Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Koelvloeistof geur in de Vec.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 november 2012 om 21:12 #17245476
Dag beste forum leden. :thumb :thumb
Ja is weer even geleden dat ik op de forum ben geweest maar dat komt dat het goed gaat met m’n Vec. :D
Maar ik zit misschien met een probleempje :hmmz
De laatste tijd moet ik koelvloeistof bij vullen en dan is het z’n halve liter.
En wat ik ook af en toe ruik is koelvloeistof.
Lekkage??? nee niet dat ik weet want is niet nat onder de auto of onder de kap.
iemand een ideetje waar dat vandaan moet komen??Dirkjan
5 november 2012 om 21:21 #17977772het gaat normaal toch niet in rook op
maar als je het in de auto ruikt . . . zou wellicht de kachelradiator kunnen zijn.
maar ik hoop het niet voor je, is nogal een k*t kluszet je kachel eens op standje vrieskist . . . en je blazer aan.
en vergelijk dat eens met standje sauna.6 november 2012 om 07:50 #17977773Is je vloerbedekking niet nat ?!
6 november 2012 om 09:56 #17977774kijk eens bij je oliedop..zit er sludge?(mayonaisedrap?) Is je koelvloeistof in je reservoir helder? Denk dat je kop lek is…
6 november 2012 om 10:59 #17977775@Botho wrote:
kijk eens bij je oliedop..zit er sludge?(mayonaisedrap?) Is je koelvloeistof in je reservoir helder? Denk dat je kop lek is…
dat zou al snel zijn dan
vorig jaar is zijn motor compleet gereviseerd.6 november 2012 om 11:02 #17977776Je kunt een wit papier op je vloermat leggen.
Als het dan de kleur krijgt van je koelvloeistof, is de kachelradiateur of driewegklep lek.
Inderdaad veel werk om te vervangen, aangezien deze onderdelen achter je dashboard zitten.6 november 2012 om 11:02 #17977777@Botho wrote:
kijk eens bij je oliedop..zit er sludge?(mayonaisedrap?) Is je koelvloeistof in je reservoir helder? Denk dat je kop lek is…
Optimist. :jerry
6 november 2012 om 21:54 #17977778@sw_reijnders wrote:
@Botho wrote:
dat zou al snel zijn dan
vorig jaar is zijn motor compleet gereviseerd.:thumb :thumb dat bedoel ik Bas,
Koelvloeistof zo roze als de gayparaide in A’dam :jerry
Geen smurie onder de olie dop.
Vloerbedekking nat??? Gaan we van de week even checken.
Jullie horen nog van me.Bedankt
Dirkjan8 november 2012 om 22:22 #17977779@sw_reijnders wrote:
het gaat normaal toch niet in rook op
maar als je het in de auto ruikt . . . zou wellicht de kachelradiator kunnen zijn.
maar ik hoop het niet voor je, is nogal een k*t kluszet je kachel eens op standje vrieskist . . . en je blazer aan.
en vergelijk dat eens met standje sauna.Dit gedaan Bas,
Max is die heel heet en min heel koud.
Vloermat is droog.Dirkjan
9 november 2012 om 19:06 #17977780Per hoeveel kilometer moet je KVS bijvullen?
Ik had het ook, per 1000 km al gauw 300 ml bijvullen, het niveaulampje ging zelfs branden… Ik heb er Bars Leak radiator meuk ingegooid(wel de liquid versie, zonder balletjes die alles verstoppen)..
Nu de komende weken even in de gaten houden.. Ik vermoed dat hij een klein beetje lekt bij een zendertje boven het spruitstuk, daar is het wat groenig en geoxideerd.. Weet niet wat voor zender het is, maar hij zit onder de afdekkap van het blok, links vooraan..
9 november 2012 om 22:40 #17977781@pixels66 wrote:
Per hoeveel kilometer moet je KVS bijvullen?
Ik had het ook, per 1000 km al gauw 300 ml bijvullen, het niveaulampje ging zelfs branden… Ik heb er Bars Leak radiator meuk ingegooid(wel de liquid versie, zonder balletjes die alles verstoppen)..
Nu de komende weken even in de gaten houden.. Ik vermoed dat hij een klein beetje lekt bij een zendertje boven het spruitstuk, daar is het wat groenig en geoxideerd.. Weet niet wat voor zender het is, maar hij zit onder de afdekkap van het blok, links vooraan..
Ik denk ook z’n beetje dat ik bij moet vullen.
Met de revisie is er een heel nieuwe radiateur in gekomen dus die kan niet lek zijn.
De rest van het systeem moet ik nog even checken.Dirkjan
25 november 2012 om 22:20 #17977782Het komt van uit de rechterkant onder de motorkap vandaan. (Daar rookt het ook af en toe)
Het is niet veel maar je ruikt het wel.
Niet nat onder de auto of in de auto.Dirkjan
1 januari 2013 om 14:31 #17977783Kan het soms zijn dat de waterpomp lek is?
Die zit er niet zo heel lang op.
Is met de revesatie mee genomen en heb geen garantie meer op. :(Dirkjan
1 januari 2013 om 15:02 #17977784Zou kunnen, even je distributie kappen eraf halen zie je het snel genoeg maar als hij aardig lekt zou je het ook onder de auto moeten zien.
1 januari 2013 om 15:24 #17977785zou wel klote zijn
wp zit op de distributie,
dus als je alles los haalt, is het het best dat je die ook mee vervangt.1 januari 2013 om 17:23 #17977786Zie je nergens druppels hangen?
Een lekke slang die drupt op je uitlaat o.i.d. zorgt ook voor rook.1 januari 2013 om 20:16 #17977787@sw_reijnders wrote:
zou wel klote zijn
wp zit op de distributie,
dus als je alles los haalt, is het het best dat je die ook mee vervangt.Zou mooi zijn :swear Is in oktober 2011 door vakgarage-nieuwvennep vervangen.
Daar hoef ik niet meer mee terug te gaan. :cry
Hoewel…… :hmmz ik moet nog steeds 116 euro van ze vangen voor het vervangen van de nokkenas sensor.
Ik laat eerst het systeem onder druk zetten dan zullen ze wel kunnen zien waar het lekt.Heb geen koelvloeistof onder de auto liggen.
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.