Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppakking alweer gesneuveld
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2011 om 18:37 #17238921
Beste medeweggebruikers,
Vandaag is gebleken dat m’n koppakking alweer gesneuveld is. Ik kan er alleen niet echt achter komen waardoor het nu voor de 2de keer gekomen is. Dus wat zijn nou eigenlijk de mogelijke oorzaken van dit probleem?
Voor zover heb ik al wel kunnen bedenken dat een hoog toerental bij een koude motor hiervoor zorgt. Maar juist daar heb ik de afgelopen tijd op gelet dat ik dat niet deed.Maar wat kan het dan nog meer zijn?
Gr, Klopper
12 augustus 2011 om 18:42 #17892835Hoe lang zit die pakking er tussen?
Heb je nieuwe bouten geplaatst en is je kop gevlakt en afgeperst?12 augustus 2011 om 18:58 #17892836@Fearless wrote:
Hoe lang zit die pakking er tussen?
Heb je nieuwe bouten geplaatst en is je kop gevlakt en afgeperst?Het wil zelfs wel eens voorkomen dat de revicieboer de kop te grof vlakt. Waardoor de pakking dus net niet fijn afsluit.
Bij goedkopere reparaties…beunklusjes endergelijke wordt het vlakken/afpersen vaak achterwege gelaten…..”gaat toch wel goed”
Zie je wat er vna komt :jerry
12 augustus 2011 om 19:11 #17892837De hele reparatie is 2 maanden geleden ongeveer geweest, en is gedaan door een garage hier in het dorp. Kop is daarbij gevlakt en ook meteen nieuwe kopbouten erin. Hij is niet afgeperst, omdat het volgens de garagehouder niet nodig zou zijn.
Er zit een koppakking tussen van een C20LET ipv een C20XE.12 augustus 2011 om 19:45 #17892838Die pakking maakt niets uit.
De c20xe pakking die je gewoon kan halen is ook gewoon rondom verstevigd dus goed te gebruiken.Maar na 2 maand is wel erg snel….
Je bent al terug gegaan naar de garage?12 augustus 2011 om 19:53 #17892839Heb m’n auto al weer op het terrein gezet, maar de garagehouder was er niet… Hij belt morgenochtend even…
Hoeveel extra werk zou het zijn om een X30XE erin te mikken?12 augustus 2011 om 19:54 #17892840Laat hem eerst maar eens kijken naar die motor. 2 maanden na zon reparatie heb je nog gewoon garantie.
Daarna pas denken aan een v6
12 augustus 2011 om 20:08 #17892841wou net zeggen mag toch wel verwachten dat je nog garantie hebt op zoon klus.
tenzij je hem het vel over de neus getrokken hebt en voor zo min mogelijk hebt laten repareren dat soort klanten had ik vroeger ook mocht niks kosten maar moest wel gemaakt worden dan krijg je idd mindere kwalitiet werk(begrijp me niet verkeerd zeg niet dat jij dat gedaan hebt maar geef alleen een mogenlijkheid)12 augustus 2011 om 20:27 #17892826Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m’n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)… Maar dat staat er verder los van…
Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)…
Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z’n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is…12 augustus 2011 om 20:28 #17892842Ik snap eigenlijk niet waarom je een kop niet gelijk laat afpersen….
De k700 koppen staan bekend om het scheuren van het oliekanaaltje.
Dus is het zoiezo altijd aan te raden om zon kop af te persen.Ik laat het met al mn koppen doen die ik laat vlakken of reviceren.
ik wil later niet de boel weer los hoeven te halen omdat ik zonodig besparen moest op een simpele handeling.vlakken kost 40 euro max, afpersen een 10tje…..
12 augustus 2011 om 20:32 #17892834Naja, mij werd voor het vlakken al meteen 120,- gerekend, en afpersen 30,-… Hij zei hier ook meteen bij dat’t waarschijnlijk toch niet nodig is… Maar hoe weet ik eigenlijk of het een K700-kop is?
12 augustus 2011 om 20:39 #17892843vlakken 120euro ??!! ik heb mijn kop vanmiddag weggebracht bij een revisiebedrijf waar ook de koppen van klanten heengaan, koste ”voor mij” 27.50 en voor normale klanten volgens mij 30 ex btw
12 augustus 2011 om 21:22 #17892833Vlakken 25 euri, en dan gebeurt het GOED!!!!! gaat de kop ook nog effe in de ”wasmachine” komt ie er weer bling uit!!
kan een vlak fout zijn, kan ook een montage fout zijn, er kan bijvoorbeeld niet goed vloeistoffen uit de boutgaten gespoten zijn…
Willem
13 augustus 2011 om 11:49 #17892844@Klopper wrote:
Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m’n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)… Maar dat staat er verder los van…
Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)…
Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z’n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is…heb je nu dan een c20xe zonder oliekoeler?
zo ja dan kunnen we elkaar misschien helpen want ik wil de mijne eraf halen maar dan heb ik een korter buisje nodig waar de filter opgeschroefd word zeg maar.
anders stuur maar een pm babbelen daar verder13 augustus 2011 om 12:11 #17892845Zo duur om een kop te vlakken??
