Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17583457

    Ik was toch net even in het fia reglement aan het lezen
    en kwam dit tegen ivm dwarse onder stuurkolom, vooral laatste regel :

    8.3.2.2.5 Transversal members (Drawings 253-26 to 253-30):
    Transversal members fitted on the main rollbar or between the
    backstays may be used for the safety harness mountings in
    accordance with Article 253-6.2 (use of dismountable joints
    prohibited).
    For members shown on Drawings 253-26 and 253-27, the angle
    between the central leg and the vertical must be at least 30°.
    The transversal member fixed to the front rollbar must not
    encroach upon the space reserved for the occupants.
    It may be placed as high as possible but its lower edge must not
    be higher than the uppermost point of the dashboard.
    For cars homologated as from 01.01.2007, it must not be
    positioned below the steering column.

    #17583458

    heb je nu zelf de ET veranderd van die velgen of gewoon een andere velgen gehaald?

    #17583459

    origineel gepost door hillclimber16V
    Ik was toch net even in het fia reglement aan het lezen
    en kwam dit tegen ivm dwarse onder stuurkolom, vooral laatste regel :

    8.3.2.2.5 Transversal members (Drawings 253-26 to 253-30):
    Transversal members fitted on the main rollbar or between the
    backstays may be used for the safety harness mountings in
    accordance with Article 253-6.2 (use of dismountable joints
    prohibited).
    For members shown on Drawings 253-26 and 253-27, the angle
    between the central leg and the vertical must be at least 30°.
    The transversal member fixed to the front rollbar must not
    encroach upon the space reserved for the occupants.
    It may be placed as high as possible but its lower edge must not
    be higher than the uppermost point of the dashboard.
    For cars homologated as from 01.01.2007, it must not be
    positioned below the steering column.

    Ten eerste snap ik niet echt wat daar staat, m’n engels laat me in de steek
    En ten tweede waarom zou ik het fia regelement aan houden als ze bij het driften een eigen regelement hebben:vertag
    Ik heb dit vaker zo gezien en ben ervan overtuigd dat het wel goed zit zo.
    Dat FIA gebeuren veranderd elk jaar en daar heb je met driften niet zo heel veel last van. er hoeft nergens een homologatie op te zitten en de kooi hoeft ook niet gekeurd te zijn,hier in nederland niet in ieder geval.
    Er zijn wel bepaalde eisen maar die heb je al gauw voor elkaar.

    #17583460

    origineel gepost door voederbiet
    heb je nu zelf de ET veranderd van die velgen of gewoon een andere velgen gehaald?

    Ik heb idd zelf het hart verzet,ik had wel eens gehoord dat het werd gedaan en dacht dat ga ik ook eens proberen en het is goed gelukt en zonder slingers erin :D

    #17583461

    Ik begrijp dat je er nu niets aan hebd… maar

    Ik hou altijd rekening met twee zaken als ik een opbouw doe
    en dat zijn :
    1) je weet nooit dat de wagen kan verkocht worden aan iemand die er wel iets wil mee gaan doen in de autosport die onder de fia regels valt.
    2) De veiligheids regels dat die mannen vooropstellen zijn er
    niet voor niets en gebaseerd op jaren ervaring en spijtig genoeg ongelukkige voorvallen.

    Nu staat het naturrlijk vrij wat je doet en kan je best zelf wel
    inschatten wat voor jou voldoet.

    Ik geef dit enkel maar mee als info en met veel plezier gedaan.

    Ivan

    #17583462

    Ik val je ook niet aan maar ik bouw de auto niet met de intentie om hem te verkopen maar om zelf te rijden.
    Ik waardeer ieders mening en doe daar ook wel iets mee,als het me achteraf toch niet bevalt kan het altijd nog aangepast worden.
    Ik denk zelf dat het wel goed zit zo,zoniet zien wel later wel weer er zullen wel meer dingen zijn die misschien toch anders moeten of kunnen maar daar leren wel gaanderweg van.

    #17583463

    Ben wel nieuwschierig naar hoe je dat met die wielen gedaan hebt.
    Waren ze niet gelast dan?
    Gewoon warmstoken en hart verplaatsen?

