koffer opent niet meer

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila koffer opent niet meer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

De koffer van mijn opel meriva opent niet meer. Ik heb hem manueel langs binnen kunnen openen
    Hoe kan ik weten wat stuk is, de buitenschakelaar( handvat) of het motortje dat door een stang het slot opent.
    Alvast bedankt

Handvat kun je testen door de het slot dicht te maken en dan het handvat te bedienen.

ik heb net het zelfde probleem
    ik heb de schakelaar getest en heb een voltmeter geplaatst op het mechanisme en had geen spanning op mijn contacten
    nu denk ik dat de achterklep in gesloten modus staat en zo geen spanning doorgeeft
    ik zou da verder willen uitpluizen maar dan zou ik de elektrische schema’s moeten hebben kan iemand me daar aan helpen
    zodat ik weet waar ik moet zoeken en wat er mis kan zijn
    alvast bedankt

Kofferslot werkte bij mij ook niet meer….(soms wel , soms niet —> slecht contact)
    Meestel meteen zoeken bij rubber slangenhals bij openen koffer….niets gevonden
    Ik merkte op dat er een overbelasting beveiliging opzat….bij 10 tal keer bedienen werkte het systeem ook plots niet meer.
    Als het massacontactje van de koffer geactieveerd is (lamp brand) kan je de koffer ook niet bedienen…

Na lang zoeken heb ik het bij mij gevonden….

Na plaatsing van inklapbare zijspiegels hebben ze achter het deurpaneel extra voedingskabeltje moeten zoeken om de motortjes van de spiegels te sturen….
    Nadat ze alles weer gemonteerd hadden bleek er 1 van de kabelhoudertjes niet goed gemonteerd en kwam die los te zitten.
    Doordat deze niet meer op hun plek zaten kon de raam niet goed passeren en schuurde een draadje (net van de koffer) door….

dit probleem ook eens gehad ,als auto rijd is de kofferbak niet te openen bij stilstand wel een sensor hiervoor zit in het linker voorportier die was bij mij stuk
    een erg lastig te vinden storing .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.