Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265464

    Hoi,

    Voor onbepaalde tijd (ik heb de auto nog niet zo lang) heb ik last van koelvloeistof verbruik, ongeveer een halve liter op 3000km.
    Ik heb het systeem al onder druk laten zetten, gas in het koelcircuit laten meten met als resultaat geen verbrandingslucht, fluoriserende stof in het circuit laten stoppen waarbij ook geen lek gevonden werd.

    Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn en hoe ik er achter kan komen wat het verbruik veroorzaakt.

    Heeft iemand suggesties?

    Auto:
    Opel astra g coupé ’01
    Z18XE
    170.000 op de teller
    Rijdt op gas

    Groeten,

    Sebastiaan

    #18230401

    kachel radiator lek.

    #18230402

    Olie peil al eens bekeken , kans dat er koelvloeistof in de olie komt ! waardoor het peil veel te hoog kan komen te staan

    #18230403

    Bedankt voor de reacties


    @Haasje17

    Hoe kan ik controleren of de kachel radiator lek is? ik heb er zelf ook al aan gedacht want de auto mat aan de bijrijders kant is altijd vochtig..


    @Vannos

    Het oliepeil wordt niet hoger. Eens in de 5000km moet er een litertje bij.

    #18230404

    @Sense wrote:

    Bedankt voor de reacties


    @Haasje17

    Hoe kan ik controleren of de kachel radiator lek is? ik heb er zelf ook al aan gedacht want de auto mat aan de bijrijders kant is altijd vochtig..


    @Vannos

    Het oliepeil wordt niet hoger. Eens in de 5000km moet er een litertje bij.

    Dan moet je een overduidelijke koelvloeistof geur ruiken, En is het vocht wat vettig ?

    #18230405

    Het vocht is vooral plakkerig.

    ik ruik niks raars, maar weet ook niet naar welke geur ik op zoek ben. de automonteur van de garage heeft aan de mat geroken en rook ook niets raars. Het is niet zo dat er geen koelvloeistof in het systeem zit.

    #18230406

    Ik heb net effe aan de mat en aan de koelvloeistof geroken. Ik denk dat er wel iets van overeenkomst in de geur zit. Maar het is zeker niet overduidelijk.

    Wel de moeite om verder in deze richting te zoeken. Zijn er nog andere manieren dan geur hoe ik kan achterhalen of het koelvloeistof is?

    En is het ook logisch dat het onder druk zetten van het systeem geen resultaat gaf?

    #18230407

    vocht hoort natuurlijk niet plakkerig te zijn, tja als je niet weet hoe koelvloeistof ruikt ruikt dan even in je reservoir kan je het vergelijken

    #18230408

    ligt eraan waar ze gekeken hebben met het onder druk zetten natuurlijk.

    #18230409

    Haha ooh natuurlijk, dacht dat ze met onder druk zetten alleen maar gingen meten of er druk verlies was door een of ander lek..
    Maar dan is het niet al te waarschijnlijk dat ze het zo gevonden hebben lijkt me.

    Ik denk dat ik binnenkort hem in een andere garage onder druk laat zetten en de kachelradiator laten controleren. Dan weet ik zeker of die het is.

    #18230410

    Als je 1+1 optelt kan ik je haast garanderen dat het je kachel radiateur is.
    Klam tapijt, Plakkerig. weeige lucht

    #18230411

    dat zou ‘mooi’ zijn. een lekke koppakking zou me verder van huis brengen, zeker met de lpg installatie.
    in een andere topic op het forum las ik ook over een klep bij de kachelradiator van astra’s tussen 98 en 02 die niet goed was. daar kan het lek ook nog zitten.

    Ik weet nu in ieder geval waar het probleem moet liggen en dat de prioriteit niet heel hoog is. Opluchting!

    Bedankt voor de tips!

    #18230412

    ik weet niet of het echt een opluchting is, aangezien je een uur of 8 bezig bent op erbij te komen en het te vervangen en weer terug te bouwen.

    #18230413

    Kachelradiateur bij een astra g is ongveer 3 uur werk als je het nog nooit gedaan hebt. Middenconsole eruit, en je kan er bij.

    #18230414

    In tegenstelling tot de koppakking, kan ik dit grotendeels zelf doen, en ben ik dus stukken goedkoper uit. Vandaar de opluchting. Dat het werk kost zag ik al in die andere topic. Maargoed, dit weekend maar eens kijken wat ik kan doen.

    #18230415

    Het vocht op de mat… Duw je vinger erop en dan op je tong.. Als het zoet is, dan hoef je niet verder te zoeken..

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18230400

    Ik zal het eens proberen.

    #18230416

    Geprobeerd, en ik kan me niet laten overtuigen door de smaak… Ook geen duidelijke geur aanwezig.
    De garage zegt dat ik beter kan wachten tot het erger wordt. Dan merk ik vanzelf waar het zit.

    Misschien ga ik het dashboard binnenkort eens demonteren zodat ik zelf kan zien hoe die kachel er aan toe is, en dan zie ik het wel.

    Bedankt allemaal voor de hulp:)

    #18230417

    Haal je interieurfilter er maar uit, als er een plasje in het kachelhuis staat weet je meestal genoeg.

    #18230418

    daar had ik gisteren idd ook gekeken, maar geen plas. Dus zou het toch wat anders zijn? of simpelweg niet lek genoeg?

    #18230419

    of het lekt ervoor weg, haal je vloerbedekking maar eens omhoog en de isolatie.

    #18230420

    Het is zoiezo niet goed dat je mat nat is,en verder zit er niks wat er kan lekken of er moet water van buitenaf binnen komen wat onwaarschijnlijk is,en olie te hoog door koelvloeistof?? Dan moet ie aardig lekken hoor,bij zo’n beetje verdampt ie dat gewoon..

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18230421

    Kijk even of die ook niet bij de waterpomp lekt, vaak valt dat niet op omdat die achter de distributie kap zit en het verdampt is voordat het beneden is.

    #18230422

    Controleer de verdamper van het gassysteem eens.
    Heb het vaak genoeg gezien dat er daar een lekkage is.

    #18230423

    Ik wil de kachelaradiateur gaan vervangen, ik kom er alleen niet goed bij. al die luchtkanalen en het dashboard zitten in de weg. Moet ik het hele dashboard demonteren of hoe zit dat?

    Weet iemand ergens een instructie voor het vervangen van de kachelradiateur?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.