Koelvloeistof tempratuur Z18XE

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof tempratuur Z18XE

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Wie weet of dit de normale koelvloeistof temperatuur is van een Z18XE:

Voor de rest werkt alles wel naar behoren wordt niet te warm warmt snel op, maar vroeg me af of de temperatuur niet hoger hoort te liggen zo rond de 90 graden.

Want ook na 2 uur rijden op de snelweg blijft de temperatuur rond de 85 graden hangen.

Heb wel is gelezen dat de thermostaten op deze motoren ook niet echt om over naar huis te schrijven zijn daarom deze vraag.

Luuk

ik zal je zeggen de echte motortemp is warmer , dan dat metertje aangeeft , omdat mensen anders te snel bang worden terwijl er niks aan de hand is

thermostaat stukm kwaal bij deze motoren.

Zo doet die van mij ook hoor, zou je geen zorgen maken.
    Als een thermostaat stuk is komt die niet of nauwelijks uit de hoek.

Bedankt voor de reactie’s,

Maak me er ook niet druk om, maar wist idd dat de thermostaten van dit motor typen niet echt de besten zijn van daar ook de vraag.

Was alleen benieuwd of andere hetzelfde hadden, maar we zien vanzelf wel wanneer ie de geest geeft.

Komt wel vaker voor dat de thermostaat blijft hangen, ik zou thermostaat checken, kan ook nog eens in het verbruikt schelen en is een klusje van niks:)

@chieltjuh wrote:

Komt wel vaker voor dat de thermostaat blijft hangen, ik zou thermostaat checken, kan ook nog eens in het verbruikt schelen en is een klusje van niks:)

Dat klusje van nix das nog niet helemaal waar
    N nieuwe pakking bestaat er niet voor
    Dus demontage betekend
    Of een nieuwe van een dikke 100 euro

Of met vloeibare pakking aan t knooien

Tjah???
    In dit geval niets aan doen lijkt mij t slimst :thumb

Thermostaat van een z18xe betaal ik 29 euro voor hoor Louwe…..

Die van mij doet net zo. Bij +- 15 graden buitentemperatuur staat die wel vaak op de 90

@koenelsenaar wrote:

thermostaat stukm kwaal bij deze motoren.

hoe kom je daar bij? :wtf ik heb ondertussen mijn 3de astra g, en dit is volkomen normaal. hij is gewoon netjes op temperatuur

Thermostaat was volgens mij rond de 70,-hoor!!
    (wel raar want voor een z14xe was deze wel 30 euro en is vrijwel de zelfde?!)

@ louwe heeft deze thermostaat geen rubberen ring net zoals de z14xe?

Thermostaat huis zelf heeft een rubber ring.

Er zit idd veel verschil in prijs, zal eens bij de auto zaak hier kijken krijg gelukkig korting via me werk :D

Afgelopen zaterdag nog n nieuwe gehaald
    Bij de dealer.
    Zal wel even op de bon kijken

Maar zit der niet ver naast
    Incl de korting

Zit inderdaad een zoort rubberen ring in
    Maar die is eigenlijk eenmalig gebruik

Dingen gaan bijna altijd lekken
    Bij hergebruik ;)

@ oscar, openingtemperatuur van de thermostaat is 92 graden. In het geval dat hij na een aantal km gereden te hebben, nog steeds laag staat, is je thermostaat iig niet fris meer.

Bij mijn vectra kwam hij op de snelweg amper het blauw uit, thermostaat vervangen, en nu is hij netjes 92 graden.

Zoals op de afbeelding is normaal bij iedere g. Alleen met extreem warm weer wil de wijzer wel eens iets rechter op gaan staan.

Dus de thermostaat is zeker niet kapot in dit geval

Themperatuur die de meter aan geeft is volkomen normaal.

Openings temperatuur is idd 92 graden (ligt er ook aan wat voor termostaat er in zit).
    Mijn meter (zafira A x18xe1) en alle andere opels die ik gehad heb staat de meter ongeveer zo als op de foto.
    Ik zou mij dus echt geen zorgen gaan maken…..

Meter hoort eigenlijk wat rechter te staan, maar als deze vrij snel dit punt berijkt en daarna blijft staan is er niets aan de hand dan werkt je thermostaat gewoon naar behoren. Als de temperatuur lager word dan dit tijdens rijden is je thermostaat stuk en blijft deze open staan.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.