Knipperlichten doen niks meer 3.0E

Forumindex Forums Modellen Manta Knipperlichten doen niks meer 3.0E

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220729

    Toch maar even hier vragen,
    Bij ons in de blitz doen de knipperlichten sinds vanmiddag niks meer.
    In de blitz licht een 3.0E uit een monza.
    even later stopten de ruitenwissers er ook mee, maar na wat aan de zekeringen zitten deden deze het weer maar de knipperlichten nog steeds niet:o
    Iemand een idee wat het is?

    #17666069

    maybe een massaprobleempje? of slechte verbinding, bromt het relais ook?

    #17666070

    ja hoor, daar gaat ie weer…..

    #17666071

    wat bedoel je met die onzin reactie van je zelf?
    Het is een normale vraag die over de techniek gaat die ook in mantas zit:angel

    #17666072

    kun je die vraag ook wel op het ladaforum stellen zitten ook richtingaanwijzers op die het soms wel doen en soms niet

    #17666073

    Kinderachtig dit ik vraag iets serieus!
    der komt maar 1 zinnige reactie op!

    #17666074

    origineel gepost door CQPV6
    maybe een massaprobleempje? of slechte verbinding, bromt het relais ook?

    kzal eerdaags even kijken of hij bromt,

    #17666075

    yjah jonge heb je aan je zelluf te danken;)
    maar de knipperlichten is weinig poespas bij

    als je dat zelf (je vader)niet zonder hulp van t forum kunt fixen:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17666076

    nee ik vraag wat het kan zijn aangezien we de zekeringen hebben nagekeken en de rest gewoon functioneert,
    en aan me zelf te danken?
    jullie kunnen op normaal doen tegen jonge liefhebbers:agent

    #17666077

    Een Monza blok in een Blitz, en je vraagt het in het Manta gedeelte?

    #17666078

    origineel gepost door streamline
    nee ik vraag wat het kan zijn aangezien we de zekeringen hebben nagekeken en de rest gewoon functioneert,
    en aan me zelf te danken?
    jullie kunnen op normaal doen tegen jonge liefhebbers:agent

    ooo maar er zijn ook wel jonge liefhebbers die normaal andwoord krijgen;);)

    enkele voor jou is het jammer dat een aantal hiero n goed geheugen hebben
    en jou actie,s nog herrineren

    tjah dat achtevolgt je nu;);)

    en als je niet verder komt dan c keringen nakijken
    zou ik maar meteen stoppen met de hobby:o:o:o;)

    #17666079

    k vraag me helemaal al af wat het motortype er toe doet?

    mogelijk heeft het wat met de knippersnelheid te maken, hoe zwaarder de motor, hoe sneller of langzamer knipperen hij doet.

    maargoed, problemen dus met knipperlichten, en de zekering poft er uit ?? of nou niet ?? je hebt wel aan de zekeringen gezeten, wat heb je gedaan dan ? defecte zekering vervangen of eens lekker gerammeld met de zekeringkast?? in het laaste geval, dan komt je motor niet uit een monza, maar uit een senator, een senator heeft namelijk ook wel eens problemen met de electronica, dus daar zal het wel aan liggen.

    (even zonder onzin maar… controleer je bedrading maar eens, als je aan de zekeringsbak schud, en hij doet het de ene keer wel en de andere keer niet, dan is dat een fijn klusje om op te sporen, duit gewoon ergens op een los of slecht kontact. suck-6 ermee. )

    verder nog een andere tip… (doe wat je er mee wilt doen, maar ik verwacht dat het een boel frustratie wegneemt.)

    gebruik het forum zoals bedoeld, post dus ook in het juiste gedeelte.
    of zie ik het nu verkeerd.