Als de kop wel goed gevlakt is, en het komt niet door het achterwege laten van het persen.
Dan zou het een montagefout moeten zijn.
Wel verstandig dat je de auto daar op het terrein hebt gezet, anders zou die revisieboer kunnen zeggen dat je zelf je pakking hebt gemold.13 augustus 2011 om 13:26 #17892846Voor het motorwerk breng ik m’n auto toch elke keer weer naar de garage zonder er verder aan te klooien…
Ben net even bij de garagehouder geweest, en die zei dat ’t goed kan zijn dat de kop gescheurd is. En dat dit misschien gekomen is door het euvel in Italië (lekke koelvloeistofslang waardoor de motor zonder vloeistof kwam te zitten).
Hij had nog wel een kop liggen, maar daarvan wist hij niet of het een oude of een nieuwe was. Dit gaat hij maandag even vergelijken met degene die in m’n auto zit. En mocht het niet overeenkomen, dan plaats ik hier een oproep voor een andere kop :)Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?
13 augustus 2011 om 13:58 #17892847richardschaeks hier op het forum rijdt met een V6 in een Corsa B.
De V6 is ingebouwd door sjoerdie, zij kunnen je verder helpen met deze vraag.Wat betreft die lekke slang, dat heb je hier niet eerder gemeld.
De kans is dat je nu je “garantie” kwijt bent…14 augustus 2011 om 17:24 #17892848@Klopper wrote:
Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?
Veel!
Ombouwset
Motor blok 3.0 V6
Motor blok 2.5 V6 voor sommige aanbouwdelen (correct me if I am wrong)
Bak, F18 / F20 of F28Maar je moet ook naar het nadeel kijken, want een V6 is flink zwaarder op je voorkant en slechts een paar pk meer dan je 2 liter. Je zou die dan beter kunnen ombouwen naar een turbo (IMHO)
14 augustus 2011 om 17:39 #17892849Was die slang voor of na de eerste pakking vervanging kapot gegaan?
en hoeveel km heb je in die 2 maanden gereden?14 augustus 2011 om 18:06 #17892850@Corsa_GSi: Wat bedoel je precies met aanbouwdelen van een 2.5?
Versnellingsbak heb ik gelukkig al op m’n C20XE zitten (F20). En het gewicht neem ik voor lief…
@kaneelschep: Slang was na de eerste pakking gesneuveld. Denk dat ik toen een kleine 2000km heb gereden voordat hij sneuvelde…14 augustus 2011 om 18:24 #17892851@Corsa_GSi wrote:
@Klopper wrote:
Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?
Veel!
Ombouwset
Motor blok 3.0 V6
Motor blok 2.5 V6 voor sommige aanbouwdelen (correct me if I am wrong)
Bak, F18 / F20 of F28Maar je moet ook naar het nadeel kijken, want een V6 is flink zwaarder op je voorkant en slechts een paar pk meer dan je 2 liter. Je zou die dan beter kunnen ombouwen naar een turbo (IMHO)
c20xe=150pk
x30xe=211pk
die paar pk, zijn er bij mij toch 61.
iedere motor ombouw is veel werk, maar is al vaker gedaan, dus willen mensen je hier wel helpen.groeten.
14 augustus 2011 om 21:27 #17892852dan heb je niet eens over het koppel
196Nm voor de 2 liter toc 280Nm of 300Nm voor de 3.0 V6.
en voor de aanbouwdelen word bedoeld een 2.5 V6 motor uit een Vectra-A of Calibra (voorwiel aangedreven auto) voor de draadboom computer sensoren uitlaat ophangpunten etc etc
de Omega is namelijk een Achterwiel aangedreven auto en is alles anders van ivm de motor in de lengte ligt.
Vectra-A / calibra 2.5 V6 motor:

Omega Motor 3.0 V6 motor:

Willem
15 augustus 2011 om 07:39 #17892853@kadett4x4 wrote:
c20xe=150pk
x30xe=211pk
die paar pk, zijn er bij mij toch 61.
iedere motor ombouw is veel werk, maar is al vaker gedaan, dus willen mensen je hier wel helpen.
groeten.Dat klopt, maar een ombouw naar Turbo is makkelijker daar je geen ombouwset etc. nodig hebt.
En je krijgt daardoor meer power en koppel dan bij een V6.
Over het gewichts voordeel op je vooras niet te spreken.15 augustus 2011 om 15:25 #17892854Hoeveel koppel en pk’s zit er dan bij een turbo? 211pk en 280nm lijkt me toch niet gauw te overtreffen met een 2.0L… MAAR… Mensen op dit forum kennende zullen die het niet eens zijn met deze stelling :P
15 augustus 2011 om 15:29 #178928553.0 24 v6 is duidelijk sneller dan een 2.0 16v :P geloof mij maar!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.