Koelvloeistof slangen Astra GTC 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof slangen Astra GTC 2005

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Beste mensen,

Ik heb een Opel Astra GTC 1.7 CDTI van 2005 sinds februari dit jaar. In juli is er een koelvloeistof slang kapot gegaan waardoor ik binnen no-time mijn koelvloeistof kwijt was. Deze heb ik laten vervangen bij de garage (kosten waren bijna 400 euro) en het ging om een koelslang die zeer lastig te vervangen was (de slang zat achter de motor of zo). Dinsdag is er opnieuw een slang kapot gegaan en dit keer waren de kosten gelukkig ‘maar’ 100 euro om de slang te laten vervangen. In beide gevallen reed ik vrij vlot als in 150-180 Km/h en het lijkt erop dat de slangen van dusverre slechte kwaliteit zijn dat ze scheuren bij deze snelheden.

Nu vroeg ik mij of iemand weet waarom deze slangen opeens zo snel kapot gaan?

het zijn paar kleine slangetjes die scheuren.
    zijn slangetjes waar ook paar bochtjes inzitten.
    en door de leeftijd worden die beetje korter en komen ze meer onder spanning en dan scheuren ze.
    en dan zeker als je wat langere afstand rijdt of goed doorrijdt wordt uw water wat warmer en stijgt de druk in uw circuit en dan scheuren ze.
    ik weet van zo een darmpje of 4 dat gemakkelijk scheurt achter een jaar of 5.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.