Koelingprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra Koelingprobleem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264663

    Heb een astra 2.0 dti uit 2001 de auto geeft telkens in de bc koelvloeistof controleren na een paar keer dat te hebben en bijgevuld gaf die het weer aan maar geen lekkage af en toe lijkt het of het expansievat erachter nat lijkt te zijn heb ook gecontroleerd of er geen kv het blok in gaat door het spelletje van je aansteker bij je peilstok te houden ook geen witte rook alleen wat mij wel opviel is bij een koude motor na een nacht is dat er nog druk op het expansievat zit

    #18223560

    Heb een astra 2.0 dti uit 2001 de auto geeft telkens in de bc koelvloeistof controleren na een paar keer dat te hebben en bijgevuld gaf die het weer aan maar geen lekkage af en toe lijkt het of het expansievat erachter nat lijkt te zijn heb ook gecontroleerd of er geen kv het blok in gaat door het spelletje van je aansteker bij je peilstok te houden ook geen witte rook alleen wat mij wel opviel is bij een koude motor na een nacht is dat er nog druk op het expansievat zit [img]http://img.tapatalk.com/d/yje3a6ud.jpg

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223561

    Whauw, beetje interpunctie kan geen kwaad om het verhaal wat duidelijker leesbaar te maken…

    Je hebt de koelvloeistof bijgevuld, maar er was geen lekkage? Er zat dus nog altijd even veel koelvloeistof in de motor? Of zie je onder de auto geen plasje liggen?
    Heb je de auto al uitgelezen? Welke sensor geeft de foutmelding?

    #18223562

    Dat er nog druk op het expansievat zit is in beginsel goed.
    Het is een gesloten druksysteem, dus druk hoort juist op goed op te bouwen en “slecht” af te bouwen.
    Juist het niet hebben / snel verliezen van druk is een indicatie voor problemen.

    Het kan natuurlijk zijn dat de boel verstopt zit. Geen lekkage, maar een blokkade. Dan zal druk ook moeilijk afvloeien.
    De sensor zit DACHT IK (maar pin me er niet op vast) NIET bij het expansievat (maar in de radiateur). Als de blokkade er voor zorgt dat het expansievat vol en onder druk blijft, maar de rest van het systeem te weinig vloeistof krijgt, dan zit daar je probleem

    #18223563

    Er lijkt mijn geen lekkage zo te zien. Er ligt ook niks onder de auto, wat ik wel het raarste vindt bij een koude motor die druk op het expansievat.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223564

    Hij is uitgelezen geen ene fout

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223565

    Zal ik het systeem dan maar laten afspoelen.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223566

    SVP geen twee gelijke topic starten in twee forum delen.
    Topic’s samen gevoegd en verplaatst naar Astra forum deel.

    #18223567

    Heb net de auto zonder dop laten draaien totdat de dan ging draaien dat ging probleemloos

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223568

    De sensor zit wel in het expansievat

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223569

    Je verliest dus koelvloeistof, als het niet onder de auto ligt en niet zichtbaar lekt, verbruikt je motorblok het dus (koppakking lek of warmtewisselaar) Heeft deze volgensmij niet. Wat dan vaak het geval is is dat je wel degelijk een lek hebt in het systeem, er ligt dan vaak niks onder, maar in je auto. Controleer eens of het nat is aan de beirijderskant. Als dat zo is, vaak kachel radiateur lek.

    #18223570

    Daar ken ik ook nks vinden laat het systeem morgen afpersen

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    #18223571

    Heb hem laten afpersen volgengs de garage een gescheurde kop.. Kwaal bij deze type diyor

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.