Kop of Turbo probleem????

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Kop of Turbo probleem????

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211098

    Beste lezers,

    Ik heb de laatste 2 maanden mayo in het koelvloeistof bakkie
    van mijn c20let. Ben zelf wel bekend met het probleem van de KS Koppen(400), maar kan dit ook aan de turbo liggen???
    Dus dat er in de turbo olie bij de koelvloeistof komt. Ook is het zo dat als je de auto warm rijdt stilzet en deze een halfuur later weer start er blauwe rook uit de uitlaat komt.Als je dan rijdt en de turbo meteen gebruikt is het weg.Is dit ook te herleiden naar de turbo of zijn dit de klepseals/zuigerveren ? Heb recent nieuwe waterpomp, andere radiateur en koelvloeistofbak gedaan(systeem doorgespoeld) maar het is er nog steeds, de mayo.Wil natuurlijk als laatst pas de kop er af trekken.:mad:
    Hoe kom ik er achter wat het probleem is?
    Grt Armando

    #17506821

    wat voor kop heb je er op? ks400? weg gooien en gerepareerde ks700 of coscast er op!

    #17506822

    Heb de 400 er op maar is het zeker de kop???

    #17506823

    kopbouten willen volgende de geleerden ook nog wel is los komen te zitten. dus kan zijn dat hij bij de pakking langs lekt.

    maar ks400/700 staan er bekend om met scheurtje tussen olie/koel kanaal

    http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/index.php?content=cilinder

    #17506824

    Dus het is zeker niet de turbo?????

    #17506825

    Dat blauwe roken is de turbo vaak. maar kan ook klepseals oid zijn. rookt ie ook met overschakelen?

    mayonaise achtige drab in koelvaatje is scheurtje in de kop of koppakking (99% kans op).

    #17506826

    Nee geen rook als hem van koud weg rijd alleen als ie 30 min uitstaat na een rit en je start hem dan komt de blauwe rook.

    #17506827

    ik heb altijd KS koppen gehad.. nooit problemen mee, gewoon normaal netjes warm rijden voordat je gaat trappen.. zal vast ook wel een kwestie van geluk zijn ;)

    succes drmee :thumbup

    groetjes ram

    #17506828

    mijn ks’en zijn ook altyd heel gebleven, snap t gedoe er niet om

    maar je hebt iig een lekke kop, of koppaking. friso maas heeft ruilkoppen, en laatste keer dat ik daar was, lag er nog een c20let cilinderkop op t schap.

    #17506829

    coscast :wub:P

    #17506830

    Ja inderdaad Coscast maar weet jij er 1 voor een LET?????

    #17506831

    Let en Xe kop hetzelfde

    #17506832

    Dat klopt maar voor de Let moet ie niet gevlakt zijn.
    Iemand nog een verse Coscast op zolder?:cool:

    #17506833

    Niet gevlakt ? Denk je dat ie ineens een torenhoge compressie zal hebben???

    #17506834

    waarom specifiek een coscast? coscast is voor mensen die niet warm kunnen rijden :jerry

    #17506835

    Coscast omdat ik op save wil spelen,niet zelf sleutel en nog geen Let Sleutelaars ken die het voor leuk prijsje willen doen;)

    #17506836

    origineel gepost door armando
    Nee geen rook als hem van koud weg rijd alleen als ie 30 min uitstaat na een rit en je start hem dan komt de blauwe rook.

    Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je turbolader. KS700 kop is prima ! Je moet gewoon normaal je motor warmdraaien, dan gaat ie ook niet stuk.

    Waar woon jij ?? En wat versta jij onder een leuk prijsje ??

    #17506837

    OK
    Warm Rijden doe ik altijd 20-30km rond de 2500 toeren met een teentje gas.Dit blok is van 1994 heb hem al 5jaar dus weet de voorgeschiendenis niet.Loopt verders goed.Woon rond amsterdam
    Leuk prijsje is voor mij iemand die weet wat ie doet en er niet de hoofdprijs voor
    vraagt maar een Let broer het gunt

    #17506838

    zoals ik zei, op marktplaats staat friso maas, die heeft een kop liggen van een c20let, vers gevlakt, gereinigt etc. kan je gelijk je ouwe inleveren

    #17506839

    als je de koelvloeistof slangen van de turbo afkoppelt en dan een tijdje zo rijdt kun je zien of de mayo weggaat… Turbo heeft daar geen problemen mee, als je hem maar even laat lopen na het rijden om af te koelen.

    Die mayo is overigens olie die in de koelvloeistof terecht komt. als dit in de turbo zou gebeuren moet er ergens inwendig een scheur inzitten, de koelkanalen in de turbo zijn namelijk niet dmv een afdichting oid van de oliekanalen gescheiden. De kans dat hier de olie in de koelvloeistof terecht komt acht ik dus ook niet zo groot.

    #17506840

    Wat is voor Mr(Orang-Pinda) een leuk prijsje?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.