Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koppakking eruit – aantal vragen, graag jullie hulp
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 april 2012 om 08:08 #18005721
Sinds wanneer is t 40 km van breda naar tilburg? Dacht dat dat een stuk minder was.
Mario, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Jordi, wat mij betreft zou je je coupe zo bij mn opa mogen stallen, maar de plaats daar wordt al ingenomen door 2 Dafjes, en daarna zal de tent waarin ze staan weer afgebroken worden.
Vanavond spreek ik die vriend, is het een probleem als de auto maar een maand of 2 in de stalling kan?
13 april 2012 om 08:40 #18005722Ik woon inderdaad in Breda, maar wel helemaal aan de westkant.Tilburg is voor mij zo’n 38 km rijden.
Stalling….ben eerder op zoek naar iets voor 2 a 3 jaar…
Ben zeker bereid om een vergoeding te betalen, maar niet wat ze bij een professionele stalling vragen (€75 per maand minimaal)…13 april 2012 om 08:45 #18005723ik heb trouwens ergens stallingruimte gezien voor 150 per jaar
maar dit is in een oude kas en niks sleutelen en je mag er maar beperkt per jaar in
dus echt puur alleen stallen13 april 2012 om 09:02 #18005724Ja, ik heb wat vrienden met familie met oude fabrieken enzo, hoop dat ik ‘m daar mag stallen. En anders moet ik voor een andere maat een poort zien te scoren voor z’n tuin, dan met z’n 2en een stuk verharden en dan kunnen we allebei onze auto’s in zijn tuin kwijt.
Even afwachten dus.13 april 2012 om 13:37 #18005725Jordi, zonde van het puin wat ik naar de milieustraat gebracht heb.
Had je prima kunnen gebruiken voor een verharding.Is het niks om zelf een poort te gaan lassen?
13 april 2012 om 15:01 #18005726Zonde Jordi!
13 april 2012 om 17:43 #18005727beste jordi,
wat lees ik nu dan! voor een opel rijder geef je wel snel op. misschien hem je vast wel een bak met geld erin gepompt, maar zo wat. de vraag is wie niet. ik denk dat ik een hele mooie audi had kunnen kopen van het geld die ik in mijn astra heb gepompt.
trek die kop eraf, en breng hem weg om hem te laten afpersen en vlakken, geen idee wat het kost in breda, maar hier zak je zo’n 125 euro kwijt zijn . ( dat afpersen doe je alleen als je duidelijk niet kan zien dat je koppaking eruit ligt) vlakken is altijd goed. en die 50 euro moet je dan niet besparen. dan een koppaking set vorr 150 euro en je auto loopt weer. man dat kost het je ook om hem te laten stallen.
ik weet niet hoe de rest van je auto is, maar denk wel dat het het waart is om er een koppaking tussen te doen.
wel posetief is dat de auto’s op gas (G3) een stuk meer opleveren dan hiervoor. dus je kan hem altijd nog weg doen als je de koppaking heb vervangen.
wat je ook gaat doen ( geen ford :puke ) -offtopic
13 april 2012 om 18:05 #18005728De kop is al een keer gevlakt, dus dat gaat niet nog een keer, denk ik….
13 april 2012 om 18:31 #18005729Jawel hoor! Zolang hij niet aan z’n minimale maat komt kan hij wel een paar keer gevlakt worden!
Even slikken, wat geld uitgeven en verder rijden! Zoals je zelf al merkt, kost stalling ook geld..
13 april 2012 om 18:38 #18005730Er is de vorige keer al heel veel afgehaald omdat alles toen erg krom was. Daarnaast is er meer mis met de motor, bijv. een behoorlijke beschadiging in één van de klepbussen. Ook de klepzittingen zijn behoorlijk ingeslagen.
13 april 2012 om 19:24 #18005731Kan het zijn dat je koppakking is doorgebrand door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?
13 april 2012 om 21:48 #18005732wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf
is nog een wonder dat ie t nog een halve ton heeft volgehouden.
en dat voor die 5 tientjes wat t kost om een kop goed te vlakken.
als de de wagen verder goed is en je hebt geen vertrouwen in t blok,dan plemp je er toch een ander blok in,kost je een dagje klussen en dan hobbel je weer een hele tijd.
hij bevalt je verder goed,je vindt m mooi en op LPG blij je lachen met tanken,heb zelf 3 jaar een coupé 1.8 gereden (ja,op LPG)
nooit wat mee gehad,reed uit de kunst. Rij nu een verplichte gezinsbak (zafira) ivm kroost maar had anders de coupé nooit weggedaan.
zou dr nog maar ns goed over nadenken,zo brengt ie ook geen stuiver op
succes man!! :thumbup13 april 2012 om 22:43 #18005733Nou balen Risl merk dat je er goed ziek van bent(begrijpelijk ook)
Hoop dat je snel een oplossing vind!!14 april 2012 om 08:43 #18005734zonder dat de cylinderkop echt krom is, door te meten met een rij en overdwars schuren met een schuur papiertje gaat dit heel goed, zo kan je thuis zelf ook kijken of je kop krom is. overdwars schuren neem je een vijl met een stuk schuur papier erom heen.