    #17583464

    hart losdraaien ,verder naar binnen geplaatst en weer gelast.

    #17583465

    toch zeer kunstig dat hart verplaatsen, maarja na al die andere kuntsjes van jullie hoef je daar eigelijk ook niet meer naar te kijken:wors

    #17583466

    origineel gepost door Koekie
    hart losdraaien ,verder naar binnen geplaatst en weer gelast.

    heb je zo,n grote draaibank dan:thumbup

    opzich valt het dan wel mee
    heb op t werk ook 1 staan waar een 16″velg zo inpast
    denk dat 17″zelfs nog gaat

    knap bezig koekie:wors
    en inderdaad denk als je er in rijd dat je nog wel wat dingetjes tegen komt die ff anders moeten
    maar dat komt vast goed:thumbup

    #17583467

    Precies Louwe,de tijd zal het leren je bent nooit uitgebouwd het kan altijd beter:D

    #17583468

    Maar weer eens een updeet.:D

    bodem even gespoten

    gaatje in het dat voor de lucht scoop

    en toch maar besloten om de motorruimte ook wit te maken dus halen we het blokkie der ff uit.

    #17583469

    blijf het mooi vinden

    dat viekante gat in je kofferruimte
    maak je daar plexiglas in:P:P
    kun je mooi n camera instaleren en de binnekant van je wielen filmen
    tijdens het roken:P:jerry:jerry

    gekheid
    super project
    wou eigenlijk wel dat ik daar nu ook meer tijd voor had

    #17583470

    geen woorden voor..

    :thumbup

    #17583471

    skone woage!!!:thumbup

    #17583472

    drift foto’s toegevoegd van afgelopen zondag op zandvoort

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118696&page=1#pid1591985

    nette eerste keer op zandvoort koek, volgende keer wel je mond dichtdoen als ze een foto maken :P

    #17583473

    origineel gepost door sik
    drift foto’s toegevoegd van afgelopen zondag op zandvoort

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118696&page=1#pid1591985

    nette eerste keer op zandvoort koek, volgende keer wel je mond dichtdoen als ze een foto maken :P

    Ik had de radio aan en zat rustig mee te zingen:jerry

    #17583474

    jongens, wat jullie doen is echt te gek, als ik hier die topics zie wat jullie “moeiteloos” voor elkaar krijgen (zo lijkt het iniedergeval)

    Ik zou zeggen: is dit niks voor jullie om professioneel te doen? of voor de tv ofzo :)
    K schrijf jullie hoger aan als die west coast customs lui en al helemaal als de grote beurt :D

    #17583475

    Gisteren maar weer wat pica’s geschoten.

    Motor is eruit

    en we zijn begonnen met het strakmaken

    het front ook nog even iets bewerkt voor meer koude lucht

    #17583476

    Driften in Tiel komt allen kijken:D

    #17583477

    weer druk geweest vandaag.:D

    Een nieuwe starre vooras bevestiging in elkaar geknutseld

    schokdemper torens vestevigd

    En een wiel in de juiste JBF kleur gespoten om te kijken hoe dat eruit ziet,ik vind em zelf wel wies zo :thumbup

    En GJ,das mijn buurman en degene waar ik mijn hobbyschuur mee deel,is al lekker opgeschoten met het stak zetten van de B/CC

    #17583478

    :thumbup

    Dat gaat helemaal goed komen :cool:

    #17583479

    Dat hoop ik wel anders staan we voor jan l*l in die kouwe k*t schuur te kloten:D

    #17583480

    Ziet er goed uit Koekie. Kom van de week nog ff langs bij jullie in de schuur. :agent

    #17583481

    Goed voorbeeld van het verstevigen van de
    torens in de voorvleugels.

    Las jij dit in één keer af op puntlassen na elkaar.
    Met de TIG of halfautomaat?

    Zelf denk ik een versteviging aan te brengen in de
    kadett-c met een buis te zetten tussen de top van de
    kegel en vast geschroefd aan de dwarsbalk waar de
    motorsteunen op liggen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 473)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.