Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppakking alweer gesneuveld
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 15:31 #17892856
de c20let heeft fabriek af 201pk en ook 280nm koppel :D
alles bij mekaar opgeteld, neem de LET :thumb15 augustus 2011 om 16:09 #17892857Probleem is alleen dat die motoren heel moeilijk te verkrijgen zijn…
15 augustus 2011 om 19:50 #17892831neem een C20XE en pak die aan, is nog eens goedkoper ook als je er meer vermogen uit wilt halen.
15 augustus 2011 om 20:02 #17892827Uhm… RickR91… Er zit een C20XE in… En die gaat er absoluut uit…
15 augustus 2011 om 20:22 #17892832Ik bedoelde dat je een turbo op een XE kunt doen
16 augustus 2011 om 07:59 #17892830wat is er aan de hand dan? olie in de kvs? of bruist de kvs uit het potje?
16 augustus 2011 om 10:14 #17892825Olie in de koelvloeistof (mayonaise) en het kwam uit het tankje geschoten toen ik de dop eraf haalde… Kortom: de druk van de olie…
16 augustus 2011 om 10:37 #17892824dus toch een scheur in de kop?
Als die kop nou afgeperst was dan wist je dat toen je het blok nog open had.
En dat geld voor het vlakken…….manmanman wat een geld. Dat klopt niet hoor.16 augustus 2011 om 18:07 #17892829@richardschaeks wrote:
3.0 24 v6 is duidelijk sneller dan een 2.0 16v :P geloof mij maar!
210pk / 300nm tov 150pk / 199 nm
Logisch dat hij sneller zal zijn, alhoewel ik dat nog wel is op de strip wil zien :thumbup
Maar goed qua vermogen en koppel moet je hem inderdaad met Turbo vergelijken.
204pk / 280nm standaard, maar op een standaard motor chip aanpassen en atmo nokkenassen erin, dan is 300pk / 400nm mogelijk :wors
Maar goed als je een C20XE hebt, dan heb je alles eigenlijk al om als basis te dienen voor een fatsoenlijke turbo motor.
Lage compressie zuigers moet je nog hebben en turbo + intercooler, dat zijn zo’n beetje de grote dingen.17 augustus 2011 om 06:42 #17892828Heb het vermoeden dat er wel meer mis is met dat blok of iets wat ermee te maken heeft, daarom wil ik er liever een fris blok in hebben… Heb trouwens gisteren ook gezien dat er andere slangen binnenkort aan hun einde komen, waaronder de slang aan de voorkant van het blok. Korte slang voor de olie…
Al met al opgeteld ga ik toch op zoek naar een let…
20 augustus 2011 om 20:22 #17892858Heb een paar dagen terug een C20XE gehaald bij iemand van het forum. Koppie gaat over naar m’n huidige motor. En wil dan langzaam aan beginnen met “upgrades” richting een turbo’tje… Kortom; door naar een C20XET…
Wat sowieso in mijn lijstje voor komt;
* Andere zuigers (lagere compressie, al is dit misschien niet nodig?)
* Intercooler
* Turbo-lader
* Grotere radiateur (heb ik klaar liggen, van een Astra GSi)
* Oliekoeler (alleen slangen nog nodig)Maar volgens mij vergeet ik nog een hoop…
Garagehouder heeft voorgesteld dat ik zelf het grote werk doe aan m’n reparatie, voornamelijk om te leren en uren te besparen :) Dus het duurt nog eventjes voordat ik m’n auto weer rijdend heb :P4 september 2011 om 16:44 #17892860Weer even een kleine update…
Aan de kop was geen zichtbare schade te zien wat betreft scheuren, ook de koppakking zag er nog netjes uit. Dus ben bang dat het aan het onderblok ligt ipv aan de kop.
Hoe groot is de kans dat dit het geval is? En mocht het toch zo zijn, heeft een van jullie toevallig een onderblok over?4 september 2011 om 18:12 #17892861je ziet het niet hé als de kop gescheurt is.
Dat is intern…ff een bypass op die kop.
:thumb4 september 2011 om 18:41 #17892862Is het onderblok zelf ook te testen of het gescheurd is?
4 september 2011 om 19:48 #17892859die scheuren nooit, zal jij de 1e zijn. tenzij de motor uit een hele rare schade auto komt…..
die koppen scheuren intern tussen koelkanaal en oliekanaal , is een heel bekende kwaal van de c20xe/let motoren….. gewoon naar iemand toe gaan die er we verstand van heeft.
had je achteraf veel geld en zorgen bespaard….
5 september 2011 om 10:46 #17892863Kop kan gescheurt zijn inwendig…AFPERSEN dus.
Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus…
6 september 2011 om 06:53 #17892864@Fearless wrote:
Kop kan gescheurt zijn inwendig…AFPERSEN dus.
Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus…
Oude resten kunnen het niet zijn… Er zat daarvoor teveel rotzooi in het tankje…
Ik ga er vanuit dat het onderblok heel is, en laat ik gewoon de kop van het andere blokkie vlakken en gooi ik de oude kop, leeg, weg…6 september 2011 om 08:13 #17892865Als je die kop weggooit, zijn er vast wel mensen die die willen komen ophalen voor de verzameling oid
6 september 2011 om 16:28 #17892866Kan opzich ook… Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)
10 september 2011 om 18:37 #17892867@Klopper wrote:
Kan opzich ook… Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)
doe mij dan die klepstoters toesturen aub :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.