@asconahobbyist wrote:
wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf
als de de wagen verder goed is en je hebt geen vertrouwen in t blok,dan plemp je er toch een ander blok in,kost je een dagje klussen en dan hobbel je weer een hele tijd.
hij bevalt je verder goed,je vindt m mooi en op LPG blij je lachen met tanken,heb zelf 3 jaar een coupé 1.8 gereden (ja,op LPG)
nooit wat mee gehad,reed uit de kunst. Rij nu een verplichte gezinsbak (zafira) ivm kroost maar had anders de coupé nooit weggedaan.
succes man!! :thumbup14 april 2012 om 08:46 #18005735dus geen koppaking vervangen.
ander motorblok erin, en ik dacht dat Willem er nog 1 voor je had.
je weet nooit wat je gaat aantreffen voor ellende in een anderre auto.
@RISL wrote:
Er is de vorige keer al heel veel afgehaald omdat alles toen erg krom was. Daarnaast is er meer mis met de motor, bijv. een behoorlijke beschadiging in één van de klepbussen. Ook de klepzittingen zijn behoorlijk ingeslagen.
14 april 2012 om 09:55 #18005736@asconahobbyist wrote:
wil niet heel lullig doen,maar vlakken,met een schuurpapiertje en een rij???????? :wtf
succes man!! :thumbupZoals Miral Astra al aangeeft is het heel goed mogelijk om iets te vlakken met een rij.
Tenzij Willem met een heel goede aanbieding gaat komen, ga ik een nieuwe auto aanschaffen of leasen…14 april 2012 om 09:58 #18005737Kom op willem help dit mannetje ff uit de brand ;) :D
15 april 2012 om 07:05 #18005738Heren, het is geen Ford geworden, maar (en dat had ik van mezelf nooit gedacht) een antraciet Seat Ibiza uit 2008. 30.000 km op de teller, erg prettige wagen, full options en helemaal in nieuwstaat.
Ja ja, ik weet het, vloeken in de kerk, VAG-groep, maar het is gewoon een erg prettige wagen en nu ik zonder wagen zit, is een snelle beslissing (niet overhaast) noodzakelijk. Ik ga vanzelfsprekend wel op het forum blijven, de Seat wordt mijn daily en de Opel mogelijk mijn project.
Gisteravond niet meer met Willem gesproken, werd weggeroepen voor een storing en heb de hele nacht doorgewerkt. Nu ff slapen en vanmiddag verder werken.
Wanneer ik het zie zitten om een ander blok erin te hangen, doe ik dat en verkoop ik de auto. Anders gaat de auto een stalling in en kijk ik volgend jaar wel verder en heb ik nu mooi de tijd om alles netjes uit te zoeken voor m’n project.15 april 2012 om 16:56 #18005739ander blokje erin leggen is een dagje werk, kan je gelijk voor een 2.0 gaan. evt opc type 1 blok.
v6 hoeft toch niet perse?? opc 160pk blok heeft niemand in zn coupe liggen in iedergeval15 april 2012 om 17:06 #18005740@robert, ik heb daar momenteel niet meer de tijd en ruimte voor.
Mocht jij voor een zacht prijsje m’n Coupé willen overnemen om een ander blok er in te leggen, dan hoor ik het graag.15 april 2012 om 20:00 #18005741Auto staat inmiddels in onderdelen te koop: buysell/single_ad.php?ad_id=745
15 april 2012 om 20:06 #18005742Ik hoor net dat mijn bericht te laat komt..
willem
15 april 2012 om 20:07 #18005743Echt zonde Jordi! :(
15 april 2012 om 20:18 #18005744Willem, ik heb je even een bericht terug gestuurd.
Ik heb inderdaad eerder vandaag zitten rekenen en al het geld wat ik nu nog in de auto steek, haal ik er nooit meer uit bij verkoop.
Er zijn gewoon teveel problemen met de auto, zowel met de motor, als met de carrosserie (voorschade, achterschade, deuk in het dak, deuk op de flank) als andere mechanische problemen (aircopomp is kapot, de magnetische koppeling tussen aircopomp en poelie is kapot, de koplampen zijn kapot) en interieurschade (beschadigde middenconsole, beschadigde middentunnel, asbak kapot, kleine instapschade op de stoel).Sorry jongens, m’n Opelhart bloed echt en op het moment dat ik ‘m echt de deur uit doe, sta ik waarschijnlijk te janken op straat. Maar ik heb gewoon teveel ellende gehad met deze auto…
15 april 2012 om 20:24 #18005745Ik heb hetzelfde gedaan, met de Combo, en dat is ook zo’n Bodemloze put, nu zal die 1600 16klepper welke benzine en oliegestookt is, het niet zo gauw opgeven, maar wou er de 1800 in hangen.
Nu rijdt ik een dikke 16.000km per jaar met die koektrommel, en is het eigenlijk te duur om zowiezo een benzine variant te rijden, kan steeds minder ver met het apparaat, met de huisdige benzine prijzen, en de Combo loopt zeker op de lange stukken duurder als de Vectra..
dat word dan hoogst waarschijnlijk dieselen dan..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.