    http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=82

    meende dat bovenstaande link, bestemd was voor
    OVERIGE MODELLEN :thumbup

    #17666080

    tja wil niet int verleden blijven ook ik herinder me de actiies wel van stream line ,
    maar goed als ie op zich normale vraag steld
    hij zou het idd int blits gedeelte moeten doen

    maar goed ik heb me vorig jaar rot gezocht naar soort gelijk probleem ,
    meet voor je alles lostrekt eerst je zekeringen na effe boven en onder kijken of ie spanning door laat

    ik zat er vorig jaar mee alles gecontroleed zekeringen leken goed toch was er 1 die om 1 of andere reden geen stroom door liet dacht alles er uit gehad

    effe meten is weten ,

    #17666081

    k.zou zegge gewoon door blijven vragen en probeer het zo fatsoenlijk mogelijk te houden dit tot ieder z,n tevredenheid

    :wors:wors:wors

    #17666082

    Mensen bedankt voor de reacties,:thumbup
    Ik hoop dat we het verleden hier achter ons kunnen laten:hmmz?

    We gaan even verder kijken of we het kunnen achterhalen,
    Zou het ook het relais kunnen zijn aangezien hij toe hij het nog deed naar een kant sneller ging dan de andere kant:hmmz,

    En de reden dat ik het hier vraag?
    ik heb welis vaker de zelfde moter in een manta gezien vandaar.:hmmz

    #17666083

    Branden de knipperlichten wel of blijven ze uit. De aanduiding op het dash, brand die wel, of blijft die ook uit?

    En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…

    #17666084

    Oke, de lichten buiten en op het dash blijven uit, na vanmiddag even aan de zekeringkast en de relais te hebben geromelt deed hij het 1 keer en toe stopte hij weer en kregen we hem op het moment niet aan.

    #17666085

    als je knipperlicht naar een kant sneller gaat als naar de andere kant
    dan kan dat vaak betekenen dat er een lampje stuk is.
    de kant waar hij sneller bij knippert mist dan een lampje….

    suck-6 maar weer.

    #17666086

    nee, ze werkten allemaal dat was dus het vage,

    #17666087

    En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…

    AMEN:wors

    #17666088

    bij mij was soort gelijk
    kijk eens of je alarm lichten het doen (dacht op contackt)

    als ik me goed herinder was er iets met constante stroom

    gewoon zekeringen boven en onder meten mischien draad gaar of los

    zoiets was het bij mij

    maar goed draadboom van manta is lang geen draad boom van blits dus weet ik ook niet hoe stroom kringen lopen ed

    kan wel geheel anders zijn
    maar ik zou het daar zoek was eerst ook eigen had toch zelf de zekeringen gecontroleerd ,mooi dat er 1 geen contackt maakte

    #17666089

    Helaas is dit schering en inslag hier maar ook wel lekker anoniem zo’n forum natuurlijk en dat maakt het ook wel makkelijk om te doen helaas.

    On topic:

    Ik zou trouwens even een schuurpapiertje door de zekering houder halen.

    origineel gepost door tcat

    En mensen, als je geen normaal antwoord kunt geven, negeer het dan gewoon, anders ben je geen haar beter…

    AMEN:wors

    #17666090

    @ eddie, We gaan even kijken, d8 dat der geen gevarenlichten opzaten namelijk in 69,


    @Ari
    is goed gaan we ook proberen en hopen dat het lukt,

    Bedankt voor de nuttige informatie:thumbup

    #17666091

    het eerste wat mij te binnenschiet is als eerst 1 kant niet meer wil is er idd een lampje kapot OF mss een los contact dat nu een kortsluiting veroorzaakt!
    dan doet ook niks het meer.
    ff alle knippers openmaken en de lampjes er uit op 1 na per kant. anders slaat je relais op hol doordat er geen gebruiker op het relais staat.
    en controleren of er ergens kortsluiting is.
    het kan zelfs zo simpel zijn als dat een lichtje in een aquarium in veranderd ;)

    #17666092

    ok zal over m,n hart strijken en t verleden laten voor wat het is

    hoewel ik nog steeds niet begrijp wat het motortype er toe doet

    dat heeft helemaal niets met de knipperlichten uit te staan

    maar begin eens te meten
    en dan meten of t relai,s wel
    spanning krijgt

    je kunt wel van alles gaan gokken
    maar meten is weten;)

    krijgt t relai,s spanning
    dan ga je verder in die lijn
    relai,s geen spanning
    pak dan de schakelaar;)

    enz enz

    zo moeilijk is het niet;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.