Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17583482

    leuk project lekker bezig ga zo door

    #17583483

    origineel gepost door manta_dennis
    Ziet er goed uit Koekie. Kom van de week nog ff langs bij jullie in de schuur. :agent

    das best Dennis neem gelijk die grilspoiler ff mee:vertag

    origineel gepost door hillclimber16V
    Goed voorbeeld van het verstevigen van de
    torens in de voorvleugels.

    Las jij dit in één keer af op puntlassen na elkaar.
    Met de TIG of halfautomaat?

    Zelf denk ik een versteviging aan te brengen in de
    kadett-c met een buis te zetten tussen de top van de
    kegel en vast geschroefd aan de dwarsbalk waar de
    motorsteunen op liggen.

    puntlas met mig/mag en er zit ook nog een buis tussen de schokdemper torens

    #17583484

    Maar weer es een updeet :biggrin:

    Schokdemper torens aan de kooi geschoort en een veerpootbrugje gemaakt,

    en nieuwe beugel voor de radiateur gemaakt

    #17583485

    wordt en best stug CCtje dit :wors:wors:wors:wors

    al rij je over een postzegel ga je het al voelen:jerry

    #17583486

    Dat hoop ik wel,maar nou hou ik wel op er zitten nu zat buizen ingelast,…..straks wil die niet meer vooruit met al dat gewicht:jerry

    #17583487

    Ren je zelf toch effe een paar keer rond de kerk, scheelt ook al wat:jerry

    #17583488

    ga jij mij nou vertellen dat ik te DIK ben:fy1:fy1:fy1

    dat kan niet want dan moet ik weer een andere stoel kopen die heb ik net met de pers breder gemaakt :jerry

    #17583489

    gaat lekker met de driftwagen koekie

    #17583490

    Echt wel netjes, ben zeer benieuwd naar het eind produkt.

    #17583491

    Super project, ziet er heel netjes uit, ik ga dit project volgen kan ik veel van leren:)

    #17583492

    Super, gaat lekker jongens…
    Idd wordt lekker stug zo.

    Heej een mini…. Zijn jullie hier nog leuke dingen mee aan het doen.

    #17583493

    @cooperdude,nee is een beunklusje van GJ:vertag

    maareuh,vandaag weer druk geweest en hij staat in de grondverf :D

    en nu de binnenkant helemaal schuren en wit sauzen:thumbup

    #17583494

    ook hier goed bezig!! maar zie een verschil met die van Sik, mbt het 4link systeem, jij hebtvoor de buitenste draagarmen heel nieuwe bev. gemaakt in de bodem waar normaal de bank zit en Sik heeft die buitenste, voor zover ik zie, op de originele plek zitten. Heeft dit te maken met dat jij de schokdempers en veren in 1 hebt zitten of is dit een verschil tussen cc en coupe??
    en ook hier maar de vraag, waarom is de tunnel ter hoogte van de bank vergroot, is dit omdat ie heel laag komt te liggen??
    ow ja, ik zie dat julli de bovenste bevestiging van het voortrein massief hebben gemaakt, moet je dan ook niet die van de draagarm die op de chassisbalk vast zit ook niet massief maken?? dan zit de complete as strak tegen het chassis aan ipv alleen daarboven.

    mar keep up the good work:thumbup

    #17583495

    maak je hem niet te mooi om mee te rijden? haha nee grapje:D echt goed bezig. die veerpoot versteveging op de chasisbalk is wel goed bedacht. breng me op ideén voor mijn volgende project.

    ga zo door!! groetjes

    #17583496

    @Kale gek,
    Die bakken in de bank zijn voor de bovenste reacktie armen en de onderste zitten op de orginele punten aan de bodem bevestigt.
    Ik heb idd nieuwe buitenste/onderste reactie armen gemaakt ivm die coilovers verder is het principe hetzelfde.


