Koppakking

Forumindex Forums Modellen Omega Koppakking

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17597676

    En als je het laat doen denk ik niet dat het goedkoper dan 1000 euro word. Ik wil niet graag je weekend verzieken maar denk dat het realiteit is.

    #17597677

    Mijn zus betaalde voor een vierpitter astra 800 euro.

    #17597678

    Daar zeg je het al ja 4 pitter. maar hij heeft een 6 cylinder. Dus 2 koppen, 2 pakkingen en 2 keer zoveel ellende:vertag

    #17597679

    Zo goeienavond……

    Nouw je wou me weekend niet verpesten maar dat lukt ook niet hoor :)

    Stand van zaken…. Auto na laten kijken… zitten wat vochtplekjes op het blok als je van onderaf kijkt….

    Nog geen problemen met rijden of iets dergelijks dus op dit moment een indicatie dat er ZEER WAARSCHIJNLIJK iets niet goed is met de koppakking….

    Ik heb contact gehad met een forumlid…. dit mij enigzins geruststelde qua prijzen etc…. en mij nog iets meer info kon geven….

    Ik ga morgen langs de garaga waar hij zn laatste grote beurt heeft gekregen… dit i.v.m. het gebruik van de verkeerde koelvloeistof…..:swear schijnt rood te moeten zijn… Met het gezegde ” Een brutaal mens heeft de halve wereld” moet er toch iets uit te halen zijn……

    Tot zover de laatste info….. denk ik ………..

    #17597680

    IN MIJN OMEGA VAN 2000 3,2 liter mv6 zat blauw groene keolvloeistof
    ik repareer nu al jaren auto,s maar beide vloeistoffen kunnen zelfs bij elkaar geen kwaad ..die rose is een zogenaamde long live ??wat dat moge in houden
    en VW leverd de nieuwe wagens af met dit er in .

    vraag dit is voor je verhaal gaat halen goed na of Wim v6 geef ff een reactie .

    ook wij gunnen niemand een kapotte koppakking maar zijn wel reeel
    ik heb de klep deksel pakkingen zelf gedaan met de boel slopen en weer opbouwen was ik en ben best ervaren toch dik 3 en een half uur bezig en dan moet je nog verder he dus 6 tot 8 uur in de garage is best mogelijk. doe daar de onderdelen en de btw bij zit je op een rug minimaal.

    ik hoop voor je dat het een kleinig heidje zal blijken te zijn .

    bert

    #17597681

    rood word gebruik tegen corrosie van lichtmetalenkoppen is mij geleerd.
    en mengen van rood en blauw word zeker niet geadviseerd door de fabrikanten.:fy1

    ik citeer

    De kleur van de vloeistof dient ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen namelijk diverse problemen ontstaan, zoals loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen. Ook zijn lekkages van de waterpomp en de koppakking niet uitgesloten. Voorts kunnen kunststoffen en rubber verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.

    http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Wegwijs-in-moderne-koelvloeistoffen-2007-2.htm

    #17597682

    Heren Heren hierbij de mij toegespeelde link waarin het verschil tussen Blauw ( Traditioneel ) En Rood ( Nieuw OAT) wordt uitgelegd.

    http://www.oil-tech.nl/koelvloeistof/kvspag.htm

    #17597683

    Tja in de Vectra zat en zit blauw, deze is van ’96

    In de Combo zat en zit Rood, deze is van ’98

    heb met bijde geen problemen eigenlijk..

    Mengen doe ik ook liever niet.

    Willem

    #17597684

    In de Mercedes Benz Atego 1217 van de zaak met Stalen 16kleppen kop draait ook op Rode koelvloeistof.

    deze is van 1999, en altijd MB onderhouden..

    Willem

    #17597685

    uit de 2 links kan ik opmaken dat blauw geschikt is voor staal/ ijzer/ “oude” motoren. Rood daarintegen is langer houdbaar maar wel specifiek geschikt voor aluminium en andere metalen. daarbij dus ook geschikt voor “andere dan aluminium” motoren

    #17597686

    HEREN HET IS NET ALS MET DRANK WIJN OP BIER GEEFT PLEZIER EN BIER OP WIJN GEEFT VENIJN ,,

    het is nu echt niet zo dat als je de koel vloeistoffen zou mengen dat je kunt gaan zitten wachten tot het in de puin loopt .

    BETER NATUURLIJK EEN SOORT .

    maar wat heeft het blok al beleefd is het een trekker zware lasten ?????

    en er kan een ziekke pakking tussen zitten ,,,kijk naar JACK z,n distirbutie kit van SKF , gebruik ik ook geen problemen maar je ziet het alles kan .

    ik denk als het zo is kop pakking dan heb je gewoon dikke pech .ik zou eerst mijn compressie is goed meten bij koude en warme motor en dan een oordeel vellen

    maar blijf helder wat prijsen aan gaat zeker buiten de deur .

    een distributie voor de v6 kost hier zo rond de € 700 ex btw bij de dealer dus vawaar die € 500 dan vandaan moge komen
    tel de onderdelen die Jack opnoemd is bij elkaar en daar blijft het niet bij.

    heb is opgevraagd de Opel doet het hier bij de v6 niet in een dag nou sorry dan ben je met die € 500 wel erg voordelig is minder als hun uurloon van een dag € 85 per uur ex btw . doen zou ik zeggen .

    #17597687

    Hoe en wat en waarom is niet meer zo belangrijk…. ik heb nu een adres waar die voor +- 1000 gemaakt kan worden qua koppakking etc…

    #17597688

    even een vraag tussen door, wat kun je doen aan die slurrie in de vul pijp ( olie ) .
    heb daar wel last van , rij elke dag maar korte stukken ,

    vr gr mark

    #17597689

    maak er even een topic van.

    #17597690

    origineel gepost door rex
    even een vraag tussen door, wat kun je doen aan die slurrie in de vul pijp ( olie ) .
    heb daar wel last van , rij elke dag maar korte stukken ,

    vr gr mark

    je kunt de vulhals los halen en deze schoon maken en dan een lang stuk gaan rijden.

    Gr jack

    #17597691

    ” Offtopic ” De dame in questie

    #17597692

    nette omega. :thumbup

    gr jack

    #17597693

    Update…….

    Zo hehe eindelijk alles weer zoals het hoort op het ogenblik…

    De auto is nagekeken en wat blijkt……………..

    Motor was niet helemaal in op en top staat…. Bekend was dat het een duister is maar de werkwijze wat ze er daar op nahouden is niet wat we er hier van verwachten…

    Betreffende de hoeveelheid rook & walm wat hij uitstootte…. Iedereen die ik erover sprak ging er vanuit de koppakking de geest aan het geven was….:o Wat blijkt….. dat warmtewisselaar heeft/was bezig de geest te geven… tijdens de reparatie bleek dat er olie en koelvloeistof uit dit onderdeel te lopen….

    Reden dat ik dit nooit heb opgemerkt is dat alles “keurig” op de beschermkap onder de motor werd opgezogen door het sponsmateriaal wat daar op zit…. :hmmz:hmmz

    Ander probleempje wat tevoorschijn kwam:

    Kleppendekselpakkingen…. ook nog nooit van gehoord in duitsland…. er werd tenminste weinig pakking aangetroffen dus ook die zijn in originele staat teruggebracht….

    Kortom de binnenzijde motor het zonlicht weer eens gezien en de buitenzijde is schoongemaakt van de lekkende olie….

    Al met Al veel te veel werk wat keurig is verholpen door RAL………..:wors:wors

    Hopelijk kan ik nu weer eens wat kilometers maken zonder al te veel gekreun en gesteun van de lady in kwestie………

    #17597694

    nouw netjes opgelost zeg ik dan maar.

    En goed geholpen door een mede forum lid.

    Veel veilige en storings vrije km toegewenst.

    Gr Jack

    #17597695

    nou nu op naar veel probleem loze km,s en rij plezier.met de dame in kwestie .

    bert

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.