mijn koppakking heb vervangen en alles in elkaar heb gezet wilt de auto niet stationair lopen. Nou wist ik dat mijn stappenmotor als half gaar was dus er zit een nieuwe in en het probleem blijft. Met koude motor start de motor prima en loopt ie netjes maar hoe warmer ie wordt hoe slechter het gaat en op een geven moment valt ie uit. Start ik hem daarna weer draait de startmotor moeilijk rond ( accu is vol ) en gaat ie aan en valt weer stil enz enz enz

    Waar kan het nou aan liggen? Of zou het komen door slechte smering ofzo?

    #18123371

    Leg even een nieuwe massa kabel van de accu naar de carosorie en een van de accu naar de motor is je probleem waarschijnlijk op gelost(heb het zelfde gehad met mijn astra) en als dat niet werkt kan een nieuwe them senzor ook nog wonderen verrichten

    #18123372

    Dus ik hoef niet bang te zijn dat het aan mijn olie ligt? Ik moet dat nog vervangen maar nog een tijd voor gehad. Er heeft wel dik 2 liter koelvloeistof ingezeten.

    Ik heb net nog ff getest. En hij loopt netjes staionair totdat de motor warm begint te worden ( 5-10 minuten) en dan gaat ie schommelen in toeren en zakt ie terug tot ie bijna uitslaat en dan pakt ie hem weer maar na een keer of drie bijna uitslaan gaat ie helemaal uit. En vanmiddag na een stukje rijden ( 4km ) sloeg ie uit toen ik hem parkeerde en wou hem starten maar wou de startmotor niet ronddraaien. Pas toen ie afgekoeld was deed ie het weer.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.