Koppakking alweer gesneuveld

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppakking alweer gesneuveld

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17892856

    de c20let heeft fabriek af 201pk en ook 280nm koppel :D
    alles bij mekaar opgeteld, neem de LET :thumb

    #17892857

    Probleem is alleen dat die motoren heel moeilijk te verkrijgen zijn…

    #17892831

    neem een C20XE en pak die aan, is nog eens goedkoper ook als je er meer vermogen uit wilt halen.

    #17892827

    Uhm… RickR91… Er zit een C20XE in… En die gaat er absoluut uit…

    #17892832

    Ik bedoelde dat je een turbo op een XE kunt doen

    #17892830

    wat is er aan de hand dan? olie in de kvs? of bruist de kvs uit het potje?

    #17892825

    Olie in de koelvloeistof (mayonaise) en het kwam uit het tankje geschoten toen ik de dop eraf haalde… Kortom: de druk van de olie…

    #17892824

    dus toch een scheur in de kop?

    Als die kop nou afgeperst was dan wist je dat toen je het blok nog open had.
    En dat geld voor het vlakken…….manmanman wat een geld. Dat klopt niet hoor.

    #17892829

    @richardschaeks wrote:

    3.0 24 v6 is duidelijk sneller dan een 2.0 16v :P geloof mij maar!

    210pk / 300nm tov 150pk / 199 nm

    Logisch dat hij sneller zal zijn, alhoewel ik dat nog wel is op de strip wil zien :thumbup

    Maar goed qua vermogen en koppel moet je hem inderdaad met Turbo vergelijken.

    204pk / 280nm standaard, maar op een standaard motor chip aanpassen en atmo nokkenassen erin, dan is 300pk / 400nm mogelijk :wors

    Maar goed als je een C20XE hebt, dan heb je alles eigenlijk al om als basis te dienen voor een fatsoenlijke turbo motor.
    Lage compressie zuigers moet je nog hebben en turbo + intercooler, dat zijn zo’n beetje de grote dingen.

    #17892828

    Heb het vermoeden dat er wel meer mis is met dat blok of iets wat ermee te maken heeft, daarom wil ik er liever een fris blok in hebben… Heb trouwens gisteren ook gezien dat er andere slangen binnenkort aan hun einde komen, waaronder de slang aan de voorkant van het blok. Korte slang voor de olie…

    Al met al opgeteld ga ik toch op zoek naar een let…

    #17892858

    Heb een paar dagen terug een C20XE gehaald bij iemand van het forum. Koppie gaat over naar m’n huidige motor. En wil dan langzaam aan beginnen met “upgrades” richting een turbo’tje… Kortom; door naar een C20XET…
    Wat sowieso in mijn lijstje voor komt;
    * Andere zuigers (lagere compressie, al is dit misschien niet nodig?)
    * Intercooler
    * Turbo-lader
    * Grotere radiateur (heb ik klaar liggen, van een Astra GSi)
    * Oliekoeler (alleen slangen nog nodig)

    Maar volgens mij vergeet ik nog een hoop…
    Garagehouder heeft voorgesteld dat ik zelf het grote werk doe aan m’n reparatie, voornamelijk om te leren en uren te besparen :) Dus het duurt nog eventjes voordat ik m’n auto weer rijdend heb :P

    #17892860

    Weer even een kleine update…

    Aan de kop was geen zichtbare schade te zien wat betreft scheuren, ook de koppakking zag er nog netjes uit. Dus ben bang dat het aan het onderblok ligt ipv aan de kop.
    Hoe groot is de kans dat dit het geval is? En mocht het toch zo zijn, heeft een van jullie toevallig een onderblok over?

    #17892861

    je ziet het niet hé als de kop gescheurt is.
    Dat is intern…

    ff een bypass op die kop.
    :thumb

    #17892862

    Is het onderblok zelf ook te testen of het gescheurd is?

    #17892859

    die scheuren nooit, zal jij de 1e zijn. tenzij de motor uit een hele rare schade auto komt…..

    die koppen scheuren intern tussen koelkanaal en oliekanaal , is een heel bekende kwaal van de c20xe/let motoren….. gewoon naar iemand toe gaan die er we verstand van heeft.

    had je achteraf veel geld en zorgen bespaard….

    #17892863

    Kop kan gescheurt zijn inwendig…AFPERSEN dus.

    Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus…

    #17892864

    @Fearless wrote:

    Kop kan gescheurt zijn inwendig…AFPERSEN dus.

    Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus…

    Oude resten kunnen het niet zijn… Er zat daarvoor teveel rotzooi in het tankje…
    Ik ga er vanuit dat het onderblok heel is, en laat ik gewoon de kop van het andere blokkie vlakken en gooi ik de oude kop, leeg, weg…

    #17892865

    Als je die kop weggooit, zijn er vast wel mensen die die willen komen ophalen voor de verzameling oid

    #17892866

    Kan opzich ook… Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)

    #17892867

    @Klopper wrote:

    Kan opzich ook… Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)

    doe mij dan die klepstoters toesturen aub :wors

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.