    @Schuitje
    ,
    Ja dat zei een maatje van me vanmiddag ook al”staks durf je er niet meer mee te driften”,…….maar da denk wel:jerry

    eneuhh, daar is het forum voor,…..ideetjes:thumbup

    #17583497

    http://i425.photobucket.com/albums/pp338/Koekie_02/driftbak42.jpg

    bedoelde eigenlijk deze aanpassing aan de tunnelbak de ronding is hoger gemaakt of zie ik dat verkeerd???

    Maar die bakken voor die stangen moeten deze zo groot of kunnen ze ook kleiner??

    Zal het binnekort weleens een x met zo’n driftdagje komen bekijken vaak vallen er dan wat meer kwartjes:angel

    #17583498

    tunnel is idd groter anders loopt de tussenas tegen de bodem alstie verlaagt is,doen ze bij een 400 ook zo

    en die bakken kunnen wel kleiner kijk maar eens bij rick ophuis z’n project bij ascona

    #17583499

    ok, word ie flink verlaagd dan, heb met de mijne (volgens mij) nog geen last gehad dat die ertegenaan komt, of scheelt t of je wel of geen staartstuk hebt.

    En ik dacht dat ik t bij jo al had gezien, die had de bakken ook meer naar t midden toe. En hoe bepaal je de hoek van die trekstangen? Zag op een site dat de hoeken ook verschil maakte in wegligging. Is t niet mogelijk om ipv bakken steunen op de bodemplaat te lassen of wordt dit te zwak?

    #17583500

    die stangen hebben geen hoek,die staan recht tov de as en verder naar binnen kan ook dan heb je minder last van de chassis balken bovenaan bij de veerschotels .

    #17583501

    kijk aan, dat wordt mooi strak zo te zien.
    ga je em zelf spuiten of laat je dat doen?

    en jij hebt een volvo 740 as? hoe breed is die? ga zaterdag een volvo as voor mijn kadett halen, alleen ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik een 240 of 740 neem.

    succes ermee!

    #17583502

    we gaan em zelf spuiten,das mooi zat voor het driften.:D en goedkoper:vertag
    Ik zou in jou geval een 740/940 as pakken ivm je uitbouw ik denk dat een 240 as dan wel erg smal uitvalt.
    Hoe breed weet ik niet precies maar ongeveer 6 à 7 cm breder als een manta as.

    #17583503

    origineel gepost door Kale gek
    ok, word ie flink verlaagd dan, heb met de mijne (volgens mij) nog geen last gehad dat die ertegenaan komt, of scheelt t of je wel of geen staartstuk hebt.

    En ik dacht dat ik t bij jo al had gezien, die had de bakken ook meer naar t midden toe. En hoe bepaal je de hoek van die trekstangen? Zag op een site dat de hoeken ook verschil maakte in wegligging. Is t niet mogelijk om ipv bakken steunen op de bodemplaat te lassen of wordt dit te zwak?

    ik moest zelfs een sparing maken in het dwarsbalkje boven de as anders kwam die daar tegen aan,zo hoog zit de as in de koets

    #17583504

    ja ik zie nu ook goed hoe laag.. uitlaat gaat net niet de grond raken… zo laag word de mijne niet, is iets te voor de weg…
    mar ik meen dan de 740 as 9 cm breder is als de manta as en de 240 as is 1 of 2 cm smaller dan de manta as.

    #17583505

    Wauw

    en het lijkt zo allemaal zo makkelijk :thumbup

    #17583506

    origineel gepost door Kale gek
    ja ik zie nu ook goed hoe laag.. uitlaat gaat net niet de grond raken… zo laag word de mijne niet, is iets te voor de weg…
    mar ik meen dan de 740 as 9 cm breder is als de manta as en de 240 as is 1 of 2 cm smaller dan de manta as.

    een manta as is al smaller dan een d kadett as, en ik moet aan beide kanten 10cm breder bij mijn kadett:wtf

    dan weet ik genoeg, moet gewoon een 740 as worden:cool:

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 473